Gå til innhold

lakkfjerner


Antyoui

Anbefalte innlegg

Noen her som har sota baklyktene sine og fjernet lakken igjen?,,finnes det en eller annen lakkfjerner som fjerner lakken uten å ødlegge lyktene?...skal på biltilsynet med bilen min imorra,,sikkert ik populært med sota baklykter der :aug:

kan bruke ein slags silikon fjærner... eller ka da e... e nokke som de vaske av bilane med før lakering som og kan brukes...

2002 Passat 1.9TDI Highline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sota baklyktene på min P11. (Bare det røde feltet slik at det hvite oppe fortsatt er likt)

 

Har ikke prøvd å ta det av ennå men jeg tror det skal gå lett av med TYNNER, slikt en blanner oppi maling osv. Fås kjøpt i malerbutikker.

 

Fikk litt spray på billakken en gang, brukte det da og det fungerte vertfall fint :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sota baklyktene på min P11. (Bare det røde feltet slik at det hvite oppe fortsatt er likt)

 

Har ikke prøvd å ta det av ennå men jeg tror det skal gå lett av med TYNNER, slikt en blanner oppi maling osv. Fås kjøpt i malerbutikker.

 

Fikk litt spray på billakken en gang, brukte det da og det fungerte vertfall fint :-)

 

 

Jepp det går av med tynner,, men du kan ikke rekne med at lyktene skal være fine å røde/gule/hvit etterpå. SKal love deg det blir falmet hvitt

http://www.cardomain.com/memberpage/559185

http://www.bilgalleri.net/html/gal_visbil.asp?ID=329

 

93 - Nissan Primera GT

Tidligere Biler:

86 - Honda Accord 2.0EX

86 - Honda Accord 2.0EX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp det går av med tynner,, men du kan ikke rekne med at lyktene skal være fine å røde/gule/hvit etterpå. SKal love deg det blir falmet hvitt

 

Okey, da skal jeg ikke bruke det den dagen jeg tar det av...

 

Synd at det ikke finnes noen tøffe lykter til Primera, noen helt hvite eller noe slik at jeg slepper de "selvsota"....

Kunne vært stilig å byttet til 2000 mod baklyktene men blir en for dyr afære siden en må bytte bagasjelokket også.... Noen som har gjort dette eller vurderer det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp det går av med tynner,, men du kan ikke rekne med at lyktene skal være fine å røde/gule/hvit etterpå. SKal love deg det blir falmet hvitt

 

 

Men eg skal jo sote dem like etter eg har vært hos biltilsynet igjen da,,,,så da viser det ikkje at dem har falmet yodude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne vært stilig å byttet til 2000 mod baklyktene men blir en for dyr afære siden en må bytte bagasjelokket også.... Noen som har gjort dette eller vurderer det?

 

Jeg gjorde det, og det kosta meg ein ca 169 000,- kroner..

Men for å se på den lyse siden, så følgte resten av bilen også med! :roll:

 

Et lite spørsmål angående det forresten, hvordan låsemekanisme er det på

P11?? Er det sånn Mekanisk dippedutt du drar i, eller er det elektrisk

trykkknapp der og?

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakk ned på shellen og kjøpte en fin liten boks som inneholdt lakkfjerner,,det stod den var ment på metall men men, spraya på og venta i 30 sekunda,,,so var det berre å dra sotinga vekk i store flak frå lyktene,,,lyktene var like fine som før,, so imorra bli det rett stad å sote dem på nytt etter å ha godkjent bilen :) Mykje bedre alternativ en å kjøpe nye lykter vertfall :boxing

 

 

dsc020911ha.jpg

 

dsc001457cp.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne vært stilig å byttet til 2000 mod baklyktene men blir en for dyr afære siden en må bytte bagasjelokket også.... Noen som har gjort dette eller vurderer det?

 

Bakluka passer den, men det er litt ombygging av ledningsnett der bak da det er elektrisk åpning av luka på 144 bilen. Jeg hadde tenkt å sette den luka på min bil, men den jeg fikk tak i var selvfølgelig skeiv, så jeg fikk ikke brukt den. Derfor ble det ikke 2000 lamper på meg..

How mutch do you know about yourself, if you've never been in a fight

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på biltilsynet nettopp og eg vart virkli "skuffa" øve duden som sku sjekke bilen min,,han fekk mangellappen og spørte meg: du har sett på orginal igjen eller? eg svarte jepp,,, so sa han: men då er det sikkert ok,,so fekk eg kjøre,,,fyfaen,,,angra bittert på at eg tok meg bryet med å fjerne sotinga på lyktene...fyren gadd jo ik gå ei runde rundt bilen min engang,,.ik la han merke til at eg hadde senka bilen heller,,jaja,,shit happends

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår