Vagga Skrevet Juni 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2005 Har en 240 fra 87 med b230k motor i.. å satt å lurte litt på hvordan olje dere andre kjører på? er litt plaga me små oljelekasjer.. vurderte å kjøpe nye pakninger å tetteringer å ta ut motoren å bytte disse.. noen som vet hvor man kan få tak i komplette paknings-sett og om dette evt. er spesielt dyrt? eller kan det kansje være lurere å bytte til en tykkere olje? kjører nå på den syntetiske fra shell.. 10w-40.. noen formeninger om dette? Siter Tommy aka Vagga Volvo 240GLE(1987) b230k Mercedes 190D(1988) 2.5D Mitsubishi Grandis(2005) 2.0DiD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Juni 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2005 kan trugt kjøpe pakningssett på volvo uten å bli ruinert ;) komplett sett til topp koster vel ca 600kr mener jeg. (toppakning, ventiltetninger, toppdekselpakning, vannpumpepakning, vannpumpetetning mot topp.. mer?) spør på volvo, skal vere en ganske overkommelig pris på hele pakka.. Edit: jeg kjører helsyntetisk Castrol TXT 5W-30 men det er kanskje litt overkill på din motor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vagga Skrevet Juni 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2005 hmm.. ok.. kjøpte den pakken til den forgie motoren min.. og da mener jeg den kostet ca 2000.. men kan gått hende jeg husker feil.. ska dra innom dem og høre en dag.. men er jo en god del arbeid å ta ut hele motoren for å bytte alle pakninger å tetteringer.. så vet ikke om jeg gidder å ta arbeide med det.. :P Siter Tommy aka Vagga Volvo 240GLE(1987) b230k Mercedes 190D(1988) 2.5D Mitsubishi Grandis(2005) 2.0DiD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tic2002 Skrevet Juni 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2005 Jeg bruker 15w/40 flergrads olje, cf/sh trur jeg det var, Siter "We ride together, We die together, Volvo boys 4 life" Volvoen: 83` 244 blå. 235000 km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Juni 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2005 j kjører på Catrol GTX Lightec 5 10W-40W delsyntetisk... Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoTore Skrevet Juni 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2005 Jeg har kjørt Pennzoil 10W40 på bilene mine de siste par årene. Har dette på B230A'n også. På B230K'n tror jeg det er Biltema-olje, men den er det ikke jeg som har helt i'n. Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_original Skrevet Juni 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2005 Litt off topic detta, men; Skriv HVA slags olje bruker dere? Ikke HVORDAN olje. Burde ikke være så vanskelig, veldig mange på forumet her som skriver slik og jeg er mildt sagt lei.... doh Kjører forresten på vanlig mineralolje fra felleskjøpet. Siter -Volvo 244 GL 1980 "Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet -Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet Juni 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2005 bruker billigste olja dem har på thorshov, blåtind eller no sånn Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chiller Skrevet Juni 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2005 Biltema olje! EDIT: Altså, det er det jeg bruker siden jeg har tenkt å bytte motor anyways.. B230K er ikke grommotoren har jeg erfart. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vagga Skrevet Juni 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2005 Biltema olje!EDIT: Altså, det er det jeg bruker siden jeg har tenkt å bytte motor anyways.. B230K er ikke grommotoren har jeg erfart. det har du helt rett i.. men gidder ikke bytte motor så mye å sånt nå.. skal heller spare litt å kjøpe meg 740tic. for det har jeg sjikkelig lyst på.. :) Siter Tommy aka Vagga Volvo 240GLE(1987) b230k Mercedes 190D(1988) 2.5D Mitsubishi Grandis(2005) 2.0DiD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
x8|volvo Skrevet Juni 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2005 jeg skal jo montere turbokit på en b23a...hvordan olje bør jeg da bruke? sombrero Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tic2002 Skrevet Juni 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2005 ei vanlig olje med grad SE og oppover, Se, sf osv Siter "We ride together, We die together, Volvo boys 4 life" Volvoen: 83` 244 blå. 235000 km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet Juni 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2005 Du bør vertfall bli kvitt shell oljen din !! Har fått hørt temmelig mange "lekser" om at jeg F*** ikke må FINNE på å bruke shell motor olje.. En kompis skulle ha ei kanne på shell, med motor olje. jeg skulle betale den for han, og venta på at det skulle bli min tur.. Da kom det en mann inn, og så stoppa han ved siden av meg og sa, at den oljen der må ikke jeg finne på å bruke!! Den ødelegger motoren, smører ikke ordentlig og var bare drit.. Så jeg leverte den tilbake og kjøpte helder olje på statoil. Fattern også mener oljen på shell er svært dårlig. Har hørt det også en del andre plasser. Men nå vet ikke jeg hvor vidt det STEMMER dette her.. Arrester meg menst jeg er ute og sykkler :D Jeg ville vertfall ikke brukt shell olje. Jeg kjører med Castrol olje.. Tror det var GTX et eller annet.. Mvh. Fredrik :scared Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=turbokalle=- Skrevet Juni 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2005 Castrol TWS 10W/60 Siter Volvo 240 TIC - 86 Volvo 850 T5 -95 (solgt) Volvo 240 GL - 85(solgt) Volvo 740 TIC -87 (solgt) Volvo 740 TIC -88 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Juni 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2005 Du bør vertfall bli kvitt shell oljen din !! Har fått hørt temmelig mange "lekser" om at jeg F*** ikke må FINNE på å bruke shell motor olje.. En kompis skulle ha ei kanne på shell, med motor olje. jeg skulle betale den for han, og venta på at det skulle bli min tur.. Da kom det en mann inn, og så stoppa han ved siden av meg og sa, at den oljen der må ikke jeg finne på å bruke!! Den ødelegger motoren, smører ikke ordentlig og var bare drit.. Så jeg leverte den tilbake og kjøpte helder olje på statoil. Fattern også mener oljen på shell er svært dårlig. Har hørt det også en del andre plasser. Men nå vet ikke jeg hvor vidt det STEMMER dette her.. Arrester meg menst jeg er ute og sykkler :D Jeg ville vertfall ikke brukt shell olje. Jeg kjører med Castrol olje.. Tror det var GTX et eller annet.. Mvh. Fredrik :scared kan ihvertfall si det slik at du nå kjører på felleskjøp olje...! statoil og FK har samma olje-leverandør... har selv kjørt på FK olje i 2 1/2 år uten problemer j... Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg