Gå til innhold

Honda Civic VTi vs. VW Golf 3 VR6

Ranger emnet


safoll

Anbefalte innlegg

Har planer om å kjøpe meg en Civic VTi HB, eller en Golf 3 VR6, men klarer ikke helt å bestemme meg for hvilken jeg har mest lyst på. Forøvrig er det nok av både Golf og Civic her til lands, men lyden av V-tec og VR6-motoren frister litt for mye. :)

Når sant skal sies, så har jeg hatt bedre erfaringer med tyske biler enn med japanske, med tanke på påkost av bil, og det veier egentlig litt opp i dette valget.

Noen som har synspunkter på hvilken av disse to bilene jeg bør velge, eventuelt feil og mangler på Civic VTi og Golf VR6, som jeg bør være obs på?

 

PS: Jada, jeg skal ha meg "feilhjulstrekk"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har planer om å kjøpe meg en Civic VTi HB, eller en Golf 3 VR6, men klarer ikke helt å bestemme meg for hvilken jeg har mest lyst på. Forøvrig er det nok av både Golf og Civic her til lands, men lyden av V-tec og VR6-motoren frister litt for mye. :)

Når sant skal sies, så har jeg hatt bedre erfaringer med tyske biler enn med japanske, med tanke på påkost av bil, og det veier egentlig litt opp i dette valget.

Noen som har synspunkter på hvilken av disse to bilene jeg bør velge, eventuelt feil og mangler på Civic VTi og Golf VR6, som jeg bør være obs på?

 

PS: Jada, jeg skal ha meg "feilhjulstrekk"!

 

 

jeg anbefaler uten tvil golf 3 vr6!

Mer herlig lyd skal du lete lenge etter!

Leter du litt ekstra finner du kanskje en vr6 syncro også.

Denne har 192 hk og 4 hjulstrekk!

 

utifra ting jeg vet burde du prøve og finne en vr6 etter 92/93, da disse har vært kjent for og ha en del småfeil..

 

lykke til med valget ( selv om det sier seg selv hva du burde velge ;) )

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja 192hk på veiva -40%effektap...

da står man igjen med 115hk på hjula..

når man da plusser på at golf ikke er spesielt driftsikker og veier minimum 1250kg ++med synchro...

ville jeg heller valgt civic vti var jeg deg 1100kg og 160hk- 10% effektap, den er mere turtallsvillig og mer driftsikker,(8200-8500rpm)... den henger også bedre i svingene..har du forresten hørt vtec lyden fra en b16a2motor(å nei singlekam 90 hk teller ikke)

2000 Civic EX B16 Swap Vs. 1998 Acura 3.2TL

altså en civic cupe (mer vekt) med en orginal vti motor mot en acura 3,2l

da kan du tenke deg hvordan en lett 3dørs civic går ...

 

http://videos.streetfire.net/Player.aspx?fileid=747C0C7A-62A6-46FF-8E2D-A1292EC5DE40

 

 

 

 

Bilen er både trimvennelig og er en av de bilene med mest styling tilgjengelig..(for de som liker det)

:scared

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja.. om det er golf fwd mot civic fwd.. så helt klart civic.. om du derimot vurderer vr6 syncro ville jeg nok valgt den.. rett og slett pga av morsomme lekemuligheter om vintern :)

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja 192hk på veiva -40%effektap...

da står man igjen med 115hk på hjula..

når man da plusser på at golf ikke er spesielt driftsikker og veier minimum 1250kg ++med synchro...

ville jeg heller valgt civic vti var jeg deg 1100kg og 160hk- 10% effektap, den er mere turtallsvillig og mer driftsikker,(8200-8500rpm)... den henger også bedre i svingene..har du forresten hørt vtec lyden fra en b16a2motor(å nei singlekam 90 hk teller ikke)

2000 Civic EX B16 Swap Vs. 1998 Acura 3.2TL

altså en civic cupe (mer vekt) med en orginal vti motor mot en acura 3,2l

da kan du tenke deg hvordan en lett 3dørs civic går ...

 

http://videos.streetfire.net/Player.aspx?fileid=747C0C7A-62A6-46FF-8E2D-A1292EC5DE40

 

 

Bilen er både trimvennelig og er en av de bilene med mest styling tilgjengelig..(for de som liker det)

:scared

 

2,9 har 190hk..

 

Men, hvor tar du 40% effekttap på Golfen kontra 10% på Civicen fra?

Og hvorfor skulle ikke Golfen være driftsikker?

 

En fordel med Vr6 kontra Vti er Nm, selvfølgelig pga mer volum..

Og som du indirekte sier så er Vr6 en tung motor, dermed litt mindre egnet for rask kurvekjøring.. Vektfordelingen er da tilnærmet lik en spark fra 1920:D

 

Men jeg tror det finnes en å annen ting til Golf3, sånn stylingmessig;)

En annen ting er kvalitetsfølelse og komfort, begge er bortimot ikke-eksisterende i Civic, komforten forsvinner på Golfen ved senking da:D

 

Men, for all del... Det ruller endel Golfer på Norske veier, kontra Civic...

Begge bilene er bra biler, på hver sin måte.. Prøvekjør noen eksemplarer og dann deg en mening da..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde VR6 før, og skule jeg valgt mellom de to så hadde jeg valgt det samme igjen, lett! VR6en lager en av de skjønneste motorsangene du kan få tak i ( ihvertfall på den normale delen av prisskalaen ) Og har du draget helt fra bånn...

Kan vel også legge til at min mening er "noe" partisk siden japse biler ( med noen få unntak ) ikke faller inn i kategorien "biler jeg har lyst på"

PUSS!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2,9 har 190hk..

 

Men, hvor tar du 40% effekttap på Golfen kontra 10% på Civicen fra?

Og hvorfor skulle ikke Golfen være driftsikker?

 

 

190hk ja på veiva.. syncro stjeler 40% effekt 4wd kontra fwd 10%

 

fordi golf ikke er driftsikkert..se på div tester av vag generelt..golf 3 har ikke akkurat det beste rykte på seg...

mens honda er en av verdens beste motorprodusenter...

 

 

Jeg ville nok valgt en civic VTi.. Selv om etter min erfaring så går vr6 bedre.

 

Tror nok vti(b16) går bedre enn syncro og vr6 generelt ja...

 

 

STFU!!!

 

http://videos.streetfire.net/Player.aspx?fileid=FF0C3901-0B0D-4912-9BC3-761051EFD4B3&t=

 

civic spanks skyline gt-r

 

http://videos.streetfire.net/Player.aspx?fileid=61B94C92-51A6-45DA-BE92-3CCBBAF58F6F&t=top

 

Honda!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

190hk ja på veiva.. syncro stjeler 40% effekt 4wd kontra fwd 10%

 

fordi golf ikke er driftsikkert..se på div tester av vag generelt..golf 3 har ikke akkurat det beste rykte på seg...

Tror nok vti(b16) går bedre enn syncro og vr6 generelt ja...

 

Og en 2,8 som da er fwd mister da 10%?

 

Om Golf er driftsikkert eller ikke ville jeg heller spurt Golf eiere om enn å sjekke statistikk.. Har "tilfeldigvis" en Golf3 selv nemlig:D

 

Og hva som er går best er da enkelt å finne ut, bare å sjekke tekniske data på begge biler.. En 2,8 -174hk Vr6 bruker +/- 7,5s på 0-100, en 2,9 - 190hk Vr6 da som Syncro bruker +/- 7s... Mulig VTi er raskere her, men den blir lett match i litt større fart, f,eks 80-150km/t..

Og, hvis du sjekker f,eks EipTuning eller Hpa Motorsport sine sider så ser du trimpakker til Vr6 som spiser 1,6VTi til frokost:D

 

Er 2 helt forskjellige motortyper vi sammenligner her.. En bedre sammenligning hadde vært 2,0 16v mot VTi..

 

 

Men, ikke missforstå.. Har ingenting imot verken Honda eller Civic for den saks skyld..En kamerat av meg har Accord Type-R, 2,2 elns, og den....er...relativt sprek den:D

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en 2,8 som da er fwd mister da 10%?

 

Om Golf er driftsikkert eller ikke ville jeg heller spurt Golf eiere om enn å sjekke statistikk.. Har "tilfeldigvis" en Golf3 selv nemlig:D

 

Og hva som er går best er da enkelt å finne ut, bare å sjekke tekniske data på begge biler.. En 2,8 -174hk Vr6 bruker +/- 7,5s på 0-100, en 2,9 - 190hk Vr6 da som Syncro bruker +/- 7s... Mulig VTi er raskere her, men den blir lett match i litt større fart, f,eks 80-150km/t..

Og, hvis du sjekker f,eks EipTuning eller Hpa Motorsport sine sider så ser du trimpakker til Vr6 som spiser 1,6VTi til frokost:D

 

Er 2 helt forskjellige motortyper vi sammenligner her.. En bedre sammenligning hadde vært 2,0 16v mot VTi..

 

 

 

Men, ikke missforstå.. Har ingenting imot verken Honda eller Civic for den saks skyld..En kamerat av meg har Accord Type-R, 2,2 elns, og den....er...relativt sprek den:D

 

Nope 2,8l fwd har dessverre mer driverksmotstand enn civic, men ikke 40%..

 

har du sett trimpakker til civic da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope 2,8l fwd har dessverre mer driverksmotstand enn civic, men ikke 40%..

 

har du sett trimpakker til civic da?

 

Men, fortsatt har den mer power...

Og, nei har nok ikke sjekket trimpakker til Civic nei, men jeg vet det går friskt..

Men, jeg ser hvor denne diskusjonen er på vei.. Så vi fjerner blikket fra Krigsøksa og lar Feskar få ta sine egne valg...;)

God natt...

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, fortsatt har den mer power...

Og, nei har nok ikke sjekket trimpakker til Civic nei, men jeg vet det går friskt..

Men, jeg ser hvor denne diskusjonen er på vei.. Så vi fjerner blikket fra Krigsøksa og lar Feskar få ta sine egne valg...;)

God natt...

 

smak og behag, gølfen har mer vekt å drasse på!!

 

vi stopper for jeg har ------\/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og, hvis du sjekker f,eks EipTuning eller Hpa Motorsport sine sider så ser du trimpakker til Vr6 som spiser 1,6VTi til frokost:D

Ta og se litt på turbokit til Honda B serie så skal vi se hvem som spiser hva til frokost... Vet det går noen spreke Golfer rundt om i verden, men tror nok det finnes Hondaer som overgår de fleste av de gitt :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, har tydeligvis ikke formulert meg helt klart over hva jeg er ute etter her. :rolleyes:

Har ikke planer om å hverken turbokonvertere noe som helst, eller style noe. Eneste jeg ev. skal sette på en original VTi eller VR6, blir nok felger og senking, ellers blir det bedre pusting via filter og eksos.

Nå, back to topic:

Noen som har synspunkter på hvilken av disse to bilene jeg bør velge, eventuelt feil og mangler på Civic VTi og Golf VR6, som jeg bør være obs på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår