Gå til innhold

escortmk1: Ford Escort MK1 - scort mk1

Ranger emnet


escortmk1

Anbefalte innlegg

Man burde ikke bruke Duratech`en... den har så sinnsykt mye elektronikk!!!! det er så mye rart som går om hverandre så man bruker 10år bare på å finne ut av ledningsnettet!!! (for å sette det litt på spissen:D)

den er iegentlig ikke så mye bedre enn Zetec`en uansett.... den har litt mer nm og hk org. men det er ikke noe problem å fikse på hvis man gjør litt med zetec`en ;)

 

Dessuten finnes det MYE mer deler til escort+ zetec!!!

Ford vant alt.... (I likhet med alle andre merker)

:D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 126
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

duratec motorn har ikke ford laga aleine mener det er toyota eller no som har en finger med i spillet og dermed passer ikke rwd kassene til ford rett på og det er problematisk.. men trur jeg kjøper meg en is motor å ser hva jeg får skremt den opp i yodude ... så får vi se hva det blir etterhvert ... hvis noen har en sierra is motor med lednings nett og det hele så er det bare å si fra her eller ringe meg på 92436073 jeg heter simen solberg

escort mk1 (prosjekt)

volvo 240 nå med v8(skrot)

chevrolet c10 1985

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var noe sånt ja... er jo nesten ikke lagd noe deler til RWD konvertering på Duratech.... skal si i fra om jeg kommer over en! :D

 

Kan forresten nevne at en kompis har en "rally" OHC ca.170hk... han vet ikke om han skal selge den, men jeg kan si i fra hvis han skal....

Ford vant alt.... (I likhet med alle andre merker)

:D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he ja du mener det du ja ole martin, men trur nok jeg skal ha vifte, og bda motor får det bli opp til de virkelige entusiastene å ha de gror jo ikke akkurat på trær!!!

 

i dag har jeg faktisk fått gjort no på min egen bil he he jeg har lakka ett helt topplokk og du verden så fint det blei

escort mk1 (prosjekt)

volvo 240 nå med v8(skrot)

chevrolet c10 1985

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm håper ikke du går for turbomotor på 500hk i denne. Det er å ødelegge en fin bil, du får ikke kjørt den, og du får ikke feste. Om du bygger den om så ekstremt at du faktisk får feste, Kommer hele bilen til å bli rivd i filler, om ikke du går så ekstremt i verks at du sveiser opp alt som er av sveisepunkt og bytter ut med tjukkere plater de stedene det trengs, og det er noen.

Har sett en mk2 med litt over 300hk. Den dro seg rammeskeiv så sveisepunkta smalt.

 

Joda er kult å se gamle biler med kraftig turbomotor, men det jeg sier er at det er ikke "bare" å kaste oppi motor med 5-6 ganger originaleffekten uten å gjøre MYE.

 

Få deg en skikkelig rå bygd sugemotor på 160 - 200hk. Du kommer til å eie absolutt alle om du har et rått understell med det. Garantert.

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett en mk2 med litt over 300hk. Den dro seg rammeskeiv så sveisepunkta smalt.

 

Da har han nok ikke gjort jobben sin.

Hilsen en som satser på 300hk i mk1ern sin =)

 

Schanche hadde vel 450 i escorten sin, og han tok quattroer så det holdt han.. så lenge underlaget var solid.

Og de gamle zakspeed escortene hadde vel 560hester?

 

Men selvfølgelig.. det er mye effekt i en bil som ikke er beregnet for det, så man bør ta hensyn til dette når man bygger den.

 

Men bygger man bilen etter grp.4 boka så er bilen i teorien godkjent for 270hestekrefter.. og da er det ikke fullt så gæærnt alikevel.

NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1 og Mk2 register

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å kritikken kommer fra en som har opel på ønske lista si sammen med gamle forder fy å fy!!!!!! neidu momo han kammeraten din med 300 hk burde dra hjem i furte bua å bygge seg nytt karosseri og sømmsveise litt og kanskje kjøpe en mk1 he he mitt beste forslag!!!!

escort mk1 (prosjekt)

volvo 240 nå med v8(skrot)

chevrolet c10 1985

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er nok ikke buddyen min.

Og ja alt jeg sier må jo bare være tullball om jeg er så dum at jeg ønsker meg en opel.. :boxing :bump

 

Og det er heller ikke kritikk i noe av det jeg har skrivd.

Jeg er ganske konservativ når det gjelder de bila her, og mener at en grom sugemotor er best.

 

å kritikken kommer fra en som har opel på ønske lista si sammen med gamle forder fy å fy!!!!!!

 

Og det smeller fra deg som skreiv dette:

 

lurer på å putte nedi en comfort eller vw vr6 motor

 

Vet ikke hva som er mest på trynet jeg da men .. :boxing

 

Men jeg har fått fram mitt synspunkt.. såå.. lykke til!

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neida momo nå må vi ikke lage no f her...

 

griea er att for meg skal det væra turbo og sånn er det hehe

bra escort mk1 og2 står forran skropelen da!!!

grunnen til vr6 er att detta er en utrolig grom motor og den er veldig kompakt til å væra på 6 cylindere.. dessuten er bilen fortsatt en ford uansett hva som sitter under panseret ...

 

fra nå av ikke no dritt slenging her på tråden he he yodude

escort mk1 (prosjekt)

volvo 240 nå med v8(skrot)

chevrolet c10 1985

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flotters trur ikke jeg kjøper no ferdig motor jeg vil bygge deb selv.. selvgjordt er velgjordt... har mye planer og løsninger oppi hodet he he kan nevne litt godis som carbon innsug og div

 

den er grei vettu..... men bare rop HVIS det skulle være interessant...

Og min personlige mening er at sugemotor er grommest... (lyden i ett par 45 :pray) MEN hvis man er på utkikk etter "raske" og "gratis" hester er turbo ideelt.... men ikke FOR stor turbo da.... blir litt kjedelig med 70hk fra 0-6500rpm og 600hk fra 6500-7200... skjønner???

"cosworth-syndromet" :D

Ford vant alt.... (I likhet med alle andre merker)

:D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har han nok ikke gjort jobben sin.

Hilsen en som satser på 300hk i mk1ern sin =)

 

300hk er jo MER ENN NOK til å ha det kjempe morro!!! :D

hvis jeg setter cossie motor i escorten så blir den tilnærmet org.

kanske jeg trimmer til 250hk.... poenget mitt er at i en så liten og lett bil trenger man ikke så mye hester.... da er det bedre å ha en litt stabil motor som man kan kjøre med... ikke bare skru på....

 

(ble 2 poster da)

Ford vant alt.... (I likhet med alle andre merker)

:D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår