Channah Skrevet Juni 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2005 Har tenkt å kjøpe meg 3" effektanlegg til 240´n min. Tenkte å kjøpe d i deler og sette d sammen selv, så da lurer jeg på om noen her har gjort d? hvilke deler som trengs? Har også tenkt å ta d rett ut på høyre siden isteden for på venstre. Takker for all info/tegninger. :) Siter Volvo 240 GLE Turbo Intercooler 86/96 Mod Volvo 142 DeLuxe 74 Mod http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=81666&highlight=channah Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juni 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2005 Hei, Jeg kjøpte komplett jt-superflow av pedersens racing. 3079kr inkl frakt! Det var til n/a biler, 2 potter anlegg. skal visst monteres veldig enkelt, på ca. en time! følger også med overgang fra 3" til 2.5". Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Juni 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2005 Har tenkt å kjøpe meg 3" effektanlegg til 240´n min.Tenkte å kjøpe d i deler og sette d sammen selv, så da lurer jeg på om noen her har gjort d? hvilke deler som trengs? Har også tenkt å ta d rett ut på høyre siden isteden for på venstre. Takker for all info/tegninger. :) du har vel en orginal "sugmotor" du? ikke noe turbomotor i bilen din ikke sant? Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Juni 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2005 Har tenkt å kjøpe meg 3" effektanlegg til 240´n min.Tenkte å kjøpe d i deler og sette d sammen selv, så da lurer jeg på om noen her har gjort d? hvilke deler som trengs? Har også tenkt å ta d rett ut på høyre siden isteden for på venstre. Takker for all info/tegninger. :) hvorfor 3" og ikke 2.5"? om du skal ta ut "stussen" på venstre el høyre side kommer jo ann på om hvor mange potter su skal ha..;) skal du ha 2 vil jeg anbefale at du lar eksosen komme ut på venstre side... en kompis kjøpte 2.5" i deler og satte det sammen selv *han er mekaniker, så han fikk rabatter og hadde tilgang på verksted og sveis osv* han betalte ca 1400 kr for alt han trengte.. det var med 2 potter og oppheng.. såe kan man gjøre ting selv og har verktøy/plass så kan man få til ting veldig billigt... Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Juni 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2005 hvorfor 3" og ikke 2.5"? om du skal ta ut "stussen" på venstre el høyre side kommer jo ann på om hvor mange potter su skal ha..;) skal du ha 2 vil jeg anbefale at du lar eksosen komme ut på venstre side... en kompis kjøpte 2.5" i deler og satte det sammen selv *han er mekaniker, så han fikk rabatter og hadde tilgang på verksted og sveis osv* han betalte ca 1400 kr for alt han trengte.. det var med 2 potter og oppheng.. såe kan man gjøre ting selv og har verktøy/plass så kan man få til ting veldig billigt... enig med Vomaz der... tror heller j ville ha satsa på 2,5" istedet, Channah...! 3" på sugmotor vil nesten ta "pusten" fra motor`n, for en sugmotor skal jo ha litt motstand også, så sant den da ikke er trimma maksimalt... 2,5" gir en fin lyd, og du får en grei effekt av det, så bruk heller pengene på å få til ett 2,5" effektanlegg som ikke ruster ihjel i løpet av 1-2 års tid som f.eks simons sine effektanlegg har en tendens til å gjøre... denne diskusjonen har vært oppe en del ganger tidligere i andre forum, å der har man sagt at 2,5" er max på en sugmotor som ikke er blodtrimma, og 3" passer bedre når du har fått opp X-antall hester (og evt har turbo...) Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Juni 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2005 DaButcher har jo en 3.0 24V motor og den må jo få puste litt.. stort eksosanlegg til stor motor.. men på en 2.3 liters sugemotor er 2.5 max ja.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Juni 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2005 DaButcher har jo en 3.0 24V motor og den må jo få puste litt.. stort eksosanlegg til stor motor.. men på en 2.3 liters sugemotor er 2.5 max ja.. helt enig...! blir litt drøyt syns nå j med 3" på orginal "sugis" motor (i dette tilfellet B230(X)...), tar rett og slett "pusten" fra motor`n... men en 3.0 24V som DaButcher har så vil jo lyden med 3" eksos bli konge...! :) Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
x8|volvo Skrevet Juni 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2005 blir bare stygg lyd med større eksos enn 2.5" på sugemotorer "harjeg hørt" men ikke erfart ;) hivermeg på bølgen å anbefaler 2.5" jeg også.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Juni 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2005 egentli så er det ikke dimensjonen på eksosanlegget, 2.5" eller 3" som bestemmer lyden. men hvilke eksospotter du bruker (orginale, eller gjennomstrømmingspotter (free flow elns)) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
x8|volvo Skrevet Juni 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2005 k, d som var poenget var at3" ble så stort at detble en slags "slark" lyd, men ikke vet jeg...sidenjeg kan så lite om akkurat dette(ogvolvogenerelt :p) så tror jeg at jeg lar diskusjonen ligge til noen andre :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-164E Skrevet Juni 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2005 Siden topicen er inne på 3" eller 2.5" eksos. He en B230E med kvassare kamm,grenrør og power filter. Er det verdt og ha 3" eller 2.5" eksos? Har fått tilbud å kjøpe et flunkandes nytt 3" eksos (simons) for 2000 kr. Mvh Christer Siter Volvo 164 e bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Juni 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2005 Siden topicen er inne på 3" eller 2.5" eksos. He en B230E med kvassare kamm,grenrør og power filter. Er det verdt og ha 3" eller 2.5" eksos? Har fått tilbud å kjøpe et flunkandes nytt 3" eksos (simons) for 2000 kr. Mvh Christer 2,5" holder i massevis for din del...! som j sa tidligere, legger heller pengene i ett ordentlig 2,5" effektanlegg når du ikke har en blodtrimma sugmotor... Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Channah Skrevet Juni 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2005 nå har d seg slik at jeg skal sette i en 230fk motor da. :D setter ikke på 3" før jeg har gjort d. men d skjer i løpet av sommeren. =) har jo såklart ikke satt på 3" anlegg på den motoren jeg har nå. Siter Volvo 240 GLE Turbo Intercooler 86/96 Mod Volvo 142 DeLuxe 74 Mod http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=81666&highlight=channah Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Juni 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2005 nå har d seg slik at jeg skal sette i en 230fk motor da. :D setter ikke på 3" før jeg har gjort d. men d skjer i løpet av sommeren. =) har jo såklart ikke satt på 3" anlegg på den motoren jeg har nå. litt vanskelig for oss å gjette det... da anbefaler j og sikkert mange andre innpå her JT 3" effektanlegg...! Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juni 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2005 Jeg stusset på om jeg skulle velge 3" eller 2.5", men siden 960 motoren kom med 2.5" originalt, er ikke 3" så über, som det ville vært på 2.3. Det er jo tross alt en 3-liter, vs. 2.3-liter. Kan godt være jeg bør beholde katalysatoren på, for å beholde mottrykk, i og med at jeg gikk for jt-superflow 3" (to potter). Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.