Gå til innhold

Poleringsmiddel.

Ranger emnet


Åge

Anbefalte innlegg

Noen som vet hva som er bra. Noe som man får kjøpt i vanlig butikk. Vet Motor har en test hvert år men husker ikke hva som kom bra ut. Tror biltema var blant de beste. Kan dette stemme?:eek:

- 95 BMW 740

-x Mazda Miata Turbo(250Hk)

-x Toyota Celica GT-4 WRC

-x 2stk MX-5

-x ++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet med bilklargjøring tidligere og kan på det varmeste anbefale LaHega. De har også vunnet mange tester i bl.a Bilsport

 

Autoglym er også veldig fint å jobbe med, men glansen holder ikke like lenge med mindre du bruker hardvoks i tillegg. Men det er litt drittjobb.

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Håkon A

bruk den dyreste til tørtel wæx....den med bilde av en rolls roys på eller no. den bleker ikke plast etc...det gjør autoglym.

 

Da har vi to vidt forskjellige syn på dèt iallefall! :)

 

Jeg bruker kun autoglym, mest pga at de ikke selger Lahega her i nærheten.. Legger på flytende hardvoks etterpå..

 

Turtlewax kaster jeg så langt jeg greier...

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Överladdaren

Tørtelvæx har helt ræva holdbarhet. En vask så må du polere igjen...

 

Er en grunn til at Tørtelvæx ikke blir brukt av profesjonelle!

 

Det er min erfaring også.. Pluss at mange som driver med polering har fortalt meg at den er stygg med lakken din.. De babler ivei om molekyler og andre dippedutter, men det kan jeg desverre ikke forklare her :D

 

Kan hende den dyre er bedre enn den billige (da det ofte er slik :D ) , men de jeg har prøvd, har ikke vært mulige å få av listeverk osv etterpå omtrent.. Etter disse problemene har jeg blitt flink til å smøre inn listene med annen "gurba" før jeg polerer :)

 

Autoglym er dessuten utrolig lett å polere med..!

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt den turtlewax "emerald shine" eller hva den driiiiten het! for no forbanna møkk!!!!! var grei å jobbe med men den hadde holdbarhet som thailandske jomfruhinner.....

 

bruk Autoglym som de proffe gutta gjør!

 

kompis av meg er bilklargjører på lillestrøm, så han skal få shine bilen min.... :D

 

han er sinnsykt flink og tar gjerne kveldsjobber....

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Otto von Bismarck

Pass deg for hva du sier, ellers pusser jeg Tommy Rustad på deg, og ha det klart for deg at han liker ikke VW Golf!

 

Hehe... han liker nok ikke min heller nei, ligner jo litt.

Men jg kunne jo slått han i hodet med en PÅPP-OFF!!! :D

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk Sonax sin. Den som er i en rød metall-kanne. Det er kansje ikke den mest holdbare poleringen, men den er vanvittig lett å arbeide med, og setter ikke spor på gummilister og lignende. Mener at det var denne som vant en wax-test i bilsport for et år eller to siden...

98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bruker en sånn turtle color ting. med farve pigmenter i !! veldig lett å jobbe med. gir bra resultat. og er relativt rimelig. fås på bensin stasjoner osv. følger også med en sånn farvestift til å fylle igjen litt riper osv. virker faktisk ganske bra !! :) den jeg brukte i hele sommer og alle som så bilen min kan skrive under på at den var blank. den er faktisk temelig blank fortsatt under støvet ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Disse gutta kan MYE om bil polering o.l. Link

 

Det som går igjen der, er at lahega og autoglym er best..

En annen ting de legger vekt på, er lakkbehandlig/lakkforsegling.. Det har jeg også tenkt litt på.. Kan det være en bra investering tro?

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår