Gå til innhold

Hvitt speedometer

Ranger emnet


Stolten

Anbefalte innlegg

Jeg lurte på en liten ting, er det noen som vet hvor jeg kan få tak i hvit speedometer, og holder til div målere (ladetrykk, oljetrykk å oljetem) til a-stolpen?

 

Snakket med AST Performance, de hadde bare speedometer som gikk til 260

1990 Volvo 740 Turbo Intercooler

1986 Volvo 745 Turbo Intercooler

1986 Volvo 745 Turbo Intercooler Automat

1989 Volvo 740 GL

1997 Honda CBR 900RR Fireblade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Såvidt jeg vet er det bare tilgjengelig hvite meter a'la det "260 kmt" greiene du fikk vite om hos AST.

 

Holdere på A-stolpen vet jeg ikke om. Men for å være ærlig, vil jeg ikke vite noe heller. Synes det ser ganske kjipt ut. Bedre å enten legge litt jobb i det, og felle dem inn i dashen, eller bare montere de diskret litt lenger ned (f.eks lokket ved speiljusteringen, eller hanskerommet i midtkonsollen)

 

Selv har jeg bare stort sett kjørt med ett løst meter for turbotrykk liggende under matta. Skjer det noe rart (-bilen begynner å gå bedre/dårligere) kan man plukke det frem og kontrollere. Ikke så veldig rått, men det funker.

 

mvh

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mazdafun

Hei.

 

Såvidt jeg vet er det bare tilgjengelig hvite meter a'la det "260 kmt" greiene du fikk vite om hos AST.

 

Holdere på A-stolpen vet jeg ikke om. Men for å være ærlig, vil jeg ikke vite noe heller. Synes det ser ganske kjipt ut. Bedre å enten legge litt jobb i det, og felle dem inn i dashen, eller bare montere de diskret litt lenger ned (f.eks lokket ved speiljusteringen, eller hanskerommet i midtkonsollen)

 

Selv har jeg bare stort sett kjørt med ett løst meter for turbotrykk liggende under matta. Skjer det noe rart (-bilen begynner å gå bedre/dårligere) kan man plukke det frem og kontrollere. Ikke så veldig rått, men det funker.

 

mvh

 

Er det elektronisk speedometer eller vanlig vaier...er jo ikke så ny bil. Men på de speedometrene som går til 260, er tallene "flyttet" her, eller vil det vise riktig om jeg setter dette på?

 

Håper også at jeg får boost controlleren din snart:)

Hilsen en fra Randaberg......

1990 Volvo 740 Turbo Intercooler

1986 Volvo 745 Turbo Intercooler

1986 Volvo 745 Turbo Intercooler Automat

1989 Volvo 740 GL

1997 Honda CBR 900RR Fireblade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Det er mekanisk meter. 260 kmt står der hvor 240 står std, og det blir feilvisning. Men det er det jo org. også? Uansett; i 260 eller 240 - " Who cares ! "

 

Skal du ha det 100 % riktig, så lever bilen inn til justering av speedometer.

 

Og, jeg vet hvem du er...;) Skal se om ikke greia finner veien ut av bilen, og til en postkasse nær deg..

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mazdafun

Hei.

 

Det er mekanisk meter. 260 kmt står der hvor 240 står std, og det blir feilvisning. Men det er det jo org. også? Uansett; i 260 eller 240 - " Who cares ! "

 

Skal du ha det 100 % riktig, så lever bilen inn til justering av speedometer.

 

Og, jeg vet hvem du er...;) Skal se om ikke greia finner veien ut av bilen, og til en postkasse nær deg..

 

:D skal bli morsomt å oppleve det ja...bare ha en girkasse klar...ringer deg snart:)

 

Jeg tenkte litt mer på misvising i lavere hastigheter.

Men som du sier 240 eller 260....fort går det uansett......

1990 Volvo 740 Turbo Intercooler

1986 Volvo 745 Turbo Intercooler

1986 Volvo 745 Turbo Intercooler Automat

1989 Volvo 740 GL

1997 Honda CBR 900RR Fireblade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Stolten

 

:D skal bli morsomt å oppleve det ja...bare ha en girkasse klar...ringer deg snart:)

 

Jeg tenkte litt mer på misvising i lavere hastigheter.

Men som du sier 240 eller 260....fort går det uansett......

 

Det vil vise ca 10 km/t for mye i 70 km/t. Det gjør det på min bil ihvertfall!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår