Gå til innhold

Effektanlegg...

Ranger emnet


Henke

Anbefalte innlegg

Hei..

 

Tenkte jeg skulle kjøpe effektanlegg til a3'en min. Tenkte i første omgang å kjøpe kun bakre potte.. Har sett litt på Sebring da det var dette jeg fikk anbefalt på AST performance, men det er en smule dyrt. Lurte på om det var noen som hadde noen andre forslag til andre merker eller om det er noen som har erfaring med å bestille direkte fra fabrikken. Da tenker jeg på fraktkostnader og moms osv.. En sebring potte som jeg har sett på vil koste kr 2755 før avgifter osv er lagt til. Noen som har noen anelse om hva det vil koste å få denne tilsendt i posten?

 

Hva slags effektanlegg har dere på a3'ene deres?

 

Alle forslag mottas med takk..

 

Mvh Henke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg vet at du fremdeles leter etter potte til A3en din. Og derfor bumper jeg denne tråden litt. Er det ingen som har noen gode sider hvor man kan handle potte til A3? Hvilken av disse pottene vil se best ut på en A3 med orginal bakfanger? personlig synes jeg de som jeg har lagt ut bilde av i et par poster lenger opp blir penest på A3en din. Men de var jo veldig dyr. Du kan jo kanskje kjøpe noe bakfanger-greier slik at noen andre potter passer bedre?

 

Ingen her inne som vet???? Hvilke potte passer best på A3 (8L) ? Hvor kjøper man de? Og hvor er de billigst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fett det der.. bare synd at jeg ikke har turbo. Er egentlig bare ute etter å få litt fetere lyd og ett enderør som synes. Men likte effektanlegget ditt..

 

Men noen som har noen erfaring med disse pottene? Høres de gromme ut? og hvilken av de synes dere passer best på en original bakfanger?(passer de egentlig med original bakfanger eller blir jeg nødt til å kappe litt her og der?) Noen som vet om noen andre alternativer som ikke er så alt for mye dyrere og rustfritt må det være..??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert grei lyd i de pottene du hennviste til, men når det kommer til sånt så ville jeg valgt ett kjent merke, som man hører stort sett positive ting om.

 

Som Supersprint, Ferrita (som man ikke får om man ikke har turbo dessverre, som jeg vet om), Eller Remus som jeg har bestillt meg.

 

Og pottene ender opp rett under bakfangeren, skal ikke trenge å gjøre noe her tror jeg. Iallefall ikke på mange bilder jeg har sett.

- 03 S3

x 97 A3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor var det du bestillte effektanlegget ditt da? og hvor mye koster det?

Kom over ett effektanlegg de selger på Mekonomen , ganske billig og med dtm design. noen som har noen erfaring med dette eller er det bare noe billig juggel?

 

Ps.. Har lest litt her på bilforumet at det kan bli litt problematisk når en monterer sports luftfiltere på a3'er. At det er mulighet for at luftmengdemåleren ryker.. Har montert et KG filter på min bil(gir grom lyd). Men om det er slik at luftmengdemåleren kan ryke, hvordan merker man isåfall det? og er det noen dyr affære å skifte denne måleren? Ser det koster 1586.- på mekonomen for denne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår