Gå til innhold

Hvilke foringer må jeg bytte?

Ranger emnet


VolvoTore

Anbefalte innlegg

kan være panhard-stag foringene.

panhard-stag skal gjøre at bakakselen ikek vrir seg sidelengs.

 

men det kan jo være andre også!

det enkleste er å få bilen på bukk, jekke opp bakaksel litt (slik at du får avlastet foringene) og så prøve å røske og dra..

 

men du kan ofte se på foringene om de er dårlige.

sprekker i gummi feks!

 

ps. ville anbefalt å kjøpt nye i polyurethane, da de tåler olje, etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan være panhard-stag foringene.

panhard-stag skal gjøre at bakakselen ikek vrir seg sidelengs.

 

men det kan jo være andre også!

det enkleste er å få bilen på bukk, jekke opp bakaksel litt (slik at du får avlastet foringene) og så prøve å røske og dra..

 

men du kan ofte se på foringene om de er dårlige.

sprekker i gummi feks!

 

ps. ville anbefalt å kjøpt nye i polyurethane, da de tåler olje, etc.

 

Får ta en titt og litt røsk og riv da... Panhard-staget er det som går på tvers over, right? Tvärstag hos Volvo...

 

Lurte på å kjøpe superflex, men de er jo en del dyrere enn vanlige gummiforinger da.

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ta en titt og litt røsk og riv da... Panhard-staget er det som går på tvers over, right? Tvärstag hos Volvo...

 

Lurte på å kjøpe superflex, men de er jo en del dyrere enn vanlige gummiforinger da.

ja, men angivelig er de "udødelige!"

du slipper å tenke på foringer i LAAAANG tid fremmover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dem er jo definitivt verdt det da!

ja, foringer og stag er en av de beste investeringene du kan gjøre i 240'en.

pga. det er ikke like mye slitasje som dekk, dempere og fjærer.

 

selvsagt får man idèellt med:

senkefjærer

gassdempere

superflex foringer

kraftigere stag

tårnhus-stag

wattlink

gt-stag

ambulanse-stag

+++

 

koster å være kar!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, foringer og stag er en av de beste investeringene du kan gjøre i 240'en.

pga. det er ikke like mye slitasje som dekk, dempere og fjærer.

 

selvsagt får man idèellt med:

senkefjærer

gassdempere

superflex foringer

kraftigere stag

tårnhus-stag

wattlink

gt-stag

ambulanse-stag

+++

 

koster å være kar!!

 

Det var det jeg har det der... untatt wattlinken...

Men det er ikke dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det jeg har det der... untatt wattlinken...

Men det er ikke dyrt.

det koster nå en del tusen om du kjøper alt nytt.

wattlink alene ligger jo på 4.000kr, + du må modde på karrosseri.

 

resten er "Plug and play", more or less.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår