UltraComp Skrevet Juni 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2005 Har nå lenge hatt problemer med 16ven min, har hatt av toppen to ganger på kort tid, da motoren ikke vil fungere normalt, 1 gang lekte den kjøleveske inn i oljesystemet, etter dette måtte jeg bytte rådelagrene for at de fikk for lite smøring, og stempelringene ble også byttet, toppakning osv ble selfølgelig også byttet. Etter ca 20mil med innkjøring tenkte jeg at jeg skulle gi den 5000rpm, ikke noe rask stigning i turtallet, og motoren var blirr kjørt varm, når jeg da giret i 3 giret, og så i speilet var det bare røyk bakom bilen, og jeg returnerte hjem, akkurat før jeg svingte inn på gårsplasen begynte oljelampa og pipe. Nå, 1 uke etterpå har jeg tappet av olja, men her er det ca 5 liter, tynnflytende olje, er ikke sikker, men mener på at det lukter bensin, tenkte da at stemperingene hadde tatt kveld, så jeg tok av toppen, dreide rundt motoren, men har var det ingen tegn til riper osv, toppakningen så også normal ut.. jeg fylte opp cylinderne med olje, men det ser ut som at de holder godt på olja Noen tips, konklusjoner på hva som kan være galt? Siter Broooom! See you when you get there.. Det er ikke farten som dreper, det er bråstoppen! http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=73092 90 BMW 320i (x) 89 VW Corrado G60 (x) 88 Golf mk2 GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet Juni 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2005 Har du planslipt toppen inni mellom alle gangene den har vært tatt ut? Kan være at den er skeiv, eller har sprekker. Edit: og har du montert ringene riktig? Olje har helt annen viskositet enn luft. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
UltraComp Skrevet Juni 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2005 Har du planslipt toppen inni mellom alle gangene den har vært tatt ut? Kan være at den er skeiv, eller har sprekker. Edit: og har du montert ringene riktig? Olje har helt annen viskositet enn luft. Nei toppen har ikke blitt planslipt, men den har blitt skjekket at den var rett, ringene skal være montert på rett vei, men den ovale delen ned om jeg ikke tar feil.! Siter Broooom! See you when you get there.. Det er ikke farten som dreper, det er bråstoppen! http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=73092 90 BMW 320i (x) 89 VW Corrado G60 (x) 88 Golf mk2 GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet Juni 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2005 Skal ikke den ovale delen være opp, slik at du ikke tar borti de gamle slitekantene? Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
UltraComp Skrevet Juni 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2005 Skal ikke den ovale delen være opp, slik at du ikke tar borti de gamle slitekantene? Hmm, det er jeg nesten ikke sikker på, men skal skjekke dette opp, var nemlig ikke jeg som monterte stemperlignene, men en fyr som har gjort dette før, så regner med at dette er gjort rett! Men skal skjekke det! Siter Broooom! See you when you get there.. Det er ikke farten som dreper, det er bråstoppen! http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=73092 90 BMW 320i (x) 89 VW Corrado G60 (x) 88 Golf mk2 GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet Juni 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2005 Pleier å være merke på stempelringene som viser hvilken vei de skal monteres. Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
UltraComp Skrevet Juni 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2005 Pleier å være merke på stempelringene som viser hvilken vei de skal monteres. Ja, men det skal forundre meg om de har blitt sotte på feil vei.. Men det skal vel ikke være skikkelige anntydinger til at toppakningen er gåen, om det er dette som er problemet? Siter Broooom! See you when you get there.. Det er ikke farten som dreper, det er bråstoppen! http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=73092 90 BMW 320i (x) 89 VW Corrado G60 (x) 88 Golf mk2 GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.