Stig78 Skrevet Juli 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2005 En kompis av meg har vært ute og prøvekjørt en brukt Nissan King Cab, og fortalte meg at når han svinger helt over til både venstre og høyre, så kommer det en høy klakke-lyd. Han har prøvd det klassiske trikset med å "nappe" i dekkene for å sjekke etter slitasje i hjullagrene, men det er ikke noe som helst slakk der. Ringte Nissan, og de fortalte at de hadde rullet ut en 2005 mod, med samme ulyden, og at dette var normalt, selv om de mente at man kanskje burde ta en forstillingskontroll på bilen. Noen som har noen formening om dette? Er det noen King Cab eiere her inne som har noen viten om disse ulydene? Kjipt å måtte kjøpe katta i sekken, for vogna er temmelig fet, og han har lyst på den. Siter Kjører en For Det Meste 99' Subaru Impreza GT med bare to dører. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Juli 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2005 Dette er jo en "ekte" 4wd med litt grove dimensjoner osv. Når man svinger helt på max blir universal-leddene drivakslene bøyd helt ut mot max av hva de er beregnet på. Da lager de en lyd uten at det nødvendigvis betyr at de er utslitt. Men dette er hard behandling av de leddene. Det han uansett bør sjekke er at gummibelgene rundt disse leddene ikke er skadet. Da er det bare et tids-spørsmål før leddene er ødelagte. Jeg hadde en King Cab for noen år siden og det var den dyreste bilen jeg noengang har hatt. Servicer og deler var rådyre, så den minste filleting kostet skjorta. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig78 Skrevet Juli 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2005 Takk for svar, Hot Rod. Regnet nesten med at det kunne være noe slikt. Det er jo ganske vanlig hos biler uten permanent 4wd, men best å være sikker. Glemte å nevne at bilen bare trakk på bakhjulene, men hvis det ikke er frinav på bilen vil jo fortsatt drivverket snurre rundt. Skal gi ham en liten advarsel om dyre deler også. Noen med flere innlegg? Siter Kjører en For Det Meste 99' Subaru Impreza GT med bare to dører. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboXs Skrevet Juli 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2005 har slik bil og kjenner godt til lyden.... kjørt 20000 men min uten prob jeg nå........ bil å anbefale syns nå jeg da Siter Bmw M3 Turbo Nissan king-cab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg