Gå til innhold

Trenger hjelp med noen småproblemer..

Ranger emnet

Anders_

Anbefalte innlegg

Hei

Har nettopp kjøpt meg en Golf II 1.8 og har fått noen småproblemer.. Har ikke lite erfaring med å skru på bil(synes egentlig det er noe herk) så jeg trenger litt hjelp :)

- Jeg må bytte et motorfeste. Er dette noe jeg kan gjøre selv, eller må bilen inn på verksted?

- Et av vinduene åpner seg litt, men nekter å lukke seg igjen. Det har låst seg helt og jeg får ikke lukket det. Noen som har noen forslag på hvordan jeg kan fikse dette?

- Tenningen skulle også vært justert. Er dette nok en verkstedjobb?

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

motorfestet kan du lett bytte selv.. bare å sette en jekk under bunnpanna og løfte opp motoren litt slik at du får løsnet det..

med vinduet ditt så er det å dra til høggeren og ta med seg ny vindusheis fra en annen golf 2.. bare å skru av trekket, så kommer du til.. er ofte de wirene ryker.. lett jobb..

tenningen må iallefall noen som har litt mer erfaring gjøre..

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Jeg må bytte et motorfeste. Er dette noe jeg kan gjøre selv, eller må bilen inn på verksted?

Nei, dette kan du enkelt bytte selv ved hjelp av en jekk og litt verktøy

- Et av vinduene åpner seg litt, men nekter å lukke seg igjen. Det har låst seg helt og jeg får ikke lukket det. Noen som har noen forslag på hvordan jeg kan fikse dette?

Da tar du å tar bort dørtrekket, og ser inni der, mulig du har en wire som har sporet helt av, du kan kjøpe ny vindusheis på huggeren, burde ikke koste mange kronene

- Tenningen skulle også vært justert. Er dette nok en verkstedjobb?

Du "kan" justere dette selv, men det kan være en fordel å få dette gjort profesjonelt

Edit: pokker, jeg ble tatt innersvingen på her gitt :)

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter i denne tråden framfor å starte en ny...

Har først fått tid til å skifte vindusheis i dag, men har støtt på et lite problem..2 av skruene som fester vindusheisen er gåen, får dem ikke ut. Har prøvd å få til litt trykk på baksiden mens jeg skrur, men er ikke så lett å komme til..Noen forslag? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter i denne tråden framfor å starte en ny...

Har først fått tid til å skifte vindusheis i dag, men har støtt på et lite problem..2 av skruene som fester vindusheisen er gåen, får dem ikke ut. Har prøvd å få til litt trykk på baksiden mens jeg skrur, men er ikke så lett å komme til..Noen forslag? :)

Bruk en "wise-grip" tang. Lås denne på skruehodet å dra utover samtidig som du skrur. Bør funke fin fint :)

Das Auto

09mod Golf VI 2.0TDI 4motion Highline

Lenke til kommentar
Del på andre sider