KadettC_76 Skrevet Juni 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2005 Har fått tak på en delebil til kadettn min nå.. Rekord 2.2i Hva trenger jeg å plokke av rekordn? Hvilke deler trenger jeg for å få den inn, av bunnpanne, fester og div! Dette skal ikke godkjennes i første omgang, så blir vel en sveisa 1.2 bakdiff.. Vil helst ha dette godt forklart pga lite kunnskap!:P Kom gjerne med synspunkter og forslag! På forhånd takk! =) Siter Opel Kadett C :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Precious Skrevet Juni 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2005 Du trenger motor, girkasse og mellomaksel. Mellomakselen må kuttes og sveises på den som passer i klokka du skal bruke bak. Lurer på hvor lenge en 1200 bakaksling vil vare, hehe. Så trenger du bunnpanna fra en Manta, motorfester, 2.2i bremser fra rekord og om det skal godkjennes 1600 forstilling fra Kadett C 1600. En start ihvertfall :) Siter VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder [x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC_76 Skrevet Juni 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2005 Tror igrunn 1.2 akselen holder ei stund om jeg sveiser den.. Men kan jeg ta bunnpanne fra ascona B 1.9 ? Siter Opel Kadett C :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zub Skrevet Juni 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2005 Hvis du skal ta en bunnpanne ifra manta må du ta ifra manta 1800 motoren. 1200 akselen holder ei god stund den så lenge du bruker litt vett og ikke prøver deg der du VET det ikke går :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC_76 Skrevet Juni 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2005 Nå fant jeg ut om all jævelskapen med fordeler osv.. så det kan hende jeg er på utkikk etter 2.0s eller 2.2i eller 2.4i for å gjøre tingene litt enklere.. Noen som har forslag eller har motor og kasse og alt til meg?? Siter Opel Kadett C :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zub Skrevet Juni 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2005 Det går fint å sette i de motoren oxo. De er helt like utvendig så er samma jobben. Men med innsprut må du legge opp retur og sette i el. bensinpumpe og koble 4 ledniger ca. Du må oxo ha bunnpanne og oljesil ifra en 2liter (el 19000) som har sitti i en ascona B. Du må ha så "skvulpekammeret" sitter bak traversen ikke foran. Så skjøte og sveise mellomaksel og lage oppheng til girkassa. Og du kan bruke 1600 motorfester og flytte gummiputene(de som sitter i traversen) fram. På en 2.2i jeg har satt i en kadett brukte jeg motorfestene til rekord og bare la imellom 4 skiver på motorfestene(på blokka). Funka like fint! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC_76 Skrevet Juni 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2005 hvor la du de 4 skivene? hvor tykke var de? Er vel kansje like greit og skaffe 1600 fester? Siter Opel Kadett C :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joppa Skrevet Juni 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2005 det ser du når du monterer ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zub Skrevet Juni 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2005 hvor la du de 4 skivene? hvor tykke var de? Er vel kansje like greit og skaffe 1600 fester? La de imellom blokka og motorfestene. Kan kanskje få tatt ett bilde av det idag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC_76 Skrevet Juni 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2005 hadde vært fint med bilder! Ser ut til at det blir 2.2i på meg nå.. Siter Opel Kadett C :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zub Skrevet Juni 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2005 Fikk ikke tatt bilde idag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC16v Skrevet Juni 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2005 Hvis du skal ta en bunnpanne ifra manta må du ta ifra manta 1800 motoren.1200 akselen holder ei god stund den så lenge du bruker litt vett og ikke prøver deg der du VET det ikke går :) Skal hvertfall IKKE bruke manta 1800 bunnpanne.. får du den til å passe er du god :pray Bruk bunnpanne fra Ascona/Manta/Kadett 1.6--> Siter Omega 2.2DTI Omega B 16v Turbo 286whp Kadett C 74' Caravan 1200 Kadett C 77' Caravan RIP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zub Skrevet Juni 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2005 Skal hvertfall IKKE bruke manta 1800 bunnpanne.. får du den til å passe er du god :pray Bruk bunnpanne fra Ascona/Manta/Kadett 1.6--> Jo, før han edita det bort så skulle han bruke omega motor. Var det som stod i første posten med engang. Står som overskrift ute i kadett forumet oxo. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joppa Skrevet Juni 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2005 hakkke jeg prøvd å forklare dette på msn sirka 3000 ganger nå? hehe :D du trenger motor/gir og mellomaksel fra rekorden. og alle innsprut duppeditter. gasswire, clutch wire og speedometer wire er også kjekt å ta med. om det sitter 2.2i bremser på den så ta av de også. så trenger du bundpanne og sugerør/oljepickup/sil og eksos nedløp fra manta/ascona b. (eksosen må ha store typen flens, ta med fra rekorden for sikkerhets skyld så kan du heller mikke det om) så trenger du kadett c 1600 motorfester. og en radiator fra ascona/manta b, kanskje du kan bruke den som sitter i den rekorden, for det er vel en ombygd e1, da har den sikkert liten radiator så ta med den også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zub Skrevet Juni 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2005 Volvo 240 radiator med ekspansjonstank funker oxo fint hvis du er i beite... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.