Gå til innhold

feteste banen?

Ranger emnet


Hansy

Anbefalte innlegg

Rett og slett.Hvilken av banene er de feteste når det gjelder veistandard,utseende på banen,utseende rundt banen,svinger osv.

 

Banene er rudskogen og vålerbanen..

98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro

93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue

95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso

(X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av de to du har nevnt, syns jeg rudskogen er artigst å kjøre. Bilen min kommer litt mere til rette der, med litt lavere hastighet\tettere svinger.

Nå skal det sies att jeg kun har kjørt på våler på våt asfalt da.

 

Men i en bil med litt mere power, tror jeg nesten vålerbanen blir artigst:)

- 1995 Celica 2.0 GT- med slicks og coilovers til bane

- 2015 Passat 2,0l 150hk TDI

- 2015 Zoe R210

- 1998 Corolla 1.3
x 1974 Boble, 1993 Vectra, 1998 Corolla 1,3, 2011 Outlander, 2008 Passat 4motion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med over 250 runder på rudskogen (stor gokartbane etter min mening), rundt 150 runder på vålerbanen (fin bane ødelagt av dekksjikaner o.l. pga sure naboer), så må jeg si at ACR er den feteste banen i norge pr dags dato. Har kun kjørt ca 40 runder der oppe, men banen er heftig!! Bare synd den ligger så langt fra der jeg og største-delen av norges befolkning bor anger2

 

Ellers tror jeg Eggemoen blir en rå bane. Har selv snakka med Tronrud om dette, og den banen med tilhørende fasiliteter blir veldig bra! Se forøvrig gjennom planene med tegninger på denne linken Eggemoen "Full Tenning"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med over 250 runder på rudskogen (stor gokartbane etter min mening), rundt 150 runder på vålerbanen (fin bane ødelagt av dekksjikaner o.l. pga sure naboer), så må jeg si at ACR er den feteste banen i norge pr dags dato. Har kun kjørt ca 40 runder der oppe, men banen er heftig!! Bare synd den ligger så langt fra der jeg og største-delen av norges befolkning bor anger2

 

Ellers tror jeg Eggemoen blir en rå bane. Har selv snakka med Tronrud om dette, og den banen med tilhørende fasiliteter blir veldig bra! Se forøvrig gjennom planene med tegninger på denne linken Eggemoen "Full Tenning"

 

Er det vedtatt at det blir bane der nå?

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vedtatt at det blir bane der nå?

 

Det største problemet er vel bilsportforbundet, men det er kun løse rykter jeg har hørt. Stedet er jo perfekt. Det ligger noe industri som tronrud eier/driver med helikopter vedlikehold, et militært anlegg med en skog av antenner lenger inn i skogen, en go-kart bane på andre siden av veien, også noen FETE offroad-løyper lenger inn i skogen. Det er ingen sure naboer der som ikke er vant til støy, og stedet har vært flyplass siden 1940-noe, og skal fortsatt være flyplass selv med ny bane (tror de tilogmed skal forlenge rullebanen).

 

Sånn som jeg skjønte det skal også hele bane-anlegget senkes ned i terrenget slik at støyen går oppover, og ikke bortover, slik at raringer som bosetter seg i nærheten ikke "plutselig" oppdager at det bråker til tider... (ref rudskogen og våler).

 

Vil tro at byggesøknader osv ligger på web-sidene til hønefoss kommune (eller hvilken kommune det er som dekker eggemoen), men jeg har ikke giddi å lett etter dem...

 

Skal muligens snakke med Tronrud om ikke så lenge, så jeg kan høre åssen det går, om det er noe fremgang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vålerbanen er teknisk mer krevende enn Rudskogen. ACR har jeg aldri prøvd, men ifølge de som har kjørt der, stiller den i en klasse for seg.

 

 

Skal man ta med acr i beregningene, er den helt overlegen ja. Ble nesten 100 runder på meg der under sommertreffet. Og etter min mening kan ikke banene på østlandet sammenlignes. Bra asfalt(bortsett fra depotsvingen), og mye høydeforskjell. Hastigheten er også en del høyere der, med en sjikane som tilater mye fart :P Eneste bakdelen som jeg ser det med acr avstanden til betong\autovern. som til tider kan være litt i miste laget.

- 1995 Celica 2.0 GT- med slicks og coilovers til bane

- 2015 Passat 2,0l 150hk TDI

- 2015 Zoe R210

- 1998 Corolla 1.3
x 1974 Boble, 1993 Vectra, 1998 Corolla 1,3, 2011 Outlander, 2008 Passat 4motion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det største problemet er vel bilsportforbundet, men det er kun løse rykter jeg har hørt. Stedet er jo perfekt. Det ligger noe industri som tronrud eier/driver med helikopter vedlikehold, et militært anlegg med en skog av antenner lenger inn i skogen, en go-kart bane på andre siden av veien, også noen FETE offroad-løyper lenger inn i skogen. Det er ingen sure naboer der som ikke er vant til støy, og stedet har vært flyplass siden 1940-noe, og skal fortsatt være flyplass selv med ny bane (tror de tilogmed skal forlenge rullebanen).

 

Sånn som jeg skjønte det skal også hele bane-anlegget senkes ned i terrenget slik at støyen går oppover, og ikke bortover, slik at raringer som bosetter seg i nærheten ikke "plutselig" oppdager at det bråker til tider... (ref rudskogen og våler).

 

Vil tro at byggesøknader osv ligger på web-sidene til hønefoss kommune (eller hvilken kommune det er som dekker eggemoen), men jeg har ikke giddi å lett etter dem...

 

Skal muligens snakke med Tronrud om ikke så lenge, så jeg kan høre åssen det går, om det er noe fremgang...

 

gleder meg til å se hva som skjer framover, den gokart banen forresten, er den stor nok til å kjøre bil på? muligens drifte kanskje?

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tenker på den gamle banen som ligger på andre siden av riksveien, så kan man vel kjøre en og en bil der, men skal du drifte der, så kan du fort få en bil med nye og hittil ukjente karosseridimensjoner. Det er litt trangt noen steder, men for all del bare prøv. Si fra først så jeg kan filme og legge ut på big-boys.com :popcorn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tenker på den gamle banen som ligger på andre siden av riksveien, så kan man vel kjøre en og en bil der, men skal du drifte der, så kan du fort få en bil med nye og hittil ukjente karosseridimensjoner. Det er litt trangt noen steder, men for all del bare prøv. Si fra først så jeg kan filme og legge ut på big-boys.com :popcorn

 

Ingen som har noen bilder fra banen? kanskje man hadde fått lov å kjøre noen runder på den hvis man hadde spurt pent?

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår