Grimmi Skrevet Juni 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2005 Har hatt litt fusking på primeran siden jeg kjøpte den.. Men har blitt værre nå som det har regna og vært litt fuktig. Byttet rotor, fordelerlokk og kabler. Men hjalp ikke akkurat skikkelig mye. Når den står på tomgang så jager den litt. Og når jeg kjører så små rykker den litt. Værre når det regner. Sr20de motor. Siter -94 Omega 2,5 TD dieseldyret -98 Omega 2.5 TD CD Delebil. Selges i deler. Rustfri!! -95 Omega 2.0 Stv. Skinn osv. Selges. -90 200sx Stage 3 -92 200sx drift/isbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oberon77 Skrevet Juni 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2005 Har hatt litt fusking på primeran siden jeg kjøpte den.. Men har blitt værre nå som det har regna og vært litt fuktig. Byttet rotor, fordelerlokk og kabler. Men hjalp ikke akkurat skikkelig mye. Når den står på tomgang så jager den litt. Og når jeg kjører så små rykker den litt. Værre når det regner. Sr20de motor. Prøvd å bytte tennplugger, oljefilter, luftfilter og sjekka releboks/sikringsboks? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sony606 Skrevet Juni 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2005 husk å IKKE bruke noe annet enn NGK tenn plugger. jeg hadde extremt store problemer med fusking med Beru ultra-x pluggene f.eks, men forsvant helt når jeg gikk tilbake til NGK. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kuli Skrevet Juni 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2005 hvis den sperrer akkuratt som at du ikke får gitt bunn gass så er det sikkert bensinpumpa.. Har hatt dette selv 2 ganger!! Siter Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GTPrimeraGT Skrevet Juni 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2005 Hmm.. sjekket at luftfilterslangen ikke leker slik at den får falsk luft? Siter _/1994 Primera e GT\_ KN,Supersprint,chip Dvd,PS2,Rockford 230V,TV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grimmi Skrevet Juni 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2005 Får teste med nye plugger da. Selger NGK på jobben så det blir dem. Kom til å tenke på at når jeg kjøpte bilen så hadde forhandleren vasket motoren og fått 1 cm med vann plugg hullene. Tok og kikket litt oppi der i dag.. Og det var fuktighet. Men tørket alt og det hjalp ikke. Så det blir plugger i morra. Vis det ikke hjelper blir det startgass og sjekking etter falsk luft. Alle filtere er nye. Kan bensinregulatoren tulle? Glemte og si at fuskingen blir borte når jeg kommer opp mot 4000.. Siter -94 Omega 2,5 TD dieseldyret -98 Omega 2.5 TD CD Delebil. Selges i deler. Rustfri!! -95 Omega 2.0 Stv. Skinn osv. Selges. -90 200sx Stage 3 -92 200sx drift/isbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eGtTurbo Skrevet Juni 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2005 rens/skift egr.. er det hovedsaklig i 1500-4000 rpm området? Siter - Nissan Primera eGT - 180SX TimeAttack x WRX x Carlos Sainz x Turbo Primera osv osv osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dulle Skrevet Juni 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2005 eGtTurbo, kan ikke du ta en rask gjennomgang av hvor denne egr-føleren sitter, og hvordan man fikser den opp? Kunne tenkt meg å gjøre det selv, bare for å ha gjort det. Hvis det er enkelt altså..orker ikke stå og holde på i flere timer for en liten ting :P Siter Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling] Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død] http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eGtTurbo Skrevet Juni 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2005 The big item to clean is the tube that runs from the EGR valve to the intake manifold. It's a metal tube about 1/4" diameter with a 90 degree bend in it, held in by a 10 mm nut. Should be right by the EGR line that goes to the exhaust. Pull that tube out and clean it with a drill bit. When the tube gets clogged with carbon deposits, your car runs like ass. Forsøk å få til utifra det der først Siter - Nissan Primera eGT - 180SX TimeAttack x WRX x Carlos Sainz x Turbo Primera osv osv osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjan_S Skrevet Juni 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2005 Dersom jeg får tid skal jeg rense/polere innsuget i helga, deler av EGR-systemet sitter under manifold så vidt jeg vet - kan ta noen bilder da.... Pilen peker på en av EGR-ventilene (rustne saken) Correct me if I'm wrong :) Litt fra service-hånboken: Siter BMW 330xdA Touring MY 02 Primera GT -94 300ZX -88 NA xSAAB 99 -84 Honda Z-50 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grimmi Skrevet Juni 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2005 Tror egentlig at det ligger mellom tomgang og opp til 4000 rmp. Men litt i tvil. Samboeren som kjører den mest. Men er jo som sagt værst i regnværsdager. Er mye bedre nå som det er bra vær. Siter -94 Omega 2,5 TD dieseldyret -98 Omega 2.5 TD CD Delebil. Selges i deler. Rustfri!! -95 Omega 2.0 Stv. Skinn osv. Selges. -90 200sx Stage 3 -92 200sx drift/isbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg