Gå til innhold

Her ser du hvordan du monterer facelift lykter på a3!

Ranger emnet


Mariius

Anbefalte innlegg

Først må man skru av front fanger, den sitter festa med 4 klips under panseret så skru av 3-4 skrurer på vær side ved hjulbuene. Lykta er festa i 2 skrurer og ett feste hvis jeg ikke husker helt feil.. er en liten stund siden jeg gjorde det.. når skrurene er løs drar man lykta til siden så vips er den ute.

Og da er det bare og sette i gang med og file og sage (jeg brukte baufil)

 

Utennavn4.jpg

 

Viktig at man skjærer helt i kanten, det gjorde ikke jeg og da ble det mye pussing og for å få det til og passe helt bra! En dremmel multi kan være smart og ha! Husk og ta på noe olje av noe slag eller noe annet smart så det ikke ruster der man har kuttet! Så er det bare og presse inn lykta!

 

Utennavn1.jpg

 

Kontaktene bak på lyktene går ikke helt overens (gamle lykta har rundt kontakt og nye har oval hvis jeg ikke husker feil) Og det følger som regel ikke med når man kjøper de nye lyktene, så det må bestilles hos en forhandler som fører VW/Audi.. Koster rundt 300,- hvis jeg ikke husker feil.. Skal man sette på disse selv må man ha måle instrumenter, det hadde ikke jeg så jeg kjøpte kontaktene og satt bilen på ett verksted som klippa av den gamle og satt på de nye.. Koster ingen ting.. Skal ikke være noe stress og gjøre det selv heller hvis man veit sånn ca hva man gjør ;)

OG FOR ALL DEL HUSK OG SETT INN BLINKLYS PÆRA FØR MAN SKRUR PÅ LYKTER OG FANGER IGJEN! Der er det trangt og komme til hvis man glemmer det..

 

audisalg3.jpg

 

Er det noe mere man lurer på er det bare og sende meg en PM!

LYKKE TIL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår