Gå til innhold

Hva står "S" for i Audi sine S Biler??

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

hæ??? ække RS6 er sportsbil fordi den KUN leveres med AUTomat ? Greit nok at den veier en del, men jeg tror det er mer sportsbil enn du noen gang kommer til å eie. En kompis kjører RS4, selv om det er manuell på den så er vel understell, bremser og ikke minst effekt i ren sportsbil klasse.. dragcar

:fingers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kommer jo litt an på hvordan S du mener da... Hvis det er S som i S6 så er det vel sport eller noe sånn, men er det S som i 1,8S står det vel for standard eller noe tull.

 

Audi har inte en modell med 1.8S. Men det finns en A2 S-line, og det er sport line. Men Audi har 1.8T, og der er det turbo.

Porsche er best !!!!!!! Beste Porsche: Carrera GT !!!!

Gran Turismo 4 Game Status: 100 % !!, 279 biler, ca 3,190,000 Cr. ca 36,600 A-spec pts.

 

 

http://www.mustiracing.tk, http://www.freewebs.com/mustiracing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi har inte en modell med 1.8S. Men det finns en A2 S-line, og det er sport line. Men Audi har 1.8T, og der er det turbo.

 

Takker for mye svar folkens!

 

Er visst mye delte meninger her, men tror jeg har fått svar på det jeg lurte på.

Kjører selv en 2000 S3, og vil da si at jeg syntes den er relativt sportslig :) .

 

Jørn

06 Audi A4 Avant 2.0TDIQ S-Line

 

Protected Movement - with Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får jo Audi 80 med 1.8S motor. Det er en slapp 75hk også tror jeg du også får den med 90Hk. :google

 

hehe...men tviler på at audi 80 1,8S står for sport? for noe særlig sportslig er vel ikke akkurat denne bilen? finnes vassere varianter enn 1,8S liksom..;)

-85 Audi 90 2,2E 10v

x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane

 

Vorsprung durch technik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe...men tviler på at audi 80 1,8S står for sport? for noe særlig sportslig er vel ikke akkurat denne bilen? finnes vassere varianter enn 1,8S liksom..;)

 

Aldri sagt at den var sportslig heller, men ja man kan få tak i en 1.8s Motor! notin

 

 

1,8S er gasser på 90hk, mens 1,8E har "GTI" motor på 112hk

 

 

Du får faktisk tak i 1.8s med 75hk også mener jeg å huske, disse ble aldri solgt nye i Norge, men må importeres fra tyskland. :)

Nåværende bil: Volvo242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri sagt at den var sportslig heller, men ja man kan få tak i en 1.8s Motor! notin

 

 

1,8S er gasser på 90hk, mens 1,8E har "GTI" motor på 112hk

 

 

Du får faktisk tak i 1.8s med 75hk også mener jeg å huske, disse ble aldri solgt nye i Norge, men må importeres fra tyskland. :)

 

er det noe som heter 80 GTE? denne har vel 112 hk som du sier....var dette ment som en litt mer sportslig 80? bare lurer....

-85 Audi 90 2,2E 10v

x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane

 

Vorsprung durch technik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det noe som heter 80 GTE? denne har vel 112 hk som du sier....var dette ment som en litt mer sportslig 80? bare lurer....

 

Det er noe som heter GTE ja. Er en 1.8l GTI motor 8v hvis jeg husker riktig. går helt greit fremover. Den er ment som å være litt mere sportslig, da den har litt dypere seter og nakkestøtter med "hull" i midten for å virke litt mere sportslig. Angående understellet på GTE`n så er jeg usikker på bremser osv. men de få jeg har sett hadde trommler bak!

 

Mener også at du kanskje får den Audi 80cc GTE med quattro også?

 

"just my two cents"

Nåværende bil: Volvo242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår