Gå til innhold

Trenger litt råd her :)

Ranger emnet

Anonym010101

Anbefalte innlegg

Hadde jeg vært deg så hadde jeg fått tak i en annen forsterker av et mere kurant merke, greit nokk at du får lyd men når du har en subb av denne kvaliteten, så bør du etter min mening ha en forsterker som kan drive den subben også. 1800 watt i en pyramid er det samme som 10000 watt i en RF, hvis du skjønner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1800 watt i en pyramid er det samme som 10000 watt i en RF, hvis du skjønner.

:scared

Regner med du mente at 1800 watt pyramid er det samme som 1000 watt RF :boxing

Selv om "watt" har lite å si da..

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det jeg mente var at der er like sansynlig å få 1800 watt ut aven pyramid, som det er å få 10000 watt ut av en RF. men det er jo bare å ta å se på sikringen(e) i forsterkeren hvor mange amper dem er på og gange det med 12, så finner man ut hvor stor den reele watten er på. eller å kjenne på tyngden på forsterekeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det jeg mente var at der er like sansynlig å få 1800 watt ut aven pyramid, som det er å få 10000 watt ut av en RF. men det er jo bare å ta å se på sikringen(e) i forsterkeren hvor mange amper dem er på og gange det med 12, så finner man ut hvor stor den reele watten er på. eller å kjenne på tyngden på forsterekeren.

Synes den virker greit jeg, bassen spiller iallefall bra!?

MVH

Ole B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke helt ening i det du sier om tyngden der vist du tar ut kretskortet på forsterkeren din så er det veeelig lite av tyngden. Tyngden ligger som regel i chassiet på forsterkeren kjøleribber feks. En forsterker med vifte blir fort lettere enn en uten. Klasse D forsterkere er også endel lettere pga mindre varmegang.

Edit: Sikringen er jo grei bare husk forskjellen på klasse A/B og D forsterker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke helt ening i det du sier om tyngden der vist du tar ut kretskortet på forsterkeren din så er det veeelig lite av tyngden. Tyngden ligger som regel i chassiet på forsterkeren kjøleribber feks. En forsterker med vifte blir fort lettere enn en uten. Klasse D forsterkere er også endel lettere pga mindre varmegang.

Edit: Sikringen er jo grei bare husk forskjellen på klasse A/B og D forsterker.

En 4 kanal Pyramid vil jeg tro er en klasse a eller b. Tviler på at det er klasse k

Ligger i blindsona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett er det to 35 amp sikringer...

Uffda, om det er en klasse A/B; η=0,6 får en 0,6*13,8*70 = 579,6W

Om det er en klasse D; η=0,80 får en 0,8*13,8*70 = 772,8W

Folka som skrev 1800 på den forsterkern måtte ha skrevet med gaffel.

Slik er det desverre med så mye på markedet i dag.

Useriøse hype-pimpsaker :aug:

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda, om det er en klasse A/B; η=0,6 får en 0,6*13,8*70 = 579,6W

Om det er en klasse D; η=0,80 får en 0,8*13,8*70 = 772,8W

Folka som skrev 1800 på den forsterkern måtte ha skrevet med gaffel.

Slik er det desverre med så mye på markedet i dag.

Useriøse hype-pimpsaker :aug:

Neida, dette er heeelt reelle tall. ;)

Målingene er foretatt etter PMPO standarden

det betyr at en test forsterker får strømforsyningen erstattet

med en laboratorie strømforsyning med justerbar utspenning.

Forsterkerdelen får så den høyeste spenningen den kan tåle,

en last kobles til, (laveste last forsterkeren kan overleve)

og maksimal uteffekt ved ca 99,99999999% forvrengning i 0,0000001 millisekunder føres opp som resultat såfremt målingen ikke ender med branntilløp.

1800 PMPO watt tilsvarer sånn ca 300W rms

Ok. for å være litt mer seriøs vil jeg i det minste nevne at det går rykter om at Pyramids 1800W forsterker deler innmat med en Lanzar forsterker spec`ed til 1000w eller 1200w, Det samme skal visstnok også være tilfelle med en nåværende eller tidligere toppmodell fra Boss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, dette er heeelt reelle tall. ;)

Målingene er foretatt etter PMPO standarden

det betyr at en test forsterker får strømforsyningen erstattet

med en laboratorie strømforsyning med justerbar utspenning.

Forsterkerdelen får så den høyeste spenningen den kan tåle,

en last kobles til, (laveste last forsterkeren kan overleve)

og maksimal uteffekt ved ca 99,99999999% forvrengning i 0,0000001 millisekunder føres opp som resultat såfremt målingen ikke ender med branntilløp.

1800 PMPO watt tilsvarer sånn ca 300W rms

Ok. for å være litt mer seriøs vil jeg i det minste nevne at det går rykter om at Pyramids 1800W forsterker deler innmat med en Lanzar forsterker spec`ed til 1000w eller 1200w, Det samme skal visstnok også være tilfelle med en nåværende eller tidligere toppmodell fra Boss

Tror nok heller det er antall watt som er brukt på å produsere forsterkeren jeg. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så tilbake til omm forsterkeren er god nokk til å drive den konge subben som egentlig L7 er, så vil jeg bare sie nei for den forsterkeren er egentlig en del for liten til å drive den helt ut. det er jo det samme som å sette en Lada motor i en Ferrari, den vil også gå framover, men ikke noe mere enn det. :biker :biker

Lenke til kommentar
Del på andre sider