Gå til innhold

Hvordan olje bruker dere?

Ranger emnet


Vagga

Anbefalte innlegg

Har en 240 fra 87 med b230k motor i.. å satt å lurte litt på hvordan olje dere andre kjører på? er litt plaga me små oljelekasjer.. vurderte å kjøpe nye pakninger å tetteringer å ta ut motoren å bytte disse.. noen som vet hvor man kan få tak i komplette paknings-sett og om dette evt. er spesielt dyrt? eller kan det kansje være lurere å bytte til en tykkere olje? kjører nå på den syntetiske fra shell.. 10w-40.. noen formeninger om dette?

Tommy aka Vagga

 

Volvo 240GLE(1987) b230k

Mercedes 190D(1988) 2.5D

Mitsubishi Grandis(2005) 2.0DiD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan trugt kjøpe pakningssett på volvo uten å bli ruinert ;) komplett sett til topp koster vel ca 600kr mener jeg. (toppakning, ventiltetninger, toppdekselpakning, vannpumpepakning, vannpumpetetning mot topp.. mer?)

 

spør på volvo, skal vere en ganske overkommelig pris på hele pakka..

 

Edit: jeg kjører helsyntetisk Castrol TXT 5W-30 men det er kanskje litt overkill på din motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. ok.. kjøpte den pakken til den forgie motoren min.. og da mener jeg den kostet ca 2000.. men kan gått hende jeg husker feil.. ska dra innom dem og høre en dag.. men er jo en god del arbeid å ta ut hele motoren for å bytte alle pakninger å tetteringer.. så vet ikke om jeg gidder å ta arbeide med det.. :P

Tommy aka Vagga

 

Volvo 240GLE(1987) b230k

Mercedes 190D(1988) 2.5D

Mitsubishi Grandis(2005) 2.0DiD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt off topic detta, men; Skriv HVA slags olje bruker dere? Ikke HVORDAN olje.

 

Burde ikke være så vanskelig, veldig mange på forumet her som skriver slik og jeg er mildt sagt lei.... doh

 

Kjører forresten på vanlig mineralolje fra felleskjøpet.

-Volvo 244 GL 1980

"Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet

-Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL

Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltema olje!

EDIT: Altså, det er det jeg bruker siden jeg har tenkt å bytte motor anyways.. B230K er ikke grommotoren har jeg erfart.

 

 

det har du helt rett i.. men gidder ikke bytte motor så mye å sånt nå.. skal heller spare litt å kjøpe meg 740tic. for det har jeg sjikkelig lyst på.. :)

Tommy aka Vagga

 

Volvo 240GLE(1987) b230k

Mercedes 190D(1988) 2.5D

Mitsubishi Grandis(2005) 2.0DiD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør vertfall bli kvitt shell oljen din !!

 

Har fått hørt temmelig mange "lekser" om at jeg F*** ikke må FINNE på å bruke shell motor olje..

 

En kompis skulle ha ei kanne på shell, med motor olje. jeg skulle betale den for han, og venta på at det skulle bli min tur.. Da kom det en mann inn, og så stoppa han ved siden av meg og sa, at den oljen der må ikke jeg finne på å bruke!! Den ødelegger motoren, smører ikke ordentlig og var bare drit..

Så jeg leverte den tilbake og kjøpte helder olje på statoil.

 

Fattern også mener oljen på shell er svært dårlig. Har hørt det også en del andre plasser.

 

Men nå vet ikke jeg hvor vidt det STEMMER dette her.. Arrester meg menst jeg er ute og sykkler :D

 

Jeg ville vertfall ikke brukt shell olje.

Jeg kjører med Castrol olje.. Tror det var GTX et eller annet..

 

Mvh.

Fredrik :scared

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør vertfall bli kvitt shell oljen din !!

 

Har fått hørt temmelig mange "lekser" om at jeg F*** ikke må FINNE på å bruke shell motor olje..

 

En kompis skulle ha ei kanne på shell, med motor olje. jeg skulle betale den for han, og venta på at det skulle bli min tur.. Da kom det en mann inn, og så stoppa han ved siden av meg og sa, at den oljen der må ikke jeg finne på å bruke!! Den ødelegger motoren, smører ikke ordentlig og var bare drit..

Så jeg leverte den tilbake og kjøpte helder olje på statoil.

 

Fattern også mener oljen på shell er svært dårlig. Har hørt det også en del andre plasser.

 

Men nå vet ikke jeg hvor vidt det STEMMER dette her.. Arrester meg menst jeg er ute og sykkler :D

 

Jeg ville vertfall ikke brukt shell olje.

Jeg kjører med Castrol olje.. Tror det var GTX et eller annet..

 

Mvh.

Fredrik :scared

 

kan ihvertfall si det slik at du nå kjører på felleskjøp olje...! statoil og FK har samma olje-leverandør... har selv kjørt på FK olje i 2 1/2 år uten problemer j...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår