Gå til innhold

Lekker bremsevæske

Ranger emnet


Knusern

Anbefalte innlegg

Jeg mister stadig bremsevæske og det ser ut til at det lekker mye fra skjøten mellom hovedsylinderen og bremsekraftforsterkeren. Hva er det som er som må gjøres? Pedalen kjennes myk, så man kan liksom pumpe i vei uten at den blir så altfor hard. Er en siræva det er snakk om

*-------*

mvh Erik

*-------*

 

---> Sierra 2.0i CLX

X - Rieju RR 50

X - Go-go tråbil

X - Tippo trehjulssykkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, som Jokkalin sier, skift den eller reparer den.. Vil bare føye til.. Ikke bruk bilen før dette er fiksa, hvis ikke får du tipse oss om når du er ute på veiene sånn at vi kan holde oss unna :D

 

Sjekk hva prisen er på en fabrikkoverhalt enhet da. Tipper det ligger på rett under tusingen, og et repset kommer på 300 eller så.. Du sparer deg mye arbeid med å bare bytte ut hele skiten, i tilfelle det er rust innvendig som har tatt knekken på bremsemasteren. Husk at det er viktig å "lufte" denne enheten riktig før du setter på resten av bremserørene ;)

 

EDIT: Har du ABS-bremser?

Døll signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, som Jokkalin sier, skift den eller reparer den.. Vil bare føye til.. Ikke bruk bilen før dette er fiksa, hvis ikke får du tipse oss om når du er ute på veiene sånn at vi kan holde oss unna :D

 

Sjekk hva prisen er på en fabrikkoverhalt enhet da. Tipper det ligger på rett under tusingen, og et repset kommer på 300 eller så.. Du sparer deg mye arbeid med å bare bytte ut hele skiten, i tilfelle det er rust innvendig som har tatt knekken på bremsemasteren. Husk at det er viktig å "lufte" denne enheten riktig før du setter på resten av bremserørene ;)

 

EDIT: Har du ABS-bremser?

 

 

Nei har ikke ABS bremser... og forresten.. skulle på jobb tidlig mandag, men skifta væske kvelden før, og jeg begynner å kjøre.. nedover en bakke... også skulle jeg bremse, men da hadde jeg null bremsekraft... men takket være mange gode vinterøvelser med brekk og lavt gir klarte jeg å brekke meg unna bilen foran og bremse hurtig ned på gira og til slutt stoppa den.... 10 cm fra en gammel kjerring med gåstol i bunn av bakken.. hehe

*-------*

mvh Erik

*-------*

 

---> Sierra 2.0i CLX

X - Rieju RR 50

X - Go-go tråbil

X - Tippo trehjulssykkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at det gikk bra da.. Bortsett fra at jeg vil si at du er livsfarlig ;)

 

Jeg spurte om ABS fordi det er ingen sak med vanlige bremser å både jobbe med og lufte dem.. På biler med ABS er det værre.

Hva er planen din.. skifte hele mastern (det ville jeg gjort når du har sånn lekkasje) eller gå for rep sett?

 

Se opp for gamle damer neste gang du er ute og triller da :)

Døll signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at det gikk bra da.. Bortsett fra at jeg vil si at du er livsfarlig ;)

 

Jeg spurte om ABS fordi det er ingen sak med vanlige bremser å både jobbe med og lufte dem.. På biler med ABS er det værre.

Hva er planen din.. skifte hele mastern (det ville jeg gjort når du har sånn lekkasje) eller gå for rep sett?

 

Se opp for gamle damer neste gang du er ute og triller da :)

 

Jeg veit ikke hva jeg skal gå for egentlig... er litt vanskelig å si iogmed at jeg ikke helt veit hvor det lekker fra. Om det er pakninga i skjøten mellom sylindern og sterkern eller om det er i bare sylindern.. hmm, men det må jeg finne ut snart, trenger å kjøre bil... men skal selge den snart også, så hvis det er noen som er interessert er det bare å si fra :)

*-------*

mvh Erik

*-------*

 

---> Sierra 2.0i CLX

X - Rieju RR 50

X - Go-go tråbil

X - Tippo trehjulssykkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel... nå skal det vel ikke være væske mellom sterkern og mastern. Dette er et rimelig tydelig tegn på at stempelet nærmest sterkern er kaputt. Jeg vil gjette på at rust fra gammel vannholdig bremsevæske har skylden her, men det kan seff være mange årsaker til at ting stryker med da. Vært problemer med "kaffefarge" i bremsevæska på denne bilen før?

Døll signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel... nå skal det vel ikke være væske mellom sterkern og mastern. Dette er et helt klart tegn på at stempelet nærmest sterkern er kaputt. Jeg vil gjette på at rust fra gammel vannholdig bremsevæske har skylden her, men det kan seff være mange årsaker til at ting stryker med da. Vært problemer med "kaffefarge" i bremsevæska på denne bilen før?

 

har ikke hatt den mer enn 1,5 år, men det er faktisk kaffefarge ser det ut som, selv om væska opprinnelig er klar... hva må jeg gjøre dersom det stempelet er kaputt, ny hovedsylinder?

*-------*

mvh Erik

*-------*

 

---> Sierra 2.0i CLX

X - Rieju RR 50

X - Go-go tråbil

X - Tippo trehjulssykkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle ha sagt det selv...

 

For det er veldig morro å ligge i 60 ned en relativt bratt nedoverbakke og plutselig måtte bremse opp, men når bremsen føles ut som clutchen og jeg veldig godt veit at det er høyrefoten og ikke venstrefoten som toucher pedalen.... ja da må man tenke veldig raskt :)

*-------*

mvh Erik

*-------*

 

---> Sierra 2.0i CLX

X - Rieju RR 50

X - Go-go tråbil

X - Tippo trehjulssykkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det billigste vil være (om du kan la bilen stå noen dager, for vår skyld pliiiis) å plukke ned master/hovedsylinderen og demontere den forsiktig.. så inspiserer du delene etter en grundig rengjøring.. Er det tegn på rust inni så bytter du til en ny (tror det kommer på 8-900 på mekonomen feks).. Ser alt ut som en speilblank barnerøv så kjøper du repsett til et par hundre og setter skiten sammen igjen.

Døll signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det billigste vil være (om du kan la bilen stå noen dager) å plukke ned master/hovedsylinderen og demontere den forsiktig.. så inspiserer du delene etter en grundig rengjøring.. Er det tegn på rust inni så bytter du til en ny (tror det kommer på 8-900 på mekonomen feks).. Ser alt ut som en speilblank barnerøv så kjøper du repsett til et par hundre og setter skiten sammen igjen.

 

ja det høres ikke dumt ut, men når jeg skrur av masteren, må jeg passe på noe som evt. stikker ut av sterkern?

*-------*

mvh Erik

*-------*

 

---> Sierra 2.0i CLX

X - Rieju RR 50

X - Go-go tråbil

X - Tippo trehjulssykkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt bedre forslag.. Stikk innom din lokale delepusher og kjøp begge deler.. så levere du tilbake den delen du ikke trenger, og vips.. masse tid spart.

 

Når det gjelder demontering så kjenner jeg ikke til din modell så godt.. På Toyota er det bare å dele dem.

Døll signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skrudde jeg løs masteren ob ble sjokkert av det jeg så. Den var speilblank som en barnerompe, ingen rust der.. men der hvor den ytre tettningsringen i skjøten der mastern møter sterkern, der var det et stort hakk! så ut som en støpefeil på mastern! også var det sand og smuss i "hulen" der mastern stikker litt inn i sterkern.... ikke rart det ikke lakk når det absolutt ikke var tett... :fuckme2:

*-------*

mvh Erik

*-------*

 

---> Sierra 2.0i CLX

X - Rieju RR 50

X - Go-go tråbil

X - Tippo trehjulssykkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår