Gå til innhold

sveise bakaksling på rekord?

Ranger emnet


opel_power

Anbefalte innlegg

Tapp av olje. Skru av lokket bakpå. Vask bort det meste av oljen for å lettere sveise. Sveis fast de drevene som stikkakslingene står inn i. Sveis de fast i selve "rammen" til diffidensialen. Sveis godt, blir en god del moment på tørr asfalt. ;)

 

Og etter to uker er du lei. Ubrukelig på vinterføre også. Sliter dekk som f. Bruke samme dekkdimm på begge bakdekkene, hvis ikke kan det dra en del i rattet. Det eneste jeg ser sveiset diff som brukelig til er midlertidlig løsning til man har skaffet ny diff/aksel.

 

Lykke til.

 

Fet Rekord her i Bergen eller? Har litt deler..

www.turbomega.tk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg så enig. Hva er kult med helt stiv bakaksel?? Det tilsier jo at alt av egenskaper forsvinner! Det er vel for å "drifte" som er blitt så populært. Skjønner ikke det heller jeg. Skjønner egentlig ikke helt hvor det tar av nå for tiden. Før var Golf GTi en sprek bil. Hva er 500gamp idag? Jeg er nok sentimental og gammeldags, men jeg syns det tar helt av! Hvor blir det av sjarmen?

 

Beklager litt off-topic-innlegg.

-Ikke mye snøring på lite, men litt snøring på mye! ;)

Nåværende bruksbil: 1992 Ford Sierra 4x4 stasjonsvogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjarmen er å ligga mest mulig sidelengs, og da er sveisa diff en fin ting når man ikke gidder å koste på seg en rå sperre-diff.

Hvis man driter i at det bryter så fælt så er det da vel det samma det, fpr 100% er helt optimalt for å slenge ut rævva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nettopp, å sladde ja, på godt norsk. Noe av poenget mitt er at noe av den gamle sjarmen forsvinner. Nå heter det å drifte. Og du skal helst ha 1000gamp, hvis du bare har 100 må du sveise diffen for at du skal klare deg her i verden. For å bruke et annet nymotens ord da, så krevde det mer "skills" før for sjlædde litt. Trur ikke dere forstår meg. Jeg er sikkert litt redd for forandringer også.

-Ikke mye snøring på lite, men litt snøring på mye! ;)

Nåværende bruksbil: 1992 Ford Sierra 4x4 stasjonsvogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveisa bakaksel er digg.. Sladder som bare pokker, ihvertfall med automatgir og våt asfalt... Lett å spinne runninger også.. Er gøy helt til den ene stikkakselen ryker å man bare har konstant høyrebakhjulstrekk.. Men da er det bare å bytte bakaksel eller stikkaksel å sveise den igjen :)

Bilene mine:

Morris 1800

Saab 900(under ombygging til bilcross)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nettopp, å sladde ja, på godt norsk. Noe av poenget mitt er at noe av den gamle sjarmen forsvinner. Nå heter det å drifte. Og du skal helst ha 1000gamp, hvis du bare har 100 må du sveise diffen for at du skal klare deg her i verden. For å bruke et annet nymotens ord da, så krevde det mer "skills" før for sjlædde litt. Trur ikke dere forstår meg. Jeg er sikkert litt redd for forandringer også.

 

er egentlig enig med deg.

 

syns det er mye morsommere jeg med en med 100hk som gjør alt han kan for å sladde enn en med 1000hk for å si det sånn. sånn når det er snakk om å se på ivaffal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår