Gå til innhold

Sierra/Scorpio 2,9

Ranger emnet


RS-cosworth-lover

Anbefalte innlegg

Halla... Vurderer å kjøpe meg ei Sierra eller Scorpio med 2,9 V6. Går ei slik her i byden og han sier at med ei lita sjipp og efekt anleg så får ei 60 hk mer. Han sier det var 150 hk orginality, men no er det 210. Stemma da?

-DBS fulldempet... yodude

*92 MB 230 CE :aug:

*93 Honda Civic :aug:

*93 Opel Vectra 2,0 16V :fuckme2:

 

Ø.K. Sierra/Scorpio 2,9 eller andre forslag. Send pm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det tviler jeg sterkt på.

Scorpio 2.9 har enten 145 eller 143hk (143 om man har kat)

Er vel det samme på Sierra.

 

Tviler sterkt på 210 med chip og eff.anlegg. Jeg tipper at man kanskje får 160 - 165hk med det.

 

Skal du 200+hk Scorpio så kjøpt scorpio cosworth. Forskjell i understell er også som dag og natt. Disser er ikke så dyre å forsikre heller selv om det er cosworth.

 

De er ikke akkurat noen nyttårsaftenraketter, men greit med moment og god lyd. Fine cruisebiler. :pray

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg søka litt rudnt å fann denne sida. Var et firma i bergen som tjunar ford og andre biler. Der står det på siden deres. "2.9 V6/V6 Cosworth +15 hk" Står et annet sted "effekten er med s.filter og 98 oktan".

 

Så då har han i beste fall bare 160 hk då?

-DBS fulldempet... yodude

*92 MB 230 CE :aug:

*93 Honda Civic :aug:

*93 Opel Vectra 2,0 16V :fuckme2:

 

Ø.K. Sierra/Scorpio 2,9 eller andre forslag. Send pm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite hk, passe med moment. Glem hk på disse bilene, er momentet du bruker / trenger / får.

Når du ser på antall hk per kubikk blir det ikke mye gitt..

 

Og hvorfor de har tatt ut så lite får du spørre Ford ledelsen om :)

 

2.9 24v har jo fra 193 - 210hk da. Da begynner det jo å ligne noe.

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He, he... I går så kappkjørte jeg med en Slik 2,9i Sierra ut på motorveien. Tror du han klarte å dra fra meg??? Nei, selv om jeg kjørte en liten Yaris med 90 hk. :) Er ikke tulll en gang. Er ikke den bilen du snakker om kanskje? En blå? Den her har "210" hk nemlig. Er en bekjent som har den.

Lå etter han gjennom tunnelen og stanget han i ræven med Yarisen. Respect for små riskokere. :pray yodude

EL DIABLO Alias Italiano Power

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2,9 og 2,8 er noen rare maskiner fra Ford, verken høyt turtall eller hk.

Bruker mye bensin og, men heftig lyd og masse med moment.

En i klassen min har en Sierra 91mod 2,9i han gidder aldri dra den ut på

turtall fordi det er nesten ingenting å hente der, men starter du å trime

faen skapet så går di ikk så dårlig alikavel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He, he... I går så kappkjørte jeg med en Slik 2,9i Sierra ut på motorveien. Tror du han klarte å dra fra meg??? Nei, selv om jeg kjørte en liten Yaris med 90 hk. :) Er ikke tulll en gang. Er ikke den bilen du snakker om kanskje? En blå? Den her har "210" hk nemlig. Er en bekjent som har den.

Lå etter han gjennom tunnelen og stanget han i ræven med Yarisen. Respect for små riskokere. :pray yodude

 

Vet ikke hva Yarisen din veier (og er forsåvidt ikke interessert i det heller), men vil tro en Sierra er en del kg tyngre. Og hvis Sierraen i tillegg var lasta opp med anlegg og folk, mens Yarisen var tom, så er det ikke så rart at du kjørte ifra.

 

Verden er mer enn hk vet du, Nm og kg teller minst like mye. Og sjåføren teller kanskje mest av alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva Yarisen din veier (og er forsåvidt ikke interessert i det heller), men vil tro en Sierra er en del kg tyngre. Og hvis Sierraen i tillegg var lasta opp med anlegg og folk, mens Yarisen var tom, så er det ikke så rart at du kjørte ifra.

 

Verden er mer enn hk vet du, Nm og kg teller minst like mye. Og sjåføren teller kanskje mest av alt.

 

 

Hån påsto at bilen hans hadde 210 hk. (effektanlegg til 12.000 kr og chip til 6000). Bilen hans veiede 1200 påsto han (bensin + fører) ellers var det to små tynne personer i bilen. Maks 100-115 kg ekstra. Det er heller ikke noe anlegg i bilen, pga han har brukt penger på å eksos og chip i stedet. Altså en 1300-1350 kg totalt. Sitter også standard alufelger på bilen.

Yarisen jeg kjørte (Yaris Verso, type pizzabil) veier 995 kg tørt. Jeg hadde full tank (45 liter) og masse drit bak i bagasjerommet + meg. 70-80 kg?. For å ikke snakke om at den er ikke akkurat aerodynamisk...

Da har jo han best vekt/effekt hvis alt han sier stemmer...

 

yav_03_ga_06_prev.gif

EL DIABLO Alias Italiano Power

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt Scorpio eller Sierra 2.9 er ikke noe nyttårsaftenrakett. At Yarisen tok den er jeg helt med på. Morsomste med hvertfall min bil var når jeg skulle ha opp en Skoda sak som hadde stått noen år og alle hjula var helt fastlåst. Bare hekta på bilen på forden å dron litt rundt på parkeringsplassen på fire stive.. Da løsna det gitt.. :) :) Såvidt jeg husker var jeg aldri over 1600omdr yodude

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hån påsto at bilen hans hadde 210 hk. (effektanlegg til 12.000 kr og chip til 6000). Bilen hans veiede 1200 påsto han (bensin + fører) ellers var det to små tynne personer i bilen. Maks 100-115 kg ekstra. Det er heller ikke noe anlegg i bilen, pga han har brukt penger på å eksos og chip i stedet. Altså en 1300-1350 kg totalt. Sitter også standard alufelger på bilen.

Yarisen jeg kjørte (Yaris Verso, type pizzabil) veier 995 kg tørt. Jeg hadde full tank (45 liter) og masse drit bak i bagasjerommet + meg. 70-80 kg?. For å ikke snakke om at den er ikke akkurat aerodynamisk...

Da har jo han best vekt/effekt hvis alt han sier stemmer...

 

yav_03_ga_06_prev.gif

 

 

Den er jeg med på, men ikke regn med at alt han sier stemmer. For å få 210 hk utav den motoren må man bygge om atskillig mer enn det. Enkleste er vel å få tak i Cossie-motor å sette inn. Regn med at han har max 160 hk. Og igjen, sjåføren er også en viktig faktor her. Men dette er ikke for å krangle. 2.9 er ikke det sprekeste Ford har laget, det er jeg helt enig i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg med på. Bunndrag har den. Det som også er litt rart er at alt virker som det går jævlig fort når du sitter inne i bilen. Jeg trodde ikke jeg hadde noe å stille opp mot med han når jeg kjørte den Yarisen. Men, jaggu klarte ikke han å bite i støvet. Han var litt stille etterpå. m'm

Når jeg sitter på i den Sierraen så kjenner du det i magen når du akser. Blir liksom trykket inn i setet. På den yarisen så kjenner du ikke noe. Bare ser at alt går fort rundt deg og at farten øker på speedometeret. Men den går ganske bra for å være en 1,3 liter da. Flere kompiser som har brent seg på den bilen. Skal ikke spøke med japansk strikkmotor. Devil

EL DIABLO Alias Italiano Power

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår