Edonis Skrevet Juli 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2005 Første problemet med bilen min har oppstått allerede..Bremsen på bakhjulet på venstre side sitter fast, hvordan skal jeg fikse dette? Det skjedde første gang for en drøy uke siden, da ble problemet løst ved å slå litt på den, men nå skjedde det igjen og den vil ikke løsne. Irriterende, for nå får jeg ikke kjørt noe med den.. Enda mer irriterende er det at bremse"greiene" er nye.. :angry: Bilen er en 87 Audi 80 1.8E Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokano Skrevet Juli 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2005 forann eller bak? har du pusset ornkli og smørt opp så klossen glir ornkli? kan være callipperen som henger,eller det kan være en tett bremseslange så ikke trykket går tilbake.. Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GT_rider Skrevet Juli 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2005 har du kalipper bak? Med håndbrekksko i en trommel på skiven? I såfall har jeg en liten teori om hva som KAN være problemet, nemelig at håndbrekkwiren rett og slett har hengt seg opp pga korrosjon, og mange års slitasje. Siter Fiesta to the people Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Edonis Skrevet Juli 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2005 forann eller bak? har du pusset ornkli og smørt opp så klossen glir ornkli?kan være callipperen som henger,eller det kan være en tett bremseslange så ikke trykket går tilbake.. Bak (skrev venstre BAKhjul ;)) bremseskiver, bremseklosser, og bremserør er nytt på bilen (1-2 mnd gammelt) så skjønner ikke helt hvorfor det skulle være tett eller noe slikt da? Har lite teknisk peiling på bil.. Når jeg drar i håndbrekket er den slakk.. Vet ikke om dette er noe til hjelp? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GT_rider Skrevet Juli 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2005 hmmm.... jo altså, wiren fra håndbrekket, til bremseskoene kna sitte fast selv om skiver, klosser, ko er nye. Fikk jeg smertelig erfare på forrige bilen min :mad: Der satt wiren fast i en gjennomføring inn til selve bremsen bak. Før det skjedde, så hadde jeg også litt slakk i håndbrekket, hos deg kan det også være at du må straffe det litt, det vet jeg ikke. :) du må nesten få noen til å være med deg, slik at en ser om noe skjer når du f.eks drar i brekket, eller trår på bremsepedalen. Det tror jeg nesten er det enkleste. Satser på at det ordner seg :) Siter Fiesta to the people Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gsi-power Skrevet Juli 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2005 Fått det til el? Siter 06 Toyota Hiace 2.5 D4D RWD 96 Bmw 523iA E39 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
REVLimit Skrevet Juli 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2005 Bak (skrev venstre BAKhjul ;)) bremseskiver, bremseklosser, og bremserør er nytt på bilen (1-2 mnd gammelt) så skjønner ikke helt hvorfor det skulle være tett eller noe slikt da? Har lite teknisk peiling på bil.. Når jeg drar i håndbrekket er den slakk.. Vet ikke om dette er noe til hjelp? Kan også være at hjulboltene er for lange og går inni brekkvaieren. Dette skjedde på en av mine tidligere biler. Boltene hørte til en annen felg... Siter 4 ringer, 5 høl! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg