Gå til innhold

hard og deilig bass!

Ranger emnet


RuuDpus

Anbefalte innlegg

Har fått hjelp til å stille inn anlegget i bilen min, og det har blitt ganske bra... fått noen hull i den tynne spinkle hattehylla mi, og det hjalp faktisk en god del ;)

 

Bare en ting jeg lurte på.... Bassen min er så jævlig HARD i forhold til de andre kammeratene mine sine... jeg for min del syntes det er positivt, men er det forsterkeren som gjør at den blir så hard, eller er det elementet som gjør at den spiller sånn lyd?

 

Sånn oppi mine ører så syntes jeg det er 100ganger bedre enn sånn "småmyk" bass, men mulig jeg tar feil;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel være at du kjører 10" og kompisa dine kjører 12/15? evt at du deler på mye høyere frekvens enn venna dine.. jo høyere frekvens subben tar jo mere slåbass blir det

I like my women like i like my scotch.. 12 years old and mixed up with coke

-03 Mazda 6

x93 Mazda 323 GT-R

x91 Mazda 323 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått hjelp til å stille inn anlegget i bilen min, og det har blitt ganske bra... fått noen hull i den tynne spinkle hattehylla mi, og det hjalp faktisk en god del ;)

 

Bare en ting jeg lurte på.... Bassen min er så jævlig HARD i forhold til de andre kammeratene mine sine... jeg for min del syntes det er positivt, men er det forsterkeren som gjør at den blir så hard, eller er det elementet som gjør at den spiller sånn lyd?

 

Sånn oppi mine ører så syntes jeg det er 100ganger bedre enn sånn "småmyk" bass, men mulig jeg tar feil;)

Høres ut som du beskriver lyden av lukket kasse kontra portet...

Kan det stemme?

 

Mvh

Stian

Mvh Stian

 

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der har vi det nok ja.. dersom du deler såpass høyt, vil større deler av mellombassen produseres av sub`en. Dette gir mer "slåbass" enn om du hadde delt ved f.eks. 60 eller 80hz, grunnet større membranareal på elementet som gjengir "slåbass-området".

 

Å generalisere så mye som å si at "12-tommere er kjappere enn 15-tommere" er og blir helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår