Gå til innhold

til dere med SR20DE/sr20de motor


eGtTurbo

Anbefalte innlegg

mulig jeg har spurt om dette før, men har dere og en veldig brå overgang fra 1% gass til 0% ? og samme motsatt? Bensinkutten er kjennt for å være veldig brå på de fleste eldre jappse motorer men på min synes jeg det er VEL mye! Spesiellt i 1 og 2 gir naturligvis... Anybody?

- Nissan Primera eGT

- 180SX TimeAttack

x WRX

x Carlos Sainz

x Turbo Primera osv osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som det typiske rykke-opplegget..rundt 2000-2500 rpm?

 

Er vel veldig mange som har akkurat den rykkinga, uten at jeg vet hva det er for noe.

 

Men jeg skal passe meg, forrige gang jeg sa at dette var på "alle" Primeraer med SR20-motor var det noen som ble sinna, så jeg kan heller si at det er på 90% da :P

 

Som sagt forrige gang dette var oppe, så var den gamle P10'n min veldig sånn. Ble bedre når jeg bytta tennings-opplegget..dvs. rotor, fordelerlokk, pluggkabler og plugger..men det ble aldri helt borte..

Andre spekulasjoner er vel at det kan være noe tett bensinfilter..muligens det EGR-systemet, som jeg ikke aner hvordan fungerer..eller diverse andre ting som "struper" motoren på noen måte..

Hvis du finner en ordentlig løsning på det, så kan du jo oppdatere denne tråden, så de andre sonm garantert får dette kan sjekke opp litt :)

 

PS: Tenkte meg om nå, og tenkte at disse vanlige tinga kanskje ikke gjelder når man har datasprut? Hvos mye av ECU-funksjonen tar sprutet over?

Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling]

Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død]

 

http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår