Gå til innhold

Rep av bremsecalipper?

Ranger emnet


El_diablo

Anbefalte innlegg

Er det mye arbeid å reparere bremsecalipper bak? Tenker på slikt rep sett for bremsecalipper. Slikt sett koster 222 kr på mekonomen. Klossene og skivene skal være ok.

Et slikt sett, er det til en eller 2 calippere? Står bare "BAK" i katalogen.

 

Prøv med c55 eller hva det heter... Tror det hjelper litt...

I am a fucking streetracer, you know! :p

 

Mine biler... :P

 

*Toyota Supra

*Nissan 300 ZX

*Porsche 911 GT2

 

Eller, nei... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd med å bare spraye kopperpasta på og opp og ned med brekket... Hjalp i 2 minutter kanskje. Må demontere greien sikkert for at det skal fungere.

Btw, kan det være klossene som er slitt som gjør at calipperen henger? Altså at de er gått for langt inn?

EL DIABLO Alias Italiano Power

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det til en Galant (bildet ditt)? Mener å huske at hele kaliperen bak på de er noe møkk når de blir noen år gamle (håndbrekkmekanismen og det ekstra stempelet som skal skru seg ut for å justere for slitasje av klossene). Skal du bruke repsett så må du vel sørge for å få overhalt delene litt sånn at du ikke sliter på de nye pakningene (som jeg vil tro selges i sett for en side).

Innbyttekalipere kommer jo på et par tusen pr side, men så blir jo bremsene som nye og da ;)

Døll signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ofte gjør når det en en calipper som henger er å skru løs calipperen men la bremseslangen henge på, når den er løs pumper du så stemplet kommer utover, bare pass på så det ikke detter helt ut, ofte så er det litt brent bremsevæske e.l som gjør at den henger så da bruker du et veldig fint smergelpapir og pusser stemplet.

 

Har funka for meg mange ganger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er til en Galant GTI. Er vel samme bremser bak som på vanlig 2-liter. Hva inneholder et slikt rep sett? Er det bare pakninger? Trenger jeg nødvendigvis å bytte de? Kan ikke de brukes hvis jeg renser/pusser de beveglige delene og setter inn med kopperpasta og gummien ser ok ut?

EL DIABLO Alias Italiano Power

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår