Gå til innhold

Trenger senkehjelp, 60 ++

Ranger emnet

OleVik

Anbefalte innlegg

YO! Innpresset på felgene mine gjør at jeg ikke kan bruke gewinde, så løsningen blir senkefjærer.

Dere som har 9x16, hvor mye har dere senket? Noen av dere som kjører 60/60 evt 80/80 og hvordan ser dette ut ? Og hvor får jeg kjøpt gode og stive fjærer ?

Er ikke kin på å kjøpe fjærer som senker litt for lite, felgene må ligge kantikant med bilen. Slik ser det ut med ca35 mm senk ..

felgen.JPG

1988 MB 190E 3.0

1990 VW Golf GL TD (Solgt)

1985 VW Golf GTi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører 9x16" Borbet A, med 60mm senk som jeg kjøpte fra autospar. funker fint, men hjulbuene måp tilpasses. noe jeg gjorde før lakk, heldigvis.

med du kan bare ta vekk kanten som går inn på hjulbuen da blir det bedre hvis du har problemer med subbing. glemte og si at jeg har 215/45/16.

Mvh Tommy

2000 VW Golf IV GTi

x-91 Corrado G60 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111518

x-golf4

x-golf2

x-nissan kingcab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører 9x16" Borbet A, med 60mm senk som jeg kjøpte fra autospar. funker fint, men hjulbuene måp tilpasses. noe jeg gjorde før lakk, heldigvis.

med du kan bare ta vekk kanten som går inn på hjulbuen da blir det bedre hvis du har problemer med subbing. glemte og si at jeg har 215/45/16.

Mvh Tommy

Hvordan innpress har du på Borbet A felga dine?.

Har noen 9x16 ET15 jeg kanskje skal kjøpe..

92 Audi V8 Quattro

90 Corrado G60T

71 VW 1302S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mvh Tommy

kult! har 215/40 og 225/40 jeg .. har du bilder eller ?

1988 MB 190E 3.0

1985 VW Golf GTi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen bør bli pokker så stiv.

Jeg hadde en gl med 60 senk og 9x16- dette subbet over alt.

Endte opp med å fylle opp med bumperstops til det ikke tok borti mer = kjørte på dem - ikke fjærene....

Litt bedre på gti da den har stab stag bak ...

Innpresset har også en del å si .. mine var et 25...

det var på utsiden jeg hadde problemer ( lavere inpress = mer problemer )

Har nå samme felgen på g60 syncroen å det fungerer mye bedre.

Her i kombinasjon med K&W ver 2 senk ... ( høyde og hardhet justerbart )

Forøvrig juster på det hardeste

Spacere bak for å få felgene klar av demperen ( de gikk på men subbet borti demper ved humper ... )

Forstår ikke at det ikke skal gå ann å få på gewinde på din .. felgene dine ser ut til å ha lavere innpress en mine ( stikker lengre ut ). Dette gir mer plass på innsiden ...

Golf 4 gti 99 mod

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke at det ikke skal gå ann å få på gewinde på din .. felgene dine ser ut til å ha lavere innpress en mine ( stikker lengre ut ). Dette gir mer plass på innsiden ...

men han har vel bredere felger også..han har vel 10" felger..

98- Subaru Impreza GT

x - 95- Volvo 850 T5

x - 87- VW Golf Gti 1,8 16v

x - 92- Honda Civic HB 1.5Lsi

x - 85- VW Golf Gti 1,8 8v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men han har vel bredere felger også..han har vel 10" felger..

stemmer det .. så de stikker både langt inn og ut ,, men de går akurat under skjermen .. får vel kjøpe 60mm og sånne gummi klosser så det ikke subber for mye :)

nå for tiden er den skikkelig høydehus doh

1988 MB 190E 3.0

1985 VW Golf GTi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider