EyeCon Skrevet Juni 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2005 ABS lyset mitt lyser konstant. og igår tok jeg testen om absen virket. kjørte 160km/t og heiv meg på bremsa og bilen bare sklei sideslengs :) Tror det er en av ABS følerene/giverene drunk hvilken verdier skal di ha? hvordan gå frem for og feilsøke? på forhånd takk Siter [o] Mazda 323 GT-R 1993 [x] Ford Sierra 5dørs 1986 Vingebilwannabe (Solgt) [x] Ford Sierra 3dørs 1984 (Spiker) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Juni 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2005 Koble på voltmeter på kontakten til føleren og snurre på hjulet/navet. Da skal de pulse svakt. Er vanskelig å gjøre noe nøyaktig måling uten verdiene og et oscilloskop. Det skal også være litt motstand i de. Husker ikke helt, men 500ohm til noen få kiloohm er normalt trur jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ochagenes Skrevet Juni 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2005 Motstanden skal være mellom 1.0 KOhm oh 1.2 KOhm. Det kan også være lavt nivå på bremsevæsken. Har du sjekket dette? Om nivået er for lavt koplet den ut abs'en og lampen vil lyse heile tiden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeCon Skrevet Juni 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2005 nei fylte på til max. men vet at det lekker noe bremse veske enn eller annen plass. for nivå lyset lyser etter en mnds tid etter at jeg fyller opp til max?. Siter [o] Mazda 323 GT-R 1993 [x] Ford Sierra 5dørs 1986 Vingebilwannabe (Solgt) [x] Ford Sierra 3dørs 1984 (Spiker) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg