Gå til innhold

Dørsider i VW Passat Comfort '97 mod

Ranger emnet

TLAudio

Anbefalte innlegg

Skal hjelpe en kompis å sette inn anlegg i en Passat.

Det jeg lurer på er om det også sitter 6,5" orginalt i dørene forran som det gjør i min Skoda Octavia?

Og hvor dyp orginal monteringa er?

Noen som har erfaring fra denne bilmodellen og kan gi noen tips?

Settet han har kjøpt bygger 7,4 cm..

Jan Ove Liseth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal hjelpe en kompis å sette inn anlegg i en Passat.

Det jeg lurer på er om det også sitter 6,5" orginalt i dørene forran som det gjør i min Skoda Octavia?

Og hvor dyp orginal monteringa er?

Noen som har erfaring fra denne bilmodellen og kan gi noen tips?

Settet han har kjøpt bygger 7,4 cm..

Sitter 5,25" der. Må nok bygge ut med to eller tre mdf-ringer for å få inn 6,5" eller bestille adapter hos http://www.transmedia.no

Originalmonteringen er "overfladisk", dvs 1cm dybde da originale høyttalerne bygger utover.

Første gang når jeg "kasta inn mine" bygde jeg mine adapter slik (tre stykk mdf-ringer litt off-senter for å treffe originale hullene i dørtrekket), du er da akkurat i perfekt plassering for rundt 3" dyp montering (75mm):

tremodell.jpg

og trakk deretter opp ringene i glassfiber (ikke at det spiller noen rolle inni døra, men jeg liker å ha det fint der også)

ofs.jpg

Fra FWD vs RWD:

Originally posted by venague

Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke '97 modell Passat den første "runde" modellen? Den før den som er nå hvis man ser vekk i fra den faceliftmodellen som kom for noen få år siden.

Da er det i så fall 6.5" både i frem og bakdørene. Og det burde vel ikke være problem å få i de elementene du snakker om.

Stig Johansson

Min BMW 318i E46 sedan:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=153402

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke '97 modell Passat den første "runde" modellen? Den før den som er nå hvis man ser vekk i fra den faceliftmodellen som kom for noen få år siden.

Da er det i så fall 6.5" både i frem og bakdørene. Og det burde vel ikke være problem å få i de elementene du snakker om.

Det stemmer det du sier, var og henta elementene fra kassa med gammelt jall og det er 6,5" ut fra membranstørrelsen, det at dem ikke har festekant rundt lurte meg.. Adapter må uansett lages for å få montert andre 6,5" der dem har vært da det ikke er plass til festekanten som vanlige 6,5" har - dette pga en metallet som følger rundt selve hullet i dørsiden er i veien.

Fra FWD vs RWD:

Originally posted by venague

Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer at du må ha lage braketter. JEg er vant til å bruke ferdige plastikkbraketter til disse bilene nåe jeg monterer på jobben.

FEIL!

Trengte ikke brakketer eller ringer.

6,5" settet smatt rett inn i dørene etter vi hadde ! drilla ! ut orginalfestet til orginal høytalleren.

Den var også 6,5".

Tror det har sittet no ekstra bra høytaller sett i bilen fra fabrikken.

Sånn som harmann kardon eller BOSE, men det sto ikke no på høytallerne.

Iallefall, det gikk fint å sette inn RF settet i orginalhullet, og den bygger ikke så dypt at den kommer iveien for vindusheiser eller noe.

Takker for alle svar...

Jan Ove Liseth

Lenke til kommentar
Del på andre sider