Gå til innhold

Bremsene sitter fast

Ranger emnet


Edonis

Anbefalte innlegg

Første problemet med bilen min har oppstått allerede..Bremsen på bakhjulet på venstre side sitter fast, hvordan skal jeg fikse dette? Det skjedde første gang for en drøy uke siden, da ble problemet løst ved å slå litt på den, men nå skjedde det igjen og den vil ikke løsne. Irriterende, for nå får jeg ikke kjørt noe med den.. Enda mer irriterende er det at bremse"greiene" er nye.. :angry:

 

Bilen er en 87 Audi 80 1.8E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forann eller bak? har du pusset ornkli og smørt opp så klossen glir ornkli?

kan være callipperen som henger,eller det kan være en tett bremseslange så ikke trykket går tilbake..

 

Bak (skrev venstre BAKhjul ;)) bremseskiver, bremseklosser, og bremserør er nytt på bilen (1-2 mnd gammelt) så skjønner ikke helt hvorfor det skulle være tett eller noe slikt da? Har lite teknisk peiling på bil..

 

Når jeg drar i håndbrekket er den slakk.. Vet ikke om dette er noe til hjelp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm.... jo altså, wiren fra håndbrekket, til bremseskoene kna sitte fast selv om skiver, klosser, ko er nye. Fikk jeg smertelig erfare på forrige bilen min :mad:

Der satt wiren fast i en gjennomføring inn til selve bremsen bak. Før det skjedde, så hadde jeg også litt slakk i håndbrekket, hos deg kan det også være at du må straffe det litt, det vet jeg ikke. :)

du må nesten få noen til å være med deg, slik at en ser om noe skjer når du f.eks drar i brekket, eller trår på bremsepedalen.

Det tror jeg nesten er det enkleste.

 

Satser på at det ordner seg :)

Fiesta to the people

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bak (skrev venstre BAKhjul ;)) bremseskiver, bremseklosser, og bremserør er nytt på bilen (1-2 mnd gammelt) så skjønner ikke helt hvorfor det skulle være tett eller noe slikt da? Har lite teknisk peiling på bil..

 

Når jeg drar i håndbrekket er den slakk.. Vet ikke om dette er noe til hjelp?

 

Kan også være at hjulboltene er for lange og går inni brekkvaieren. Dette skjedde på en av mine tidligere biler. Boltene hørte til en annen felg...

4 ringer, 5 høl!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår