RaCk Skrevet Mars 12, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2003 ee Siter ^RaCk^ @ Efnet Robert Krondorfer ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondafan Skrevet Mars 12, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2003 den motoren har 160 hester org. samme motoren som sitter i vtec crx del sol så vidt jeg vet. hvis det ikke er gamle utgaven da. vtec motoren som sitter i crx vanlig utgave.. den har "bare" 150 hester . det er jo fint med vtec :) Siter Vil ha S14a X `93 Honda del sol X `86 Passat Combi :P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OMR Skrevet Mars 12, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2003 B16A1 står i andre generasjon CRX, og yter som flere har påpekt 150 hk. B16A2 som har 160 hk kom først i 92/93 i del Sol. RacK: De bremsepapirene venter jeg i spenning på at du legger ut. Hvis den virkelig leverer over 190 hk på hjulene må det være gjort BETYDELIGE ting med den motoren, langt mer enn bare kammer og eksos. Selv de rene racingmotorene f eks Toda og Spoon har bygd på B16-blokka yter ikke mer enn 200-220 hk på veiva... ¨ Med skikkelig kvasse kammer , eksos/grenrør, filter og remapping kan man nok lure 20-30 realistiske hk ut av motoren, men det går kraftig ut over driftssikkerheten. Siter - 99 530dat - 05 AC F7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RaCk Skrevet Mars 12, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2003 Det jeg gleder meg til er å få motoren skikkelig i bilen og få benket den. For alt hva jeg vet kan papirene stamme fra en annen motor. Men uansett. Ene motorfestet må byttes. Foreløbig Har vi en provisorisk løsning. Men vil helst ha skikkelige saker. Høyre motorfeste passer ikke. Så vi vil bytte ut festet på motoren. OMR : har du noen peiling på hva som kan passe fra en B16 blokk til Ed9 karosseri? Siter ^RaCk^ @ Efnet Robert Krondorfer ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OMR Skrevet Mars 12, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2003 I prinsippet er det jo samme bil, men elektronikk, motorfester, girkasse og drivaksler må skiftes. Evt kan du jo ombygge/omarbeide noe. Spør på forumet til Hondaklubbens forum, http://www.club-honda.org osv. På http://www.honda-tech.com finnes det utrolig mye stoff, og det er mange som vet mye om disse bilene. Siter - 99 530dat - 05 AC F7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RaCk Skrevet Mars 13, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2003 http://store.hybridgarage.com/productdetail.php?id=HAS-EFB1# Kjempebra side. Kjøper alt jeg trenger derifra jeg nuh. ;) Siter ^RaCk^ @ Efnet Robert Krondorfer ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chriz CivicMan ;) Skrevet Mars 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2003 Skal bli morsomtog se de papirene ja...Har jo bare 150HK org... Tror man er lit optimistiske her :rolleyes: Siter 92 Civic: Remux Exhaust, Green Air Filter, MOMO Tornado ratt & Momo pedaler. ..:: Honda Power ::.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RaCk Skrevet Mars 13, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2003 Selv aner jeg ikke en dritt. ;) Driver og kikker litt på amerikanske forum og slikt. Er mangen som påstår at man skal greie å få en B16A1 opp i over 250 hp. Siter ^RaCk^ @ Efnet Robert Krondorfer ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OMR Skrevet Mars 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2003 Over 180-190 hk tror jeg blir vanskelig hvis du fremdeles vil ha en kjørbar motor. Da er det mye enklere med turbo, som med ganske enkle midler gir 230-270 hk. Se siste Bilsport for referanse... Siter - 99 530dat - 05 AC F7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bauer Skrevet Mars 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2003 Originally posted by RaCk Skal få scannet inn kvitteringen når jeg får kvittert alt ned på papir. Men nå er dette i posten : Mugen Flared Body kit, Monster panser, Door Shave, Projector lykter foran med Angel eyes, Z3 sideskjermer, Altezza lykter bak. Det jeg allerede har fått er Gule Koni, H&R fjærer, M3 speil og B16A1 motor. Får scannet inn benk papirer i løpet av uken. =) Det er bra Rack!! Stå på med Honda'n! Fortell folka på club-honda.org om dette!!! (Hvis du ikke har gjort det da...) Siter Current: '02 VW Golf TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RaCk Skrevet Mars 13, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2003 gleder meg til den er ferdig. :) :D :D hapyhappy hapyhappy hapyhappy hapyhappy bonde Siter ^RaCk^ @ Efnet Robert Krondorfer ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg