Marvil Skrevet Februar 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2006 Jeg har to spørsmål; 1. Har noen prøvd å forkorte girstanga noen gang..? Har lyst å kutte den 3-4cm, av forskjellige grunner, og lurte på noen hadde erfaringer med dette.. Kan den stanga som girkula er festa i skrus opp..? Om så, så burde det ikke være så vanskelig å få kutta den litt, og så gjenge opp igjen toppen.. 2. Har svært lite lys i kupeen for tiden, er vel bare varmetrådene i bakruta og de digitale instrumentene (klokka og km-stand) som har lys.. Noen som vet hvilken sikring som hører til lyst i midtkonsollen (viftestyring osv)..? Lyset på speedometere/RPM lyser av og til, lurer på om det er dårlig kontakt baki der, noen som vet om det er mye jobb å ta ut speedometer-huset..? Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
"Rabbit" Skrevet Februar 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2006 Jeg har kutta min girstang ihvertfall 4cm.. syns den er mye bedre og ser tøffere ut=) Jeg tok bare av gamle girkula og holdt i stanga mens jeg skjærte av stanga med baufil..funka fint det.. så kjøpte jeg en universal kule og dytta den på..sitter supert=) er å anbefale;-) Siter http://www.love-lounge.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sly Skrevet Februar 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2006 Jeg kutta ikke stanga jeg... Girkula var så lang/hul inni, så var bare å dytte kule halt nedpå... Tilsvarer ca 3 cm tenker jeg... Siter (X) 95 Ford Mondeo 2.0l 16V (X) Fotgjenger (X) 93 VW Golf III 1,8l (X) 85 Audi 80 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet Februar 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2006 Hm, kan sjekke hvorvidt girkula mi er hul inni, slik at det kan være mulighet for å sette den lenger ned.. Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sly Skrevet Februar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2006 Hm, kan sjekke hvorvidt girkula mi er hul inni, slik at det kan være mulighet for å sette den lenger ned.. På min fulgte det med sånne plasthetter i flere størrelser... Jeg bare kuttet av toppen på hetta og fytta så langt ned det gikk.... Funker som fy... Siter (X) 95 Ford Mondeo 2.0l 16V (X) Fotgjenger (X) 93 VW Golf III 1,8l (X) 85 Audi 80 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet Februar 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2006 Sjekket min isted, men er ikke mulig å få den lenger ned ser det ut som.. Fulgte med slike "plasthetter" (om vi snakker om samma tingen) på min også, men selve girkula har ikke mer enn noen cm dypt hull der den skal settes ned på stanga.. Så må i tilfelle borre den dypere, om ikke noen har noen andre tips..? Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sly Skrevet Februar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2006 Sjekket min isted, men er ikke mulig å få den lenger ned ser det ut som..Fulgte med slike "plasthetter" (om vi snakker om samma tingen) på min også, men selve girkula har ikke mer enn noen cm dypt hull der den skal settes ned på stanga.. Så må i tilfelle borre den dypere, om ikke noen har noen andre tips..? Baufil - kutte stanga... Siter (X) 95 Ford Mondeo 2.0l 16V (X) Fotgjenger (X) 93 VW Golf III 1,8l (X) 85 Audi 80 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dezvipe Skrevet Februar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2006 Et kjapt spørsmål som jeg har lurt mye på. Ting som å kappe av girstangen for å forkorte den (noe jeg har ganske lyst til), og andre permanente modifikasjoner (mulig det ikke er noe problem å hive inn en original girstang, ikke vet jeg, men likevel), slik som å sveise badlook til panser og å fjerne ditt og datt, gjør ikke det bilen vanskelig å selge? Alt jeg har gjort med golfen min hittil er ting som uten noe stress går an å "angre på", eller gjøres originalt igjen. Er mye jeg har lyst å gjøre med bilen, men er redd for at dette er ting som trekker ned bilen en god del. Hva er deres synspunkter/erfaringer med dette? Siter Mvh. Daniel Gjerstad [ ]1997 Vw Golf 3 1.6 [X]1986 Citroën BX 19 GTI - død (gikk bra..når den gikk!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zuhr Skrevet Februar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2006 Jeg tar vare på alle orginaldelene jeg erstatter med "styling" Ihvertfall det som er mulig å ta vare på, hehe ihvertfall, med tanke på senere selging. Greit å ha muligheten å gå "back" Siter Mine Biler » [ ] Audi A4 1.8T, 1998 » [x] VW Golf 3, 1996 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dezvipe Skrevet Februar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2006 Ja det gjør jo jeg også (dvs. originallyktene, har ikke byttet ut så mye annet :well ), men har jo lest om folk som sveiser igjen nøkkelhull til bagasjerom f.eks. Dette kan da ikke akkurat gjøre bilen lettere å selge. Siter Mvh. Daniel Gjerstad [ ]1997 Vw Golf 3 1.6 [X]1986 Citroën BX 19 GTI - død (gikk bra..når den gikk!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zuhr Skrevet Februar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2006 Spørs hva slags selgegruppe man henvender seg til ;) Siter Mine Biler » [ ] Audi A4 1.8T, 1998 » [x] VW Golf 3, 1996 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sly Skrevet Februar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2006 Min bil skal ikke selges... Skal brukes til motor havarerer.... Så får vi se hva det blit til - evt banebil... ;) Siter (X) 95 Ford Mondeo 2.0l 16V (X) Fotgjenger (X) 93 VW Golf III 1,8l (X) 85 Audi 80 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Februar 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2006 Hva er deres synspunkter/erfaringer med dette? Færre å selge til, bedre pris;) Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet Mars 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2006 Noen som har erfaringer med midtarmlene..? Savner dette i bilen, og vet det finnes noen som selger slike til montering, slik f.eks Doser har i sin.. Noen som har erfaringer eller forslag..? Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sly Skrevet Mars 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2006 Noen som har erfaringer med midtarmlene..?Savner dette i bilen, og vet det finnes noen som selger slike til montering, slik f.eks Doser har i sin.. Noen som har erfaringer eller forslag..? Rayander hadde jo - og han var vist storfornøyd med sin... Siter (X) 95 Ford Mondeo 2.0l 16V (X) Fotgjenger (X) 93 VW Golf III 1,8l (X) 85 Audi 80 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg