Gå til innhold

Knekt Bolt

Ranger emnet


Karina

Anbefalte innlegg

Jeg klarte å knekke den ene bolten som holder bremsekalipteren på plass da jeg forsøkte å få den av. Hva gjør jeg? Borrer opp og bruker større skru når jeg har den på plass?

 

 

Tja, si det, Er jo bremsedeler, så jeg ville vært påpasselig med å gjøre dette skikkelig.

 

Veit ikke om man kan gjenge opp bremsekalipteren igjen jeg....

 

Mulig det anbefalles å bytte hele greia... ring verkstedet ditt og hør... (sikkert endel her inne som har gode råd også, men på verkstedet vet de helt sikkert råd)

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan er den festet. frihull gjennom kalipper, og gjengeparti innom kalipper om du skjønner?, altså om du kan ta av kalipper når du løsner den andre bolten?

 

Trangt å komme til å skru? (aldri tatt i en 200sx), viss ikke er det jo bare å prøve å borre opp, og gjenge oppatt..

 

Viss det var vanskelig skjønne hva jeg mente med gjeneparti opplegget, skal jeg prøve å forklare bedre senere.

Fiesta to the people

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke hvordan bremsene er festet på en 200,men på mange er det en bremsebrakett som er skrudd fast i navet igjen,letteste er jo å bytte denne braketten hvis det er,noen er gjenga rett i hele "navet".er veeldig harde å borre ut slike bolter(gjorde det selv ei gang) ville nesten tro det kanskje blir billigere med en ny brakett og ny bolt enn å borre ut den gamle..

Quattro driftsquad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knekte du den av inni eller bare hodet på bolten? Vi det er kun hodet kan du jo punkte det fast igjen eller lage en "latmannsarm", f.eks en liten rørbit eller noe.. Så bøyer du den slik at du får tak.. :) Jeg gjorde det på ene strekkbolten min. Funka som bare det. :)

 

Om den er knekt inni er det nok best å borre opp..

Får jeg lov til å skrive dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knekte du den av inni eller bare hodet på bolten? Vi det er kun hodet kan du jo punkte det fast igjen eller lage en "latmannsarm", f.eks en liten rørbit eller noe.. Så bøyer du den slik at du får tak.. :) Jeg gjorde det på ene strekkbolten min. Funka som bare det. :)

 

Om den er knekt inni er det nok best å borre opp..

Ville borra et 4 - 5 mm hull i skruen, og kjørt inn ei grispekke eller hva det kalles, og skrudd ut skruen jeg. :boxing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er knekt inni ja, og skal jeg ha noe nytt blir det hele kaliperen..såå Nissan får fikse det. Har ikke verktøy til å borre og ikke tar jeg sjangsen heller 3 dager før jeg skal til Våler å kjøre på bana. Dyrt å være fattig gitt...

Memb. of No Brain Racing Team

'93 Nissan 200sx s13

Styremedlem http://www.200sx-ogn.org

Admin på http://www.club-honda.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår