Gå til innhold

1994 Norsk, Primera e GT... HMM


GTPrimeraGT

Anbefalte innlegg

Heisann, lurer på bilen min eg, alle andre gt`er har insprøtning på undersiden eller, bare en haug med "rør" inn på motoren, mens eg har en blokk som det ser ut som, ligner litt på sri insprøytninga,men er ikkje lik den heller.... hele blokka er lengre

 

men det er en SR20DE motor som står i den, er registert som gt og nummere på motoren og i vognkortet stemmer, så det eg lurer på er om det finnest en meget spesiell utgave akkuratt i 94? er andre ting som skurrer også, er treintriør, rød spraglete dørtrekk og seter, ( er sportsseter ) Har sjekket bilen tilbake til første eieger,

 

og ingen av dem har noen gang gjort noe med noe.. gamle folk, enestee er at det står en 2.0 SLX girkasse i den da den første røk. Alt gjort på verksted.. snakket litt med en "Primera kjenner" her eg bor, og han mente det kunne være en sivil politibil, at det var derfor den var utstyrt med annen insprøytning og intriør.. er også SRi vinge på den og annet ratt.. :? Mens understells nummer og hele pakka stemmer med vognkortet og service hefte.. Så skjønner nada.. noen som har en ide?

_/1994 Primera e GT\_

KN,Supersprint,chip

Dvd,PS2,Rockford

230V,TV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akuratt dette har jeg lurt på før på et engelsk forum, men fikk aldri noe klokt svar.... Hva som er forskjellen på en "red-top" motor med "high-port" innsug og "low-port" innsug

 

Hvis du har "SRi" innsug har du en såkalt "high-port"!! Jeg trodde nemlig før at eGT bare kom med "low-port" inntil jeg så noen bilder av en med "high-port" men jeg har aldri klart og finne ut forskjellen... Eneste jeg vet er at det er 150 hk i begge, så ikke vær redd for det. Skal se om jeg finner noen bilder....

-98 Almera GTi

 

x-95 Primera 2,0 Sri

x-200sx S13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Low-port

 

http://www.g20.net/gallery/data/500/5481DSC00471-med.JPG

 

high-port

 

http://www.g20.net/gallery/data/500/425Engine_Shot-med.JPG

 

EDIT: må bruke copy/paste på linken ellers går det ikke ann og se bildene.... Noen som vet hvorfor det ikke går ann og linke til bilder på G20.net??

-98 Almera GTi

 

x-95 Primera 2,0 Sri

x-200sx S13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mye forvirring ute og gikk gitt m'm

Husker at jeg nidleste og fant ut av dette en gang jeg også...

 

For det første har ikke obd1/2 noe med high/low-port motor å gjøre.

OBD står for on-board-diagnostic og viser til hvilken protokoll ECU bruker for å kommunisere med diagnoseutsyr (feks. Consult).

Kan forklare dette nærmere dersom det er interesse for det.

 

Mener SR20DE high/low port motorene følger år og ikke modell, dvs. 93,5 til 96 har low port.

Når det gjelder den "vanlige" SR20DE motoren, så har high-port motoren kvassere kammer enn low-port, men om den er sløvere av den grunn vet ikke jeg.

Om det er slik på eGT'n også vet jeg heller ikke.

Jeg har også en -94 eGT med low port:

IMG_8822.jpg

BMW 330xdA Touring MY 02

Primera GT -94

300ZX -88 NA

xSAAB 99 -84

Honda Z-50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mye forvirring ute og gikk gitt m'm

Husker at jeg nidleste og fant ut av dette en gang jeg også...

 

For det første har ikke obd1/2 noe med high/low-port motor å gjøre.

OBD står for on-board-diagnostic og viser til hvilken protokoll ECU bruker for å kommunisere med diagnoseutsyr (feks. Consult).

Kan forklare dette nærmere dersom det er interesse for det.

 

Mener SR20DE high/low port motorene følger år og ikke modell, dvs. 93,5 til 96 har low port.

Når det gjelder den "vanlige" SR20DE motoren, så har high-port motoren kvassere kammer enn low-port, men om den er sløvere av den grunn vet ikke jeg.

Om det er slik på eGT'n også vet jeg heller ikke.

Jeg har også en -94 eGT med low port:

IMG_8822.jpg

 

Den var jo nett lik min :) min også -94 eGT, men ringte til forhandleren som hadde solgt bilen ny, og han sa den var en SE, ikkje pga motor men intriøret + bakvingen, er SRi vinge, med bremselys, samt rød spraglete intrør og annet ratt. bra å få ordnet opp i det vertfall.. phu... Skal ikkje være vassere av den grunn nei, ikkje i følge TRT Autoteknikk, motoren skal ha akkuratt den samme ytelsen.

_/1994 Primera e GT\_

KN,Supersprint,chip

Dvd,PS2,Rockford

230V,TV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår