Gå til innhold

Bilder fra Ruudskogen 24/06/05

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Jeg lurte på en liten ting i forbindelse med disse snurringene jeg også.

 

Dersom man snurrer, og får en bil i rumpa? Hvem betaler? Han bak?

 

eller deler man ? han som snurrer betaler for sine skader og han bak for sine?

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 189
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

er det ikke de som kommer bak som har ansvar?

 

Hei.

 

Føler det er ingen og alle som har ansvar. Bulker du, står du for skader på egen bil uansett. Den er grei.

 

Men rent "moralsk" synes jeg alle har ett ansvar for å ha det trygt og fint på ett slikt treff, og det er en selvfølge at vi viser hensyn til hverandre for å unngå farlige situasjoner.

 

Det betyr å følge med i speilet, slippe forbi på trygge steder, og holde god avstand til forrankjørende, spesielt der det kan skje ting (svinger).

 

mvh

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det ikke de som kommer bak som har ansvar?

 

 

Jo, forsåvidt. Det er jo egentlig veitrafikkloven som gjelder, og alle kan jo den? Men alikevel så kan ikke jeg kreve at han skal betale skadene på bilen min om han kjører på meg... da spesielt ikke (mener jeg) hvis jeg snurrer rett foran han. Derfor vil jeg vite om min snurring virket "farlige" for de andre... både for å gjøre det sikrere for alle OG for at jeg vil bli bedre likt. Jeg ser at dette med grip og drifting på samme bane ofte lager problemer... hvis JEG kan gjøre noe for at dette skal bli mindre problematisk gjør jeg det. Hvis det fører til at jeg ikke får dratt ut gira på langsletta, eller at jeg må droppe en sladd her og der, så er det helt klart verdt det om det øker trivselen og tryggheten på banen.

-Kenneth

 

Drift Happens! No guts no glory!

http://www.kennethgroth.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei - jeg tenkte på meg vs Sierra'n.

 

Når det gjelder skader på egen og andres biler så har vel vi alle en viss risiko for å få en karamell når vi tar bilene ut på bane, - og selv om det både er kasko og veihjelp så gjelder ikke dette når man driver med hastighetsskjøring.

 

Det er helt sikkert noen som har bulket der oppe for så å være "uheldig" i et kryss et annet sted (på skademeldingen)...

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snurra vel ikke foran deg? Eller? Var ihvertfall ingen som jeg så som måtte gjøre noe drastisk (annet enn å bremse) for å ikke treffe meg.

 

høres ut som om du har bane-nerver... mens andre har fyllenerver :)

 

Selv om temaet er forsåvidt alvorlig må jeg fleipe litt...

 

Dersom det er slik at man skal drifte og grippe på samme bane til samme tid synes jeg at folk må ta hensyn til hverandre. Som du gjør når du drifter, kikker i speilet osv. mens de som kjører for å kjøre fortest mulig må ta hensyn og ikke slikke bakfangeren til de som drifter (eller de som rett og slett ikke er så raske av andre grunner).

 

Dessuten synes jeg at de som er überseriøse med hensyn til å kjøre idealspor og raskest mulig kan velge andre kvelder enn f.eks bilmekanikker-treffene hvor de veit at det er mye amatører og endel herjing.

 

Man drar liksom ikke på gatebil for å sette rundetid-rekorder, gjør man det?

 

Hvis det blir sånn at "schumacher-gutta" med trimma elise og GT3 skal "eie" banen på alle slike treff blir det fryktelig vanskelig å komme inn som amatør spør du meg...

 

Uansett bør ikke folk satse (altfor mye) over evne uansett...

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man kjører stort sett på sånne treff for å lære og håntere bilen bedre osv.. JEG lærte hvertfall sykt mye...

 

lærte en god del åssen bilen oppførte seg som jeg ikke viste att bilen gjorde i visse situasjoner.. den der blei litt komplisert men..hehe

83 Mod BMW M5

85 Mod BMW M535i Turbo

80 Mod Escort mk2 2.0l ++

+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det blir sånn at "schumacher-gutta" med trimma elise og GT3 skal "eie" banen på alle slike treff blir det fryktelig vanskelig å komme inn som amatør spør du meg...

 

Har du kjørt sammen med dem/oss?

Det er ofte proffere sjåfører der, som har evner til å både kjøre fort, slippe forbi andre, og ikke stresse nybegynnere.

 

Jeg debuterte på et slikt treff for noen år tilbake, og følte meg veldig trygg. Ingen som vingler, sladder og er generelt uberegnelige.

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du kjørt sammen med dem/oss?

Det er ofte proffere sjåfører der, som har evner til å både kjøre fort, slippe forbi andre, og ikke stresse nybegynnere.

 

Jeg debuterte på et slikt treff for noen år tilbake, og følte meg veldig trygg. Ingen som vingler, sladder og er generelt uberegnelige.

 

Er du en av "schumacher-gutta"? Er ikke helt med her jeg nå:) Hva slags treff snakker du om? Tenker du generellt sett på treff hvor det er grip kjøring?

Hvis man vrir det på den måten da... at treffet har bare grip og ikkeno drift da blir jo problemet at folk veldig fort begynner å konkurrere (istedet for å bare ha det gøy, sånn som oss driftere)... og det blir jo ikke akkurat en mer ideel situasjon for nybegynnere. Og hva er poenget med å kjøre grip om det ikke er for å sette bra tider/konkurrere? Merk at jeg satt dette litt på spissen for å vise et poeng.

 

Umulig å få det perfekt for alle, så det er som ekkoj her sier - vi må ta hensyn til hverandre, enten det er grip, drift eller blandet treff.

 

Jeg tåler jo som sagt fint å droppe å sladde innimellom - da burde grip-kjørerne tåle å bli holdt tilbake litt innimellom også. Går sikkert an å finne en fin balanse :)

 

Drifting er den motorsporten som har suverent mest økende interesse i USA nå, så grip kjørere må nok bare lære seg å justere seg litt. (ta denne med litt humor).

 

Når det gjelder dette spesifikke treffet syns jeg det burde vært 15 min drift, 15 min grip, 15 min drift, 15 min grip osv.... :) Det hadde nok gjort det bedre for alle.

-Kenneth

 

Drift Happens! No guts no glory!

http://www.kennethgroth.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres ut som om du har bane-nerver... mens andre har fyllenerver :)

 

Selv om temaet er forsåvidt alvorlig må jeg fleipe litt...

 

Dersom det er slik at man skal drifte og grippe på samme bane til samme tid synes jeg at folk må ta hensyn til hverandre. Som du gjør når du drifter, kikker i speilet osv. mens de som kjører for å kjøre fortest mulig må ta hensyn og ikke slikke bakfangeren til de som drifter (eller de som rett og slett ikke er så raske av andre grunner).

 

Dessuten synes jeg at de som er überseriøse med hensyn til å kjøre idealspor og raskest mulig kan velge andre kvelder enn f.eks bilmekanikker-treffene hvor de veit at det er mye amatører og endel herjing.

 

Man drar liksom ikke på gatebil for å sette rundetid-rekorder, gjør man det?

 

Hvis det blir sånn at "schumacher-gutta" med trimma elise og GT3 skal "eie" banen på alle slike treff blir det fryktelig vanskelig å komme inn som amatør spør du meg...

 

Uansett bør ikke folk satse (altfor mye) over evne uansett...

 

Hehe. Neida - overhodet ikke nerver. Bare prøver å gjøre meg selv minst mulig til bry for andre (og kanskje samtidig oppfordre andre til det samme).

-Kenneth

 

Drift Happens! No guts no glory!

http://www.kennethgroth.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du en av "schumacher-gutta"? Er ikke helt med her jeg nå:) Hva slags treff snakker du om? Tenker du generellt sett på treff hvor det er grip kjøring?

Hvis man vrir det på den måten da... at treffet har bare grip og ikkeno drift da blir jo problemet at folk veldig fort begynner å konkurrere (istedet for å bare ha det gøy, sånn som oss driftere)... og det blir jo ikke akkurat en mer ideel situasjon for nybegynnere. Og hva er poenget med å kjøre grip om det ikke er for å sette bra tider/konkurrere? Merk at jeg satt dette litt på spissen for å vise et poeng.

 

Umulig å få det perfekt for alle, så det er som ekkoj her sier - vi må ta hensyn til hverandre, enten det er grip, drift eller blandet treff.

 

Jeg tåler jo som sagt fint å droppe å sladde innimellom - da burde grip-kjørerne tåle å bli holdt tilbake litt innimellom også. Går sikkert an å finne en fin balanse :)

 

Drifting er den motorsporten som har suverent mest økende interesse i USA nå, så grip kjørere må nok bare lære seg å justere seg litt. (ta denne med litt humor).

 

Når det gjelder dette spesifikke treffet syns jeg det burde vært 15 min drift, 15 min grip, 15 min drift, 15 min grip osv.... :) Det hadde nok gjort det bedre for alle.

 

Han mener vel nsk, porsche treffa, alfa osv med "schumacher-gutta" tror jeg.

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke skryte på meg at jeg har hatt bilen på bane engang jeg... (Har faktisk ikke turt enda) Hadde egentlig gratis kjøring fra 17-19 på forrige NSK-treff, men kom 18:45 og skulle være vakt fra 19. Både hjelm og store ambisjoner lå i baggasjerommet på audi'n, men tida strakk ikke til.

 

Alle mine synespunkter og uttalelser er m a o basert på hva jeg har sett fra sidelinja eller fra et og annet passasjersete, samt kommentarer og innlegg her.

 

Så nei, jeg har ikke kjørt med schumacher-gutta. Men det er NSK, Porsche og alfagutta jeg snakker om ja. Sier ikke at alle er drøye med tanke på å presse uerfarne sjåfører, og regner med at de fleste av de har steinkontroll på sin egen bil. Jeg hadde endog selv planer om å debutere på et slikt treff.

 

MEN, det jeg mener er at på en dag som fredag, med så mye til dels uerfarne sjåfører og folk som faktisk betaler for å slædde litt, så blir det drøyt å forvente at man skal "ha banen for seg selv" (satt på spissen det også) og sette rundetidrekorder.

 

Jeg har egentlig ikke noe vondt å si om noen av "leirene" (les grip- og drifte-gutta), poenget mitt var som Xenon sier at driftegutta kanskje må droppe slædden i en sving eller to, og grip-gutta kanskje bør holde litt igjen

innimellom.

 

Han med den oransje golfen forsøkte jo for eksempel på å kjøre forbi en bil som lå bredt, omtrent der 80% av oss så at kontran kom til å komme... Sånn kjøring er vel ikke så smart.

 

Samtidig som det heller ikke er overdrevent smart å stoppe før slakteren for å burne stillestående...

 

Men, jeg burde kanskje holde synspunktene mine for meg slv inntill jeg kommer meg ut på banen :D

 

mvh ekkoj@a racetrack near you soon ;)

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Neida - overhodet ikke nerver. Bare prøver å gjøre meg selv minst mulig til bry for andre (og kanskje samtidig oppfordre andre til det samme).

 

Ser den ;) Var bare det at et par av uttalelsene dine minna nemlig istenkelig på mine på mandagene etter en hard helg på byen :D

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du en av "schumacher-gutta"? Er ikke helt med her jeg nå:) Hva slags treff snakker du om? Tenker du generellt sett på treff hvor det er grip kjøring?

 

Jeg kjører stort sett med NSK og henger godt med der uten at jeg kaller meg Schumacher.

Men kjørekulturen er stort sett bedre der enn på en del andre 'kaostreff'.

 

Det var det som var poenget.

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører stort sett med NSK og henger godt med der uten at jeg kaller meg Schumacher.

Men kjørekulturen er stort sett bedre der enn på en del andre 'kaostreff'.

 

Det var det som var poenget.

 

Egentlig tror jeg vi er enige her ;) Litt teit med fleiper, ironi og sarkasme her p forumet, er ikke alltid så lett å skille det fra dønn seriøse ting...

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår