Gå til innhold

hjelp til kasseforslag på acw 1000 subwoofer

Ranger emnet

Ro0oG

Anbefalte innlegg

Hei! skal bygge kasse til ACW 1000, men trenger hjelp til størrelse på kassa, og hvordan den skal se ut.

tekniske data på subben finner du her: http://incolor.inetnebr.com/weisinator/components/subwoofers/10/acw1000s

skal spille all mulig musikk, men mest rock. så jeg regner med at en lukket kasse er det beste forslaget :)

Christian Rogstad - høvdingen=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! skal bygge kasse til ACW 1000, men trenger hjelp til størrelse på kassa, og hvordan den skal se ut.

tekniske data på subben finner du her: http://incolor.inetnebr.com/weisinator/components/subwoofers/10/acw1000s

skal spille all mulig musikk, men mest rock. så jeg regner med at en lukket kasse er det beste forslaget :)

En tett kasse på ca. 14 liter gir en Qtc på 0,707

Eller "max flat amplitude" som vi sier på fagspråket.

Litt større kasse gir enda bedre impulsrespons, men det går fort utover hvor mye effekt elementet kan takle.

Lykke til med bygging!

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tett kasse på ca. 14 liter gir en Qtc på 0,707

Eller "max flat amplitude" som vi sier på fagspråket.

Litt større kasse gir enda bedre impulsrespons, men det går fort utover hvor mye effekt elementet kan takle.

Lykke til med bygging!

Mvh

Dag Johansen

takk for raskt svar :D

skal jeg dempe kassen innvendig? eller trengs ikke dette når den er såpass liten? hehe...

Christian Rogstad - høvdingen=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for raskt svar :D

skal jeg dempe kassen innvendig? eller trengs ikke dette når den er såpass liten? hehe...

Er faktisk litt usikker på effekten av demping i liten kasse, men når jeg regnet ut volumet la jeg inn litt demping som en av forutsetningene.

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider