Gå til innhold

Trenger hjelp til å velge ut bilstereo.

Ranger emnet

CrZyWiz

Anbefalte innlegg

Hei! Nå går det mot lønningstid, og jeg har tenkt å prøve å å få ferdig stereo'en i sommer.

Tidligere i vinter kjøpte jeg en JL 12W3 hos Autod her på forumet, som jeg er veldig fornøyd med. Så denne skal jeg beholde. Den står akkurat nå i en 70L bassrefleks kasse jeg hadde liggende, så jeg må ha en ny kasse. Type lukket. Siden jeg har 5-6 tommeltotter så ser jeg helst at denne kjøpes ferdig.

Siden jeg fra før av har en Pioneer Deh-3400R spiller, Lightning Audio B2.150 forsterker og den subben. Så tenkte jeg at jeg må kjøpe noen nye høytalere forran. og en forsterker til subben.

Orginalt sitter det 5.25" i sparkepanel. og diskanter i dørene. Men ser på det som vanskelig å butte ut de i dørene med det som evnt følger med i ett komponent sett. Så tenkt på å bare bytte ut de elemtentene i sparkepanelene med noen brukbare coaxialer? noe ala Peerless,Alpine eller kansje Focal? Noen enkle måter å få dette ok på? som sagt vil jeg ikke begynne å kutte i bilen, er for en enkel og grei løsning. Tenkte på å bruke ca 1300-1400kr max på dette.

Så var planen og bruke LA forsterkeren til å drive disse. den yter 2x75w

Etter tips fra autod så har jeg skrudd ut høytalerne i hattehylla, så det er mer luftig bak til bagasjen. Men har enda grillene der, dette for å få mer lyd inn i coupe, og jeg skal ikke ha noe lyd bakfra med det første. pluss at jeg sparte vekt.

Til forsterker så er jeg igrunn veldig usikker, har vurdert RF P3001 eller Dynabell'en med 2x170w, da disse koster det samme. og er til en hyggelig pris. Noen andre forslag i samme prisklasse?

Har nytt Exide Millenium 3 batteri, som virker veldig bra sålangt. Og som forhåpentligvis holder til ett moderat stereobygg.

Så vil jeg avslutte med at jeg er IKKE så kresen på lyd som mange av dere her inne. Jeg vil ikke ha masse ekstra vekt pga stereo, men samtidig vil jeg jo ha ok lyd til turer. Jeg vil ha noe som låter greit, men samtidig en enkel innstalasjon. Så kom gjerne med forslag på innstalasjon også da.

Bilen står i signatur.

Og til slutt til diverse forhandlere, kom gjerne med tilbud til meg med dette. Visst det er mot reglene og legge det ut i tråder så send gjerne på PM.

Lar dette seg gjøre?

2002mod E46 320 M-Sport2 ESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til forsterker så er jeg igrunn veldig usikker, har vurdert RF P3001 eller Dynabell'en med 2x170w, da disse koster det samme. og er til en hyggelig pris. Noen andre forslag i samme prisklasse?

Jeg fikk nesten sjokk når jeg trodde det stod RF P30001, men den jeg tenkte på heter fort T30001... doh

På lørdag var det jo som kjent et arrangement på CB elektro på Nøtterøy. Der så jeg en RF P4004 til 2000. Poenget er at hvis du har litt tid kan det lønne seg for deg å kjøpe noe på tilbud, eventuelt håpe på et greit tilbud av en av forhandlerene her på forumet.

Mvh Chris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:O solgte de p4004 til 2000kr?? :O :O

Jeg som nettopp har kjøpt en og skal kjøpe meg en til til uka.. typisk..

EDIT: bare "tulla" :P er jo T4004 jeg har og skal ha..

---------------------------------------

1994 Mazda Mx-3 1,8 V6

x 1998 Ford Fiesta Flair (R.I.P)

x Aprilia RS 50

---------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider