BLACK.PEARL Skrevet Mai 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2005 Hei, lurer på noe rart. Hører at man taper effekt ved å montere større hjul fordi bilen får mer å dra på. Men, hva om de felgene er veldig lette, blir det mindre å dra på da? Eller for å si det kort og godt: Er det vekta, eller størrelsen på felgene som forårsaker effektapet? Piss out :naaaws Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Biff Skrevet Mai 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2005 Hei, Vekta på felg + dekk totalt vil gjøre at du opplever at bilen er tregere, og har dårligere akselerasjon. I tillegg gir tyngre felger økt ufjæret vekt, og det er ufjæret vekt som er det verste, i forhold til handlingen på bilen. Du vil derfor ha så lette felger som mulig :) Når det gjelder rulleomkretsen, dvs størrelsen på felgen + profilen på dekket, vil du ha tregere akselerasjon med større rulleomkrets, og kunne få raskere dersom rulleomkretsen blir mindre. Siter '85 BMW 320i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Mai 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2005 En liten diskusjon angående felgvekt: http://www.evo.no/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=253&highlight=felgvekt Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BLACK.PEARL Skrevet Mai 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2005 Skjønner :) Så bling-bling hjul er fy fy med mindre man kjører en S65AMG :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Mai 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2005 Noen sider med oversikt over vekt på felger? Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bar1 Skrevet Mai 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2005 Hei, Vekta på felg + dekk totalt vil gjøre at du opplever at bilen er tregere, og har dårligere akselerasjon. I tillegg gir tyngre felger økt ufjæret vekt, og det er ufjæret vekt som er det verste, i forhold til handlingen på bilen. Du vil derfor ha så lette felger som mulig :) Når det gjelder rulleomkretsen, dvs størrelsen på felgen + profilen på dekket, vil du ha tregere akselerasjon med større rulleomkrets, og kunne få raskere dersom rulleomkretsen blir mindre. På en større felg vil mer av vekten ligge fra senter av felgen. Da må det mer moment til for å få hjulet rundt. Av 2 sett med felg og dekk der vekten er den samme, vil settet med minst felgdimmensjon gi raskest bil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.