Gå til innhold

Soting

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by borabora

 

Takk. :) har noen her:

http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=7756

 

Ligger oxo litt info på vagteam.tk

 

Har ikke fått ut så mye enda....

 

Hvilke film har du brukt på vinduene???? Har du gjort det selv......???? Er jo sinsykt dyrt her i Bergen å få folk til å gjøre det, ca 5000 kr.......

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grunnen til at det koster så my er fordi det ikke er BARE BARE å sote... jeg sota mineselv. det tokk meg ca 8timer å blir færri!

 

det er IKKE lov å sote side/front

bak kan du gjøre hva faen du vil men det ser stygt ut ....skal man gjøre noe bør man tone alle vinduer likt!

 

hater sånn typisk råne soting med 4% side/bak og bakruta og ikkeno forran. det ser jo så jævli ut å da!:...

 

jeg har selv brukt 49% på alle bortsett fra frontruten!

men nå har jeg tatt ut alle rutene pga lakkering av bilen så jeg skal sote på nytt. regner med det blir 75% denne gangen...

 

side.jpg

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har planer om å benytte chrome vindusfilm på vinduene mine. Er det noe forskjell med tanke på vanlig mørk vindusfilm.... Altså blir det like mørkt med chrome som ved bruk av vanlig mørk vindusfilm? Eller er det slik at det man ikke behøver å ha så mørk film når man benytter chrome vindusfilm?

 

Håper noen forsto hva jeg lurte på og kan svare meg på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan svare på mitt forrige spørmål? Jeg lurer også hva dere anbefaler av film? Jeg skal kjøpe film for å montere den selv. Vil ikke bruke penger på arbeid da jeg tror jeg skal klare det bra selv.

 

For en stund siden sa Anders på AST Performance at han kunne skaffe ferdig klippt film av beste kvalitet til 800-900 kroner(Husker ikke hvilket merke, men han sa det var det beste).

 

Caprizone Tuning hadde følgene å tilby:

Auto Style rull til 499,-

Folia Tec rull til ca. 900,-

Ferdig kutta film for ca. 2000,- per kit.

 

Hvilke merker og hvor bør filmen kjøpes? Kvaliten er veldig viktig for meg, men filmen bør helst ikke være for dyr. Det hadde vært greit at det ikke kostet mer enn kr 1000,-. Hadde også vært veldig bra å fått filmen ferdig klippet(Jeg har VW Bora).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

og dette har du sjekket med biltilsynet??? så 30% lysgjennomtrenging på sjafør/passasjervindu - og svart som faen på de i baksetet og bakruten... men INGENTING forran!!! forstod jeg det rett nå?? har hørt at forran og sja/pas ikke er lov jeg...

 

krever mer undersøking/dokumentasjon detter her, siden det er ett veldig aktuelt tema:))

Arbeidslyst kom treng deg på - her skal du motstand finne!!

 

Hurra for sjokolademusa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror nok det er 30% soting, altså 70% lysgjennomgang som er regelen på siderutene foran.

-65 Boble 1915cc "Firmabilen" -98 BMW 520 stv.

x97 VW Golf 3, x07 VW Passat 4motion, x06 Toyota Landcruiser

x85 Jetta VR6, x00 Golf 4, x05 Toyota Avensis stv., x90 Opel Kadett 1.6 automat!

Ole Martin Aronsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by daihard

 

 

her i ozlo er det 500 pr rute med garanti.....jeg tror dem er nede i 400 pr rute også nå siden det er flere aktører på markedete...:D

 

ta en tur til oslo endag kanskje...? hapyhappy

 

400,- ruta? Hvor i oslo?

Noen som vet hvordan det er i forhold til varmekabler i bakruta og soting?

- magz -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by magzmod

 

400,- ruta? Hvor i oslo?

Noen som vet hvordan det er i forhold til varmekabler i bakruta og soting?

 

 

Ikke noe problemer med varmekabler....... Iallfall ikke på Boraen

 

Hmmm... 400,- pr rute.....

Sota 12 ruter på Boraen min ettersom det kosta 6000,-+++ da....

Trodde jeg ikke hadde så mange jeg.... ;)

Er iallfall ikke den prisen med rutene på bilen... Og trodde det hadde litt å si hvor store de var og sånn jeg........ :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by daihard

400 +mva ...hvor har du sota dine hen?+ det der var dyyyyyyyrt!!

 

Jobber du på en eller annen bilfirma? Jge bruker rabatten til jobben til brutter`n, da er man nede i 380 + mva, man må bruke kontaktene man har, det blir jo dyrt etterhvert som prosjekter har en tendens til å ALDRI bli ferdig...:D 12 ruter!? :rolleyes:

 

HAr dem tatt dobelt betalt for 2 lag! uhørt! Krev penga tilbake! eller soting på en annen bil!;)

 

 

Hmmmm.... du som skrev det.. Ikke jeg.

 

Hele bilen kosta 6000,- + Hos solfilmspesialisten... Tror jeg har nevnt det før..... :rolleyes:

Ja, 12 ruter sku de ha sota hvis de tar 400,- pr rute....

Ikke lett å skjønne det her..... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår