Gå til innhold

Vento g60 prosjekt

Ranger emnet


MUNKORAMA

Anbefalte innlegg

har nå kommet langt, men ikke til bunns i mitt motorbytte.

Da jeg skulle sette på batteriet i bilen. begynte den helvetes defa alarmen å ule som faen. først begynner den å ule som en ambulanse, bare ikke så høyt, men vrir du om tenninga kommer strtsperren og den uler som den skal når man ikke har skrudd av alarmen. det hjelper ikke noe å prøve å skru av alarmen. det nytter rett og slett ikke. har et lite dilemma, da jeg er keen på å ha alarm, men finner ikke ut av hvorfor den uler. veldig lyst til å bare hive den defa'en ut av bilen, men hvis det er noen her som kunne hjulpet meg med hva feilen er hadde det vært kjempe fint.

 

Det som er gjort med bilen hittil er :

-Recaro stoler framme og bak (orginale fra gti)

-helrøde baklykter (sotet med rød transparent lakk)

-Gule koni bak, og fk foran med H&R fjærer

-17" momo felger

-Badlook panser

-Bmw e36 lykter er tilpasset

-Svart skinninteriør, med svart dashboard og lister inni bilen

 

Motoren er fra en corrado

får veldig snart en rs-lader som er så å si porta maks, med 68mm ladehjul

skal kjøre oppsettet til polo classic med dobbel konfilter

vr6 bensinpumpe da bensinpumpa i mk3 sitter i bensintank.

 

Det jeg trenger er:

catch tank til en rimelig penge

 

 

hvis noen har gjort dette før meg, er det noen problemer dere støøttet på under ombygging?

er veldig spent på om alt funker av temp, måler og div!

 

Bilder kommer snart!

Hvis noen har noen tips, osv tar jeg gjerne imot det

 

har fortsatt en så å si ny orginal vw motorsport trimkam på 268grader liggende som skal gi en effektøkning på ca 20%. satt i gamle motoren min i 2uker før jeg tok steget og begynte å¨bygge om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel noe sånt som å skru av og på tenninga 5 ganger. dioden vil da blinke hurtig. skru så på tenninga og la dioden blinke så mange ganger som første sifret i PIN-koden. skru av tenninga, på igjen, la den blinke like mange ganger som neste siffer osv... er vel en 5 sifret kode... Skru så på tenninga og trykk inn begge knappene på fjernkontrollen(e) du vil bruke. Tror dette ligger på Defa's hjemmesider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
da var mye gjort på laaaaaang tid. har nå fått i gladeren, og pelt ut den jævla defaalarmen. i morgen blir det forhåpentligvis prøvestarting;) håper dette ordner seg. her har dere hvertfall noen bilder av samme mobilkvalitet ;)

Bilde008.jpg[/img]

 

Bilde007.jpg[/img]

 

Bilde004.jpg[/img]

 

 

er det målere du har satt inn der, under askebegeret?

hva slags?

[ ] 98' BMW E46 M-Optic

[x] 90' VW Passat GL 1,8i

[x] 88' VW Passat CL 1,8i (Vrak)

[x] 87' VW Golf GL 1,8i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle defa alarmer har en særegen kode. Gå til en DEFA forhandler og forklar problemet så skal de kunne gi deg en tall kombinasjon. feks. 3971 - da skal du skru på tenningen og vente til lampen har blinket 3 ganger og skru av og på igjen og vente 9 ganger osv... tallrekken er lengre da. Da nullstiller du DEFA alarmen. Hadde samme problem selv engang.

*_Silver Corrado_*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpte de målerne på torshov bilrekvisita. de er sotede, så man kan ikke se noe uten at de er på. kostet lite i forhold til hva jeg har sett andre steder, så da var det bare å slå til.

 

har vært på ferie til nå, så i morgen blir det muligens start på bilen.

 

angående defa alarmen rev jeg ut hele greia. orket ikke stresse med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpte de målerne på torshov bilrekvisita. de er sotede, så man kan ikke se noe uten at de er på. kostet lite i forhold til hva jeg har sett andre steder, så da var det bare å slå til.

 

har vært på ferie til nå, så i morgen blir det muligens start på bilen.

 

angående defa alarmen rev jeg ut hele greia. orket ikke stresse med den.

 

 

Fett..

men hva måler de?

Sjekk ut tråden min for mine målere..

[ ] 98' BMW E46 M-Optic

[x] 90' VW Passat GL 1,8i

[x] 88' VW Passat CL 1,8i (Vrak)

[x] 87' VW Golf GL 1,8i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er oljetrykksmåler, bar måler (ladetrykk), og voltmeter. det er de samme som deg forresten, bare med sota glass. samme merke.

 

 

siden jeg er pengetom nå, selger jeg trimkammen for 1500kr. den er som sagt kjørt med i ca, 2uker. kjøpte den for 2300kr + frakt

 

takk for at du syntes det ser fett ut. håper å få start på den veldig fort. får den siste kompressorreima i morgen, så det blir vel prøvestart da. må bli ferdig med de siste småtingene i dag, så vi får se hva morgendagen bringer. legger inn noen

fler bilder i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tomgangen er nesten lik, høres ut som den fusker litt, men det er normalt med trimkam. merket en litt mer økning etter 3000rpm, pluss at den ble sterkere, med tanke på oppoverbakker og folk i bilen. kjøp justerbart kamdrev for maks ytelse. koster litt under 1000lappen, men da får du stilt tenningen perfekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da er ventoen på veien igjen. har fått fiksa alle små problem nå, og bilen går overaskende bra!!!!!!!!!!!!!! Men fikk et nytt problem selvfølgelig. Tenkte jeg skulle være smart å bruke orginal clutchen fra gamle motoren og se om den holdt, men det gjorde den ikke. bilen spinner på clutrchen på alle girene.

Er ikke 100% inn i hva den skal lade, men har en g-lader som er rs oppgradert og mindre ladehjul(husker ikke mm på det). bilen lader hvertfall 1bar nøyaktig.

 

Er det noen som har clutch liggende, eller vet om noen billige alternativer, så er det bare å spytte ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår