Gå til innhold

får rødt lys på forsterkeren mens den kun spiller hvert 4. sekund..?

Ranger emnet

jAMAL

Anbefalte innlegg

Har brokoblet bassen min på en Blaupunkt Velocity 450 forsterker og lagt en 21mm fra batteriet til en strømfordeler og lagt to av de fire 8mm greinene på 4-kanalern og har lagt av de to andre til en annen forsterker jeg ikke har kobla på ennå. brukt 4mm ledninger fra bassen og inn, og en 16mm jordingskabel.

Men så kommer problemet. Bruker samme jordingspunkt jeg brukte til den gamle 2kanalern min, og den spilte som en drøm, men nå vil 4kanaleren bare spille et lite sekund hvert 4. sekund av sangen. Den har en liten lampe som lyser rødt og lyset blir litt svakere hver gang den spiller litt. (altså hvert 4. sek.)

Hva kan være galt? Tenkte meg muligens at jeg burde hatt en tykkere jordingskabel ettersom ledningen fra batteriet er 21mm mens jordingen bare er 16, men ettersom jeg bruker en strømfordeler med 21mm til 4 ganger 8mm tenkte jeg som så at to ganger 8mm blir 16mm, dermed 16mm jordingskabel..

Noen som kan hjelpe?

på forhånd takk for alle svar

mvh j

Only God can judge me now.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nidaroo
Har brokoblet bassen min på en Blaupunkt Velocity 450 forsterker og lagt en 21mm fra batteriet til en strømfordeler og lagt to av de fire 8mm greinene på 4-kanalern og har lagt av de to andre til en annen forsterker jeg ikke har kobla på ennå. brukt 4mm ledninger fra bassen og inn, og en 16mm jordingskabel.

Men så kommer problemet. Bruker samme jordingspunkt jeg brukte til den gamle 2kanalern min, og den spilte som en drøm, men nå vil 4kanaleren bare spille et lite sekund hvert 4. sekund av sangen. Den har en liten lampe som lyser rødt og lyset blir litt svakere hver gang den spiller litt. (altså hvert 4. sek.)

Hva kan være galt? Tenkte meg muligens at jeg burde hatt en tykkere jordingskabel ettersom ledningen fra batteriet er 21mm mens jordingen bare er 16, men ettersom jeg bruker en strømfordeler med 21mm til 4 ganger 8mm tenkte jeg som så at to ganger 8mm blir 16mm, dermed 16mm jordingskabel..

Noen som kan hjelpe?

mvh j

jeg har hatt det samme problemet... men sjekk alle koblingene og det kan være at viss du brokobler subben så blir det kanskje for mye for forsterkeren... prøv og ikke brokobl den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan hjelpe?

mvh j

Hvor kraftig er forsterkeren?

hvor har du jordet? skrapet vekk lakk og sånt?

jeg ville nok ha brukt 16mm inn på forsterkeren og jeg da. men men.

Mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke problemer med strømmen.

På meg høres det ut som du har et problem med forsterkeren. Kjenner ikke forsterkeren 100%. Har jeg vært deg ville jeg koblet anlegget opp på nytt og ikke brokblet forsterkeren og sett.

En annen ting, har du lest bruksanvisningen? Kan den brokobles??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke problemer med strømmen.

På meg høres det ut som du har et problem med forsterkeren. Kjenner ikke forsterkeren 100%. Har jeg vært deg ville jeg koblet anlegget opp på nytt og ikke brokblet forsterkeren og sett.

En annen ting, har du lest bruksanvisningen? Kan den brokobles??

Forsterkeren er av typen Velocity V 450 4x100/2x300Watt

Har nettopp koblet opp anlegget med nye ledninger og alt, skjønner alvorlig talt ikke hva som kan være galt. Prøvde å ikke brokoble forsterkeren istad, satte 4mm kablene fra bassen på left + og - men opplevde samme problemet. Men ettersom jeg bruker to ganger 8mm inn til forsterkeren gir vel det nogenlunde samme strømmengde som 16mm..?

Bruker forøvrig en 30A sikring på 21mm kabelen fra batteriet ettersom sikringen på forsterkeren viser 30A..

Har ikke bruksanvisningen ettersom jeg kjøpte den brukt, og har ikke vært i bruk på ca et år, men det står på forsterkeren at den kan brokobles og jeg koblet den heretter.. (står bridge over koblingene) bilde av forsterkeren er her; http://home.online.no/~arewo/sierra/blaupunkt_2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Odd helge sier, så er dette nok et Forsterker problem,

den går inn og ut av en protect modus virker det som, dvs nekter å spille.

har den fungert i bilen din lenge? ( siden du har hatt den i et år )

Mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Odd helge sier, så er dette nok et Forsterker problem,

den går inn og ut av en protect modus virker det som, dvs nekter å spille.

har den fungert i bilen din lenge? ( siden du har hatt den i et år )

Mvh Erik

Jeg kjøpte den av en kar nå nylig som ikke har brukt den på et år over qxl.no .. Da bør jeg kanskje be om pengene tilbake da..? Eller kanskje prøve å skifte sikringene på selve forsterkeren om kanskje de har gått..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte den av en kar nå nylig som ikke har brukt den på et år over qxl.no .. Da bør jeg kanskje be om pengene tilbake da..? Eller kanskje prøve å skifte sikringene på selve forsterkeren om kanskje de har gått..?

Skal vel være fort gjordt å sjekke sikringene ;)

Gjør det først hvertfall.. bytt dem hvis de er gått og hvis de da ryker igjen med en gang kan du kanskje se om du får heva kjøpet.. Ville hvertfall jeg gjordt :)

[o] BMW 320i 87' (Parkert)

[x] Peugeout 309 SX 89' (Vraka)

På let etter: 325 delebil, turbo grenrør og billig turbo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært sikringen i forsterkeren som er sprengt ville ikke forsterkeren ha startet i det hele tatt.

høres mere ut som du er lurt på QXL ja.

med mindre du har en kjenning som har peiling på elektronikk ville jeg ha sørget for å få returnert produktet å fått pengene tilbake.

Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsterkeren du hadde tidligere, har den samme effekt som den nye du har kobla opp?

Er du sikker på at du ikke har en jordingsfeil et sted og hva har du gjort for å finne det ut?

Når lampa du snakker om begynner å lyse svakere tyder det på at det kan være en lekkasje et sted, da i utgangstrinnet. Kan også være at du har for lite strøm.

Med hilsen megabillig.com

Per Pedersen

BMW 728i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsterkeren du hadde tidligere, har den samme effekt som den nye du har kobla opp?

Er du sikker på at du ikke har en jordingsfeil et sted og hva har du gjort for å finne det ut?

Når lampa du snakker om begynner å lyse svakere tyder det på at det kan være en lekkasje et sted, da i utgangstrinnet. Kan også være at du har for lite strøm.

Jeg vet ærlig talt ikke om den nye 4-kanalern har samme effekt som den gamle 2-kanals Arizona Eagle jeg har, men kobla på nettopp denne nå og spilte som vanlig som en drøm med nye ledninger óg. Har til og med forbedret jordingspunktet så etter min evne vil jeg tro det holder :) Bruker som sagt 21mm fra batteriet til to ganger 8mm, dvs 16mm inn til forsterkeren, og jeg ville egentlig tro det holdt..?

eller tar jeg feil?

mvh j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper lite at den gamle forsterkeren fungerer hvis den nye ikke fungerer, det betyr ikke nødvendigvis at den nye du kobla til er ødelagt. Har du testa den i en annen bil hos en kompis eller noe?

Vi hadde en kunde som kjøpte seg en forsterker, den fungerte ikke hos han men fungerte hos oss da vi tester det vi sender ut. Den gamle forsterkeren hans fungerte så gutten var skikkelig forbanna på meg. Måtte sende den inn til vår reperatør. Han fant ingen feil med den. Det viste seg at det var 8 volt spenningsfall mellom chassi og - på forsterkeren. Han fikk jordet skikkelig også var alt iorden. Han ble ganske rolig etterpå da han påsto at han visste hva han holdt på med.

Jeg vet ærlig talt ikke om den nye 4-kanalern har samme effekt som den gamle 2-kanals Arizona Eagle jeg har, men kobla på nettopp denne nå og spilte som vanlig som en drøm med nye ledninger óg. Har til og med forbedret jordingspunktet så etter min evne vil jeg tro det holder :) Bruker som sagt 21mm fra batteriet til to ganger 8mm, dvs 16mm inn til forsterkeren, og jeg ville egentlig tro det holdt..?

eller tar jeg feil?

mvh j

Per Pedersen

BMW 728i

Lenke til kommentar
Del på andre sider