Propellue Skrevet Mai 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2005 Noen som har noen tips? Motoren står i en 144, og jeg har hørt at det er noe mellom 160 og 180 hester i den nå. Bytta kam eller no sånnt.. Noen som har noen tips til å få ut enda mer? Evt. hva jeg må gjøre for å få på en turbo.. Noen som selger en turbo forresten? Motoren ser sånn ut: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet Mai 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2005 Hvis alt utenom kamen er orginalt så bør du ikke håpe på noe mere en 150 hk nå.. Kam alene gir ikke mye hk... Du nevner ikke noe om hvor mye du har tenkt å bruke på motoren..! Hvis du har tenkt å bruke opptil 15.000 eller mere så bør du vel vurdere å bytte motoren til en turbomotor.. Hvis du ikke skal bruke mye så er vel effektanlegg m/ grenrør å anbefale! Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Propellue Skrevet Mai 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2005 Nei, det er gjort litt mer med den en bare kamen. Husker det bare ikke i huet akkurat nå. Men er det no problem å sette på en turbo på motoren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet Mai 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2005 Kompresjonen er vel litt høy, det går bra så lenge du ikke lader mye... Ellers så gir ikke innspruten mere bensin en til 160 hk, Og du kan ikke kjøre luft under trykk igjennom en luftmengdemåler... Da må du ha måleren på sugesiden av turboen eller bytte til sprut med luftmassemåler! Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Mai 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2005 beste ville definitivt å henta en B230FK motor i sverige. det blir totalt sett den definitivt billigste løsningen! mulig jeg har en B230FK til salgs, ferdig til å passe rett i 240 og dermed også i 144(?) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius242R Skrevet Mai 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2005 det må nok til en god del arbeid skal du få en b230fk til å passe i en 140... beste ville definitivt å henta en B230FK motor i sverige. det blir totalt sett den definitivt billigste løsningen! mulig jeg har en B230FK til salgs, ferdig til å passe rett i 240 og dermed også i 144(?) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Mai 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2005 Noen som har noen tips?Motoren står i en 144, og jeg har hørt at det er noe mellom 160 og 180 hester i den nå. Bytta kam eller no sånnt.. Noen som har noen tips til å få ut enda mer? Evt. hva jeg må gjøre for å få på en turbo.. Noen som selger en turbo forresten? Motoren ser sånn ut: er topplokket byttet?? hvis ikke er dette en b230e, IKKE en b23e.. er korskjell på de motorene også ;) jeg vil anbefale deg grenrør og eksos, ettersom kammen er byttet.. vet du hvilken kam som sitter i motoren?? Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet Mai 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2005 er topplokket byttet?? hvis ikke er dette en b230e, IKKE en b23e.. er korskjell på de motorene også ;) jeg vil anbefale deg grenrør og eksos, ettersom kammen er byttet.. vet du hvilken kam som sitter i motoren?? Det er en b23e... ser det på innspruten... :) Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Propellue Skrevet Mai 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2005 Ekke festene til b230A og b230fk like altså? Jeg veit hvertfall ikke.. Hehe! Det er en B230A Står bare feil i topic. Kan finne ut hva som har blitt gjort med motoren iløpet av imorgen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Mai 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2005 er i såfall ikke annet enn blokk/topp som er fra B230A innsuget og inj. er fra B23E Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tic2002 Skrevet Mai 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2005 je har b230E og samma spurten! 2.5" eff. anlegg og et åpent filter gjør mye. brukbart drag i disse motorene, Siter "We ride together, We die together, Volvo boys 4 life" Volvoen: 83` 244 blå. 235000 km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Mai 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2005 Det er en b23e... ser det på innspruten... :) sorry, MEN jeg må rette deg opp litt;) det er slik innsprut på de første 230e-motorene... jeg har slik innsprut på min GLT (ser ut som en 86mod, men er regga i 85) Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet Mai 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2005 je har b230E og samma spurten! 2.5" eff. anlegg og et åpent filter gjør mye. brukbart drag i disse motorene, Sier du det.! Trudde de byttet sprut i overgangen bxx / bxxx Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Mai 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2005 Sier du det.! Trudde de byttet sprut i overgangen bxx / bxxx nope..;) de hadde slik innsprut til slutten av 86..;) men de første 86mod hadde slik innsprut... Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Mai 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2005 Sier du det.! Trudde de byttet sprut i overgangen bxx / bxxx nope..;) de hadde slik innsprut til slutten av 86, da gikk de over til annen innsprut..;) men de første 86mod hadde slik innsprut... Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.