Gå til innhold

Svensk polo vägrar starta!

Ranger emnet

NewToasted

Anbefalte innlegg

Hej!

Först och främst hoppas jag att det är OK att jag skriver på svenska. Då bristen på Volkswagenforum är stor i mitt hemland får jag komma till grannen istället ;)

Till problemet:

Vi har en Polo 1.4 16V 2000 års modell som fungerat felfritt fram tills nu. För några dagar sen när den var ute och körde dog den helt tvärt, vi startade den igen och körde vidare, men noterade att radion förlorat minnet, vilket då tyder på att det varit ett totalt strömavbrott. När vi sedan försökte starta den när vi kommit hem vägrade den starta. När man vrider om nyckeln kan följande observeras:

Suset från insprutningsventilerna hörs, men bensinlukten uteblir.

Spänningen i batteriet sjunker när nyckeln vrids om, men varken bensinpump eller startmotor startar. Detta trots att batteriet är helt nyladdat.

If anything was hard to understand, please say so and I'll take it again in english.

Alla svar mottages mycket tacksamt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Hej!

Först och främst hoppas jag att det är OK att jag skriver på svenska. Då bristen på Volkswagenforum är stor i mitt hemland får jag komma till grannen istället ;)

Till problemet:

Vi har en Polo 1.4 16V 2000 års modell som fungerat felfritt fram tills nu.

För några dagar sen när den var ute och körde dog den helt tvärt, vi

startade den igen och körde vidare, men noterade att radion förlorat minnet, vilket då tyder på att det varit ett totalt strömavbrott. När vi sedan försökte starta den när vi kommit hem vägrade den starta. När man vrider om nyckeln kan följande observeras:

Suset från insprutningsventilerna hörs, men bensinlukten uteblir.

Spänningen i batteriet sjunker när nyckeln vrids om, men varken bensinpump eller startmotor startar. Detta trots att batteriet är helt nyladdat.

If anything was hard to understand, please say so and I'll take it again in english.

Alla svar mottages mycket tacksamt!!

Hørtes jo veldig ut som at du har fått en kortslutning og i å med at du

får spenningsfall ved forsøk på å starte, så har du jo ikke noe brudd.

Jeg ville gått løs med ohm meteret og sjekka over div.

Der du får 0 motstand har du kortslutningen din. Dette er egentlig bare

litt logisk resonering da, mye morsomt som kan være galt i en ny bil drunk !

Jeg ville tro at du har fått en kortslutning i en av viklingene

i starteren din eller i et av relenne... lol (Men langt fra sikker)

Han fra åsen

X'er:

- 2001 Polo, (taket og vraket)

- NSR 125 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider