eGtTurbo Skrevet Juni 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2005 har ikke verkstedboken for hånden her jeg mekker litt.. Hva er tiltrekkningsmoment og rekkefølge på en vanlig sr20de på toppboltene? Skal være 3-4 trinn iallefall.. Hvis noen kan skrive opp fra haynes er det flott Siter - Nissan Primera eGT - 180SX TimeAttack x WRX x Carlos Sainz x Turbo Primera osv osv osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SR20De Skrevet Juni 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2005 Cylinder head bolts: Stage 1: 39Nm St 2: 78Nm Fully slacken all the bolts, then tighten through: St 3: 39 +/- 5 Nm St 4: Angle-tighten by 90 to 100 grader St 5: Angle-tighten by a further 90 to 100 grader. Cylinder head cover nuts: 10Nm Får også ibf ft ikke bare Nm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eGtTurbo Skrevet Juni 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2005 thanks alot! men du, står det ikke noe om at man kan bruke et visst antall NM istede for 2x 90 grader? Siter - Nissan Primera eGT - 180SX TimeAttack x WRX x Carlos Sainz x Turbo Primera osv osv osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SR20De Skrevet Juni 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2005 thanks alot! men du, står det ikke noe om at man kan bruke et visst antall NM istede for 2x 90 grader? Nei, ikke som jeg kan se i hvertfall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjan_S Skrevet Juni 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2005 Autodata'n sier det samme som SR20De sier. La ut et snapshot her. Har den originale servicemanualen på data'n men jeg finner det ikke der?! Søvnmangel er dog en mulig årsak..... damndamn Siter BMW 330xdA Touring MY 02 Primera GT -94 300ZX -88 NA xSAAB 99 -84 Honda Z-50 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NissanPrimera Skrevet Juni 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2005 thanks alot! men du, står det ikke noe om at man kan bruke et visst antall NM istede for 2x 90 grader? Er ikke lurt og bruke nm i stedet for grader... Det er bare en aller siste nødløsning! Hvis det er noe tregheter i gjengene så vil momentnøkkelen klikke lenge før den egentlig skal, og du vil ikke få det momentet som skal være der! Derfor skal det dras til med grader helt til slutt! Siter -98 Almera GTi x-95 Primera 2,0 Sri x-200sx S13 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moldvarp Skrevet Juni 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2005 thanks alot! men du, står det ikke noe om at man kan bruke et visst antall NM istede for 2x 90 grader? 90-100 grader tiltrekning er jo ikkje så vanskeligt og treffe på øyemål..! Merk opp et referansepunkt, og skru til du blir blå!! Devil Siter NCCN (Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eGtTurbo Skrevet Juni 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2005 jepp, jeg drar til grader på øyemål.. funker fint det Hva er moment på muttrene på registerstrammeren? Og moment på lagerbukkene? Altså de bukkene som ligger over kammene.. Husker jeg rett er det 11 nm......? Siter - Nissan Primera eGT - 180SX TimeAttack x WRX x Carlos Sainz x Turbo Primera osv osv osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjan_S Skrevet Juni 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2005 Muttrene på registerstrammeren skal ha 6.3 - 8.8Nm Siter BMW 330xdA Touring MY 02 Primera GT -94 300ZX -88 NA xSAAB 99 -84 Honda Z-50 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg