DaButcher Skrevet Juni 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2005 Det er mange som ikke vet hva stabstag er!! jeg så de hadde feil på siden, hvor de kallte tårnhus-stag for stabstag. stabstag er samme som krengestag, går mellom bærearmene på 240. panhardstag, er det skråstaget som forhindrer at akslingen går sidelengs under bilen. wattlink er en link som holder akslingen sentrert til enhver tid. justerbart panhardstag er bedre enn vanlig, under senking, men man vil fremdeles få forskyvning, under demping. ps. jeg kjører 225/45-ZR17 og har subb på innsiden av karrosseri.. hehe.. bare under full last eller hard demping. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet Juni 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2005 for det føste er det venstre bak hjul som subber. jeg hadde det samme problemet på min bil. når du senker bilen vil bakakslingen skyves til venstre på grunn av det stagetsom hindrer akslingen til å sideveis vil bli for langt når man senker bilen. Det skal ligge en side her som forteller hvordan man korter det inn evt lager justerbart stag. håper du forstår noe av dette mvh ole g Som nevnt tidligere her er det HØYRE side som vil subbe i hjulbuen. Ved å korte inn panhardstaget kan bakakselen justeres mot VENSTRE. Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Juni 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2005 min subba på venstre side!! jeg har 40mm senk 7.5" brei felg med 215 dekk på. + 20mm spacer på hver side. Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Juni 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2005 min 240 subba på høyre i skjermen (slo den inn og da gikk det akkurat) men hadde 2-3 cm klaring på venstre side uten å slå inn kanten på skjermbuen.. Edit: 225/45-17.. tror impresset var ganske riktig. ET20 ellerno.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Juni 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2005 min er faktisk veldig sentrert :D Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mean Machine Skrevet Juni 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2005 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=71436&highlight=panhard+stag Kjøpte justerbart stag til min, men det subber alikevel. Justerte den på firehjulskontroll tillogmed.Må nok skjære litt. Tar ikke med enn nødvendig da, for kanten er jo bærende for innerskjemen. Da blir det bråk på eu'n :iconsm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Juni 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2005 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=71436&highlight=panhard+stag Kjøpte justerbart stag til min, men det subber alikevel. Justerte den på firehjulskontroll tillogmed.Må nok skjære litt. Tar ikke med enn nødvendig da, for kanten er jo bærende for innerskjemen. Da blir det bråk på eu'n :iconsm nåja, du trenger bare ta helt neders, og de tkommer de ikke til å se på engang Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danern Skrevet Juni 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2005 Liten oppdatering: Har fått en kompis av en kompis :rolleyes: til å kappe av det panhard staget jeg har! Han hadde visst gjort det før..noen som veit ca.hvor mye som må kappes? Tror kanskje felgkanten på venstre side tar i øvre fjørskål bak også..så er vel en fordel å justere akslingen :) Men er ikke sikker..har ikke turt å ha full bil enda..da kommer jeg meg vel ikke av flekken! Fikk svar fra valsespesialisten idag. Han tar 750 per hjulbue for valsing (kom til oslo idag tror jeg). Vurderer sterkt og gjøre det... Siter -90`modell 240, med FT motor. -95 e34 525tdsa vurderes for salg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goop Skrevet Juni 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2005 Liten oppdatering:Har fått en kompis av en kompis :rolleyes: til å kappe av det panhard staget jeg har! Han hadde visst gjort det før..noen som veit ca.hvor mye som må kappes? Tror kanskje felgkanten på venstre side tar i øvre fjørskål bak også..så er vel en fordel å justere akslingen :) Men er ikke sikker..har ikke turt å ha full bil enda..da kommer jeg meg vel ikke av flekken! Fikk svar fra valsespesialisten idag. Han tar 750 per hjulbue for valsing (kom til oslo idag tror jeg). Vurderer sterkt og gjøre det... Ja..trenger vel bare å ta hjulbuene bak...Og då kan du senke enda mer sombrero Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Juni 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2005 vanlige er å måtte ta 1 kappskive bredde, så det er ikke mye, men det må du måle deg til selv ved å måle ut til hver side fra dekk å til hjulbuen. Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.