Gå til innhold

Spm om åpent luftfilter

Ranger emnet


VolvoTore

Anbefalte innlegg

Lurer på å sette på et åpent luftfilter på 242'n, for jeg syns den puster litt "tungt". Men, hvordan gjør man det med veivhusventilasjonen og pulsair? Pulsair går jo inn i luftfilteret. Og forvarmerrøret fra eksosen gir man bare f*** i eller? Veivhusventilasjonen vet jeg man kan føre til en oppsamlingsboks, men jeg gidder ikke å begynne å la en sånn boks.

 

Noen som kan anbefale et filter som passer bra på B230A?

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøm innboksen din du!

 

 

hva er det du skal vise han... har lur på det sammen som han så vist du har noen gode ideer kan ikke du sende en PM til meg også :)

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er pulsair egentlig? bare på 240?

det dere kallte forvarmer til lufta, skal ikke trø noen på tærne her..men det er ikke lufta som skal varmes, manifolden skal kjøles..når du mater på blir lufta routet rett fra "sugerøret" i grilen, og rett utigjen gjennom slangen til manifolden ved hjelp av et spjeld som lukker/åpner alt etter hvor hardt du trør på..

 

(dette var det en kamerat som har vært en god del borti 740 mente da jeg spurte han, og jeg så selv for meg virken i det når jeg åpnet boksen i min og hadde det forran meg..)

 

men for all del! kan være det er noe heelt annet det er snakk om! har ikka s veldi peil på 240!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er pulsair egentlig? bare på 240?

det dere kallte forvarmer til lufta, skal ikke trø noen på tærne her..men det er ikke lufta som skal varmes, manifolden skal kjøles..når du mater på blir lufta routet rett fra "sugerøret" i grilen, og rett utigjen gjennom slangen til manifolden ved hjelp av et spjeld som lukker/åpner alt etter hvor hardt du trør på..

 

(dette var det en kamerat som har vært en god del borti 740 mente da jeg spurte han, og jeg så selv for meg virken i det når jeg åpnet boksen i min og hadde det forran meg..)

 

men for all del! kan være det er noe heelt annet det er snakk om! har ikka s veldi peil på 240!

 

 

Hehe, er nok forvarming ja. Han 740 kameraten din har nok putta noe rart i pipa notin

 

Den klaffen er styrt av bimetall, og vil åpne og lukke alt etter temperatur på lufta. Er det kaldt, drar den luft fra eksosen, er det varmt, drar den luft rett inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er pulsair egentlig? bare på 240?

det dere kallte forvarmer til lufta, skal ikke trø noen på tærne her..men det er ikke lufta som skal varmes, manifolden skal kjøles..når du mater på blir lufta routet rett fra "sugerøret" i grilen, og rett utigjen gjennom slangen til manifolden ved hjelp av et spjeld som lukker/åpner alt etter hvor hardt du trør på..

 

(dette var det en kamerat som har vært en god del borti 740 mente da jeg spurte han, og jeg så selv for meg virken i det når jeg åpnet boksen i min og hadde det forran meg..)

 

men for all del! kan være det er noe heelt annet det er snakk om! har ikka s veldi peil på 240!

 

notin drunk

 

 

Edit: tror kompisen din bør ta seg et lite kurs i motormekk før han åpner et panser... :D

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår