Gå til innhold

Pyle multimedia pakke..?

Ranger emnet


Appelsin

Anbefalte innlegg

Så at Coop Elektro på Fauske hadde tilbud på plvhr75 skjerm (med innbyggingsramme) og pldvd132 dvd i butikken til 2290,- Det er jo en meget brukbar pris da:)

 

Hei!

 

Var dette pris for samlet sett el? Er vel en nyere skjerm enn den i pakka til bilradiospesialisten? Kikket innom coop.no, men fant ikke noe der.. Noen som vet om det er likt hos alle coop kjedene? Har kun Coop mega et lite stykke unna her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Var dette pris for samlet sett el? Er vel en nyere skjerm enn den i pakka til bilradiospesialisten? Kikket innom coop.no, men fant ikke noe der.. Noen som vet om det er likt hos alle coop kjedene? Har kun Coop mega et lite stykke unna her..

 

Alle som er forhandlere for autohifi kan ha denne pakken nå... Det er ikke noe som går gjennom coop kjeden..

2x12" gt4 i ei bassworks kasse

1 JBL Power 6,5 komponentsett i front

1 JBL GTO 6,5 komponentsett bak

 

:pray JBL-FOCAL-CADENCE:pray

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT:

Bruk garantien din!

Minimum 1 års garanti og 5 års reklamasjonsrett her i landet.

 

Mvh

Pål

 

Neineinei.... garanti er ikke lovpålagt. Garanti og reklamasjonsrett er to vidt forskjellige ting, og dette har vært repetert til det kjedsommelige gjennom utallige kanaler i årevis...

 

Garanti er en frivillig sak fra produsent/importør/leverandør/forhandler sin side, der de gir deg utvidede rettigheter ut over reklamasjonsretten i kjøpsloven.

 

Reklamasjonsrett gjelder i enten 2 eller 5 år, avhengig av hvor lenge produktet er ment å vare. Det er forbrukermyndighetene som bestemmer hvor lenge et produkt er ment å vare, og i tvilstilfeller kjører de av og til sakene gjennom domstolene for å få presedens for lignende varer.

 

Sånn. Forhåpentligvis kan dette komme til nytte en vakker dag av noen som bruker Search-knappen :jackinbox

 

-JKS-

_________________________

R33 Insured by Ruger&Beretta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære pro_sniper.

 

Tror du jeg er født igår?

Jeg er klekkelig klar over forskjellen mellom garanti og kjøpslov.

Når det er sagt så har jeg sikkert drevet med salg siden du brukte bleie!

Jeg skrev ikke at garanti er "lovpålagt"!

Gjorde jeg det? I så fall puss brillene dine!

Du, pro_sniper, skriver at "og i tvilstilfeller kjører de av og til sakene gjennom domstolene for å få presedens for lignende varer".

Er konfliktråd en domstol? Lite trolig!

 

Når jeg skrev det innlegget så var det ment på det vi diskuterer her på forumet, nemlig forbrukerelektronikk også kallt bilstereo. Så vidt meg bekjent så er det minimum 1 års garanti på elektronikk tiltenkt bilstereo her i landet. Hvem kjøper forresten et elektronikk-produkt uten garanti?

 

I denne bransjen er det importørene som håndhever garantien og produsenten som sørger for at importøren fikser varen eller gir en ny til kunden.

Jeg vet ikke hvordan det er for alle importører men for en som er meg nært anliggende så er vedkommende raskt ute med å konstatere årsak til "havari" og sørger da for at kunden får et nytt produkt gratis.

 

Det er fortvilende å lese her på forumet at kunder venter i ukesvis på at f.eks. CD-spilleren skal bli reparert.

Hadde vi alle vært flinke nok med å IKKE kortsutte kabler og lest BRUKSANVISNINGEN før vi begynner å montere så hadde det vært mye mindre garantisaker!

 

 

 

For de som er intressert i å lese mer om kjøpsloven etc etc. kan gå inn på LOVDATA og lese.

 

Håper dette var til god hjelp.

 

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Pål.

 

Jeg vet ikke noe om når du er født, men det var neppe i går. Reaksjonen din tyder faktisk på at jeg bør vere glad for at jeg vet minst mulig om deg. Selv husker jeg ærlig talt ikke når jeg sluttet å bruke bleie, men jeg er nokså sikker på at det er lenge siden.

 

Siden du har utbrodert i det vide og det brede om dine eminente ferdigheter etter mer enn 25 år som selger, går jeg ut fra at jeg kan benytte like mye plass til å svare i en tråd som nå går helt ut over topic. Oppfordrer også moderatorer til ikke å slette svaret mitt selv om det sikkert inneholder ting som kan tolkes som at jeg svarer for et firma - noe jeg ikke gjør.

 

For det første vil jeg at du roer deg litt ned før du svarer på det jeg nå skriver. Jeg vet ikke hva slags ømt punkt jeg traff, men tydeligvis var det minst en eksponert nerve...jeg tillater meg derfor å gjenta din påstand:

 

"Litt OT:

Bruk garantien din!

Minimum 1 års garanti og 5 års reklamasjonsrett her i landet.

 

Mvh

Pål"

 

Når du skriver at vi "her i landet" har minimum 1 års garanti og 5 års reklamasjonsrett fremstår det som om dette er basert på landets lover. Men nei, du skrev riktig nok ikke i rene ord at garanti er lovpålagt.

 

Konfliktråd er en vanlig måte å løse tvistesaker på, men forbrukermyndighetene og den profesjonelle parten i tvister kjører av og til saker så langt som til Høyesterett for å få presedens (dette gjelder f.eks. videospillere, som elektronikkbransjen ikke uten videre ville innrømme 5 års reklamasjonsrett på - dette ble avgjort i Høyesterett).

 

Jeg får vel bare si som du selv ville sagt:

"Jeg skrev ikke konfliktråd. Gjorde jeg det? I så fall puss brillene dine".

 

Du setter også likhetstrekk mellom forbrukerelektronikk generelt og bilstereo spesielt, med tanke på reklamasjonstid. Dette blir ikke en riktig sammenligning, siden en del forbrukerelektronikk har 5 års reklamasjontid og en del bare har 2 år. Typisk for produkter med 2 års reklamasjonstid er at de er utsatt for en bruk som vanskeliggjør 5 års levetid.

 

Jeg skal ikke på noen måte påstå at jeg vet alt om levetid på alle varer, og konstaterer bare at da jeg i kraft av å være daglig leder hos en forhandler av blant annet bilstereo ringte Forbrukerrådet for å få informasjon om reklamasjonstid på bilstereoprodukter i forbindelse med et tvilstilfelle (produktet var akkurat passert to år) sa den hyggelige herren hos Forbrukerrådet at gjeldende praksis for slike produkter er to års reklamasjonstid. Vi dekket selvsagt reparasjonen for kunden uansett. Det er ellers gledelig at din "nært anliggende" importør også er grei nok til å gi kunden ny vare uten kostnad, som du sier. All honnør til ham for det.

 

Jeg ser forøvrig ingen betenkeligheter med å kjøpe et elektronikkprodukt uten garanti her i landet, siden forbrukerrettighetene står så sterkt som de gjør. Norske sluttforbrukere er så godt dekket gjennom kjøpsloven (som trolig er den sterkeste forbrukerlovgivingen i verden) at garanti på denne typen produkter stort sett er overflødig.

 

Du har ellers 100% rett i at det er bransjen selv som håndterer garantispørsmål. Dette gjelder også reklamasjonssaker, helt frem til det eventuelt oppstår en tvist. Da kan myndighetene kobles inn for å mekle/dømme i tvisten. Som du på en måte påpekte skjer dette vanligvis gjennom konfliktråd.

 

Vi er nok helt enige i at det er fortvilende å lese om folk som er uheldige og må vente i ukesvis på reparasjon av spillere o.l. Her har serviceverkstedene en jobb å gjøre. Vi opplever trege verksteder selv fra tid til annen, og da låner vi stort sett ut nytt utstyr i mellomtida. Skulle bare mangle egentlig.

 

Bruksanvisningen bør man også absolutt ta fram FØR man monterer, ikke ETTER at alt har gått til h.... Helt enig.

 

Lovdata et bra sted for de som vil lese selv, selv om jeg kanskje heller ville anbefalt Forbrukerrådet sine nettsider.

 

Jeg håper humøret stiger før du skal begynne på arbeidsuka di. Hvis du er så lettantennelig som innlegget ditt kan tyde på ville jeg nemlig ikke likt å få besøk av en selger som deg her i mitt firma...

 

Til slutt vil jeg ønske deg en god søndag kveld videre (og det mener jeg faktisk helt oppriktig!) :peace:

 

- JKS -

 

 

 

Kjære pro_sniper.

 

Tror du jeg er født igår?

Jeg er klekkelig klar over forskjellen mellom garanti og kjøpslov.

Når det er sagt så har jeg sikkert drevet med salg siden du brukte bleie!

Jeg skrev ikke at garanti er "lovpålagt"!

Gjorde jeg det? I så fall puss brillene dine!

Du, pro_sniper, skriver at "og i tvilstilfeller kjører de av og til sakene gjennom domstolene for å få presedens for lignende varer".

Er konfliktråd en domstol? Lite trolig!

 

Når jeg skrev det innlegget så var det ment på det vi diskuterer her på forumet, nemlig forbrukerelektronikk også kallt bilstereo. Så vidt meg bekjent så er det minimum 1 års garanti på elektronikk tiltenkt bilstereo her i landet. Hvem kjøper forresten et elektronikk-produkt uten garanti?

 

I denne bransjen er det importørene som håndhever garantien og produsenten som sørger for at importøren fikser varen eller gir en ny til kunden.

Jeg vet ikke hvordan det er for alle importører men for en som er meg nært anliggende så er vedkommende raskt ute med å konstatere årsak til "havari" og sørger da for at kunden får et nytt produkt gratis.

 

Det er fortvilende å lese her på forumet at kunder venter i ukesvis på at f.eks. CD-spilleren skal bli reparert.

Hadde vi alle vært flinke nok med å IKKE kortsutte kabler og lest BRUKSANVISNINGEN før vi begynner å montere så hadde det vært mye mindre garantisaker!

 

 

 

For de som er intressert i å lese mer om kjøpsloven etc etc. kan gå inn på LOVDATA og lese.

 

Håper dette var til god hjelp.

 

Mvh

Pål

_________________________

R33 Insured by Ruger&Beretta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår