Golfthedud Skrevet Juni 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2005 Sånn omtrent kva blir kompresjonen med 2 stk toppakninger på ein 1,8l forgasser motor, 90 hk???? :) Siter Corrado G60 - Bruksbil Golf Rallye - Bruksbil Bobla 1300 - Søndagsbil Golf 2 16vT - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ottar Skrevet Juni 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2005 Kjem vel ned på ca 8.5-1 Er vel 9.3-1 org Kvifor vil du ha dobbel? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Juni 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2005 He, he.. er vel jalla overladding på gang her :) ender vel omtrent noe sånn som dere på våler i år :) Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ottar Skrevet Juni 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2005 Våler gikk bra, fekk igang bilen så Svenske lada 1.6bar på 8v med 9.3:1 komp og heimemekk k-jet sprut. Ikkje vits å senke komp da, mister berre bunndrag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Juni 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2005 Våler gikk bra, fekk igang bilen så Svenske lada 1.6bar på 8v med 9.3:1 komp og heimemekk k-jet sprut. Ikkje vits å senke komp da, mister berre bunndrag Selvsagt kan du lade mye med original blokk, men det ender ikke godt.. var vel litt trykk i vannsystemet og slikt.. så iallefall ut slik da bilens vannslanger poppet i det den ble kjørt opp på hengeren :) Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ottar Skrevet Juni 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2005 Han køyrde vel eitt par år med 9.3 komp og turbo Gti motoren har 10-1 og senkes til ca 9-1 ved overlading. Kan bruke dobbel pakning eller stempler fra forgassermotor. Høgare komp=bedre kjørbarhet. Berre bedritne g60 motorer som har jalla 8-1komp, planer toppen min for å komme opp mot 9-1 komp i g60 min nå. O.T gallagher: Stempelbytte og sliping av topp med dremel i drittvær midt på natta. Valdresgutta skal ha skryt for slik innsats. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Juni 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2005 Joda, men hva er vel 2 år for en levetid på motor ? ser ikke vitsen med å bygge en motor som lever 2 år... og påstår ikke at dobbel toppakning er noe bra alternativ heller.. Er klart alle disse løsningene kan bruker, men må andre ting til for å få en holdbar og god motor.. Dette vet jo du og, så skjønner ikke hvorfor vi krangler.. Er enig med deg i at 9,0 er en bra komp for overmating.... OT: jada, visst skal de ha for god insatts og underholdning.. vet ikke om du husker meg, men stod der borte og snakket med deg og valdresgutta lettere påseilet :) men er poenget jeg prøver å understreke her. å gjøre det fort og galt er ingen god løsning.. svev ikke noe bra når den ble satt sammen igjen siden ting ble for fort og enkelt gjort.. Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golfthedud Skrevet Juni 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2005 He, he.. er vel jalla overladding på gang her :) ender vel omtrent noe sånn som dere på våler i år :) Tenkte på sånn jalla overladning her ja :) Har alle deler liggande så fekk plutselig lyst til å teste det ut. Smeller det så smeller det, har uansett ein motor til liggande vist det skulle gå gale. Og viss det fønker er det ikkje nåke eg kommer til å kjøre rundt med......trur eg.. :rolleyes: Har uansett snart eit større prosjekt på gang så!!!! Kva skjedde med han på våler da????? :) Siter Corrado G60 - Bruksbil Golf Rallye - Bruksbil Bobla 1300 - Søndagsbil Golf 2 16vT - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Juni 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2005 joda, kan bli morsmot, og slike motorer finnes det så altfor mye av uansett :) Våler stikkord: Et par valdres gutter, 1,8 gti motor, helvettes stor NOS dyse, smeltet stempel, hente nytt stempet hjemme, motoroverhaling ute i regnet, mørket og i fylla.. på banen neste dag.. gikk som en dass og bråkte, men var god unnerholdning, og morsomt som bare fy :) Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ottar Skrevet Juni 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2005 Han rasa ikkje motoren etter to år, den lever så vidt meg bekjent i beste velgåande. Han ville ha fleire ventiler og meir effekt Golfen min gjekk to år, 100000km med dobbel pakning(9-1komp) med 0.9 bar. Så vart turbon plukka av og motoren gjekk i 8 år til før eg bygde om til g60. Motoren funker enda Kva meiner du han skal gjere for å bygge god motor da? Ikkje vits å bytte stempler når kompresjon alt er perfekt og grunnmotoren fint tåler 250hk. 8V toppen fløder uansett ikkje til meir. Våler: Heile poenget med reprasjon var vel å vise alle forståsegpåere at golfen ikkje var død. Den som intet våger intet vinner. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Juni 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2005 Alle forståsegpåere ? Bøen, vet jo også godt at den motoren kom til å ryke før eller senere, samme som alle såkalte forståsegpåere..nei, død var den ikke dagen etterpå, men meget syk.. ei 60hk nos dyse går ikke på en org 8v motor uten problemer eller modofikasjoner med motoren.. f. eks smidde stempler som tåler julingen. Men som sagt, skjønner hva de drev på med, eksperimentering or morro, og jeg likte det.. men ser hvordan det går.. Når jeg mener å bygge motor, så kommer slike ting som overhaling av råde og veivlager, linje måling av blokk og veiv, muligens borre.. sylinderhoning med nye smidde stempler.. vet at org innmat holder ganske lenge til moderate uttak. Moddet k-jet er egentlig heller ikke noen god løsning med tanke på liten mulighet for justeringer, eller en bankesensor.. ikke har innsprutet lambda hvis den blir lean på blandingen eller tenning.. Merker at vi har forskjellige måter å se og gjøre ting på, men vår diskusjon her tjener ingen på.. forslår at vi legger ballen død... Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg