Gå til innhold

Da har man henta seg en Accord!


Bidne

Anbefalte innlegg

Da har jeg vært å henta meg enda en japaner(henta på lørdag),

90' Honda Accord 2.0EXi med det meste av utstyr, el.vinduer, el.speil, el.soltak etc. (Er dette standard på alle 90-93 accordene kanskje?)

Godkjent senka 40mm.

Stort sett strøken, men finner alltids noe kosmetisk om du leiter godt nok.

 

Bilen:

accord1.jpg

Står andre felger på den nå, som jeg synes passer bedre til bilen.

Bildene er selgeren sine, nye kommer så fort det blir finvær her.

 

Rumpe:

accord2.jpg

Har sett litt rundt etter andre baklykter og blanke blinkers, men ikke funnet noe tilfredsstillende ennå.

 

Motorrom:

accord4.jpg

Skifta grenrør og Simons effektanlegg hele veien, og et konfilter er vel det som er gjort her.

 

Interiør:

accord3.jpg

 

 

Videre planer er sportsdempere, muligens med nye fjærer.

Slenge inn polyforingene jeg fikk med.

Anlegg.

Blanke blinklys hele veien rundt.

Nye baklykter med hvite blinklys. ;)

 

 

Alt i alt meget fornøyd med bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

H22A er en DOHC VTEC-motor på opp til 220 hester (finnes i Prelude Type-S i Japan). H22A er skam-enkel å sette inn i Accorder (boltes rett inn for det meste) og får kjærra til å gå noe jævlig. Det finnes en haug med guider på nett som dekker denne ombyggingen, men jeg vet ikke hvor villige Biltilsynet er for å godkjenne noe sånt i våre alles kjære CB-Accorder. En kan kanskje få det godkjent ved å bruke understellsdeler fra Prelude, men dette er ukjent farvann. Jeg vet ikke om én eneste person i Norge som kjører H22A-CB-Accord, og langt færre som har dette godkjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vanvittig fin bil du har kjøpt deg. hadde en 2.2 i 91 modell før og da jeg solgt den var den gått 400000 km uten nevneverdige problemer... konge bil.....

Denne har faktisk rulla 270.000km, uten at det merkes nevneverdig på hverken interiør eller motor. Men motorbytte er noe jeg vurderer etter en stund uansett.

 

Er det skivebremser bak på 2.2'ern?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,er ny på forumet hær.

 

Det er standar på min (91mod)

Men mener å ha sett sveiv på vinduene på noen tidlig 90.

 

 

Er ikke noe problem å få godkjent h22 i en Accord CB.

Lønner seg å ta "bakstillinge" fra 90-93 Accord 2.2

for der er det skivebremser bak og.

Bedre bremser forran, vips så har man en meget heftig bil!!!

 

 

Har nesten samme planer med min,men jeg har lurt på å swappe en h22a7(Accord Type-R motor)i min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei har ikke spurt men jeg veit at flere har swappa i en h22 og fått godkjent.

Accord CB kommer jo både med 2.2vtec og 2.7v6 i statene.

så da er de ivertfall typegodkjent med vtec2.2`n

 

Ligger mange swapmanualer rundt om kring på nettet.

se http://www.hondaswap.com

Flere som har swappet H22A i Norge? Har du linker til eierne? (Tråd om bilene, beskrivelse, fotografi av vognkortet etc.)

 

CB-Accordene kom aldri med verken H22A eller C27 i USA. Ikke før i 1995 iallefall (da vet jeg at de ble levert med den verdiløse V6'en i neste generasjon Accord etter CB-typen). H22A tror jeg aldri noen Accord har hatt (annet enn i Japan, og bortsett fra Type-R-modellene i Europa).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jah da var jeg åsså registrert her... måtte bare når Club Honda forumet er nede for øyeblikket så..

 

har åsså en Accord 2.0exi 16V 1990 modell som er gått rundt 217.000km..

 

Når det gjelder at du vil ha Rød/Hvite baklys, så kan ikke du ha det på din bil, med mindre du bytter til ei 93 bagasjeluke... desverre.. vil ha slike selv, men skal ta av den sorte sotinga nå og sote dem rød...

 

Må melde deg inn i CLub Honda Norge og bli med på treffet på Acr den 5-7 august!! hehe

 

mvh

Øyvind Reinholdtsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jah da var jeg åsså registrert her... måtte bare når Club Honda forumet er nede for øyeblikket så..

 

har åsså en Accord 2.0exi 16V 1990 modell som er gått rundt 217.000km..

 

Når det gjelder at du vil ha Rød/Hvite baklys, så kan ikke du ha det på din bil, med mindre du bytter til ei 93 bagasjeluke... desverre.. vil ha slike selv, men skal ta av den sorte sotinga nå og sote dem rød...

 

Må melde deg inn i CLub Honda Norge og bli med på treffet på Acr den 5-7 august!! hehe

 

mvh

Øyvind Reinholdtsen

 

Takker for info, men vet du om 93' bakluka er bolt-on?

 

ACR blir nok litt i nordligste laget for meg, men er klar for banekjøring i sør-norge anytime :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for info, men vet du om 93' bakluka er bolt-on?

 

ACR blir nok litt i nordligste laget for meg, men er klar for banekjøring i sør-norge anytime :)

 

har ikke utforska om bakluka er bolt-on, men jeg tror faktisk det.. ikke store modifikasjonene i allefall som må til i allefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår