kiv_tuning Skrevet Mai 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2005 Gidder ikke å diskutere, kobler du i serie funker anlegget ditt i max5min. Så kan du kaste det. Paralellkobbler du får du dobbelt så mange ampertimer og kan spille dobbelt så lenge. Værre er det ikke så da er det opp til deg. Siter Takk til: Audioart v/ Kjetil Skei Ruud Racing VS-motor Standox Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mapa Skrevet Mai 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2005 Med et batteri på 65Ah kan du trekke feks. 65A 1 time, eller feks. 6.5A i 10 timer. P=45x2=90w I=P:U=90:12=7.5A 65Ah:7.5A=8,66t Etter mine beregninger stemmer utregningene dine bra. 8,66t er tiden du vil kunne spille hvis anlegget kontinuerlig trekker 7.5A (Noe det ikke vil gjøre), så spilletiden er nok noe lengre. Bilbatteri inne er forresten ikke å anbefale. I tilegg til liten spilletid produserer også batteriet knallgass, som kan være farlig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knusern Skrevet Mai 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2005 Med et batteri på 65Ah kan du trekke feks. 65A 1 time, eller feks. 6.5A i 10 timer. P=45x2=90w I=P:U=90:12=7.5A 65Ah:7.5A=8,66t Etter mine beregninger stemmer utregningene dine bra. 8,66t er tiden du vil kunne spille hvis anlegget kontinuerlig trekker 7.5A (Noe det ikke vil gjøre), så spilletiden er nok noe lengre. Bilbatteri inne er forresten ikke å anbefale. I tilegg til liten spilletid produserer også batteriet knallgass, som kan være farlig. Feil, du skaper ikke gass ved å bruke batteriet. Men hvis du lader batteriet på veldig høy spenning så går reaksjonen så fort at man får dannet oksygen og hydrogen. Og da må cellene luftes. Siter *-------* mvh Erik *-------* ---> Sierra 2.0i CLX X - Rieju RR 50 X - Go-go tråbil X - Tippo trehjulssykkel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zeph Skrevet Mai 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2005 Siter Nissan Primera P11 98-modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg